Njuuuuter och hoppas att det håller i sig minst en månad till och gärna för alltid!
+ 100
Älskar värmen och ser gärna att den fortsätter. Just nu har jag +28°C i skuggan här, helt ljuvligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Njuuuuter och hoppas att det håller i sig minst en månad till och gärna för alltid!
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?
Jag mår verkligt uselt när det är såhär varmt. Jag klarar inte av det.
Kroppen värker, jag svullnar upp och jag svettas kopiöst. Huvudvärken har följt mig i snart en vecka nu. Den beror definitivt inte på att jag dricker för lite.
Ovanpå allt så tar min hjärna ledigt och jag blir fumlig, glömsk och dum. Jag begriper ingenting och kan inte ens läsa en tidningstext och förstå vad jag läser.
Seriöst - om jag mådde såhär dåligt under vintern skulle jag gå till vården och jag skulle sjukskriva mig.
Kom och skjut mig.
Nu lyckas jag sova ganska bra trots nattskift iom att jag helt enkelt ställer upp dörren när jag kommer hem så jag får korsdrag i huset, men tidigare år har det varit höjden av lycka att klämma på mig en badring under bysten och sen solglasögon på och sova i poolen. Armar och byst har låst mig så jag inte kan halka igenom, när jag sen vaknar av att jag fryser har det varit dags att gå in och sova när solen inte längre legat på sovrummet.Ungefär såhär känner/mår jag också. Att det dessutom är varmt på nätterna gör att det blir tokigt svårt att sova, vilket i sin tur inte hjälper mig på dagtid.
Den enda räddningen är att jag älskar att bada och utan typ dagliga dopp så hade jag varit helt förstörd. Den svalkan det ger att bada, brukar innebära att huvudvärk håller sig på en skaplig nivå och att jag funderar hyfsat en stund. Så hade jag kunnat hade jag legat i vattnet, i skuggan, hela dagarna och typ inte gått upp förrän i skymmningen men tyvärr fungerar det inte riktigt.
Aha!Oavsett vad vi tycker om värmen och torkan så finns det iallafall EN bra sak med den, fästingjävlarna torkar ihjäl.
Troligtvis, dom andas ju med huden och torkar den så dör dom.Aha!
Det är DÄRFÖR jag inte hittat några på en vecka eller så!