S

strumpan

jag släpper ut mina hästar 0500 på morgon sen tar in dom kl1200 sen släpper jag ut dom på kvällen och tar in dom när det själva vill bli insläppta .Hur gör ni i sommarvcärmen.Jag har semester tur nog

Mina går ute på natten, sen tar jag in dom vid 2, 3 tiden, så får dom stå inne tills jag kommer & ska rida, och sen släpper jag ut som igen efter det. Brukar bli vid 8,9 tiden.

Mina går ute dygnet runt med tillgång till ligghall. Där står de oftast hela dagen när det är varmt så går de ut på kvällen för att beta.

Värmen är väl ingen fara, de har ju skugga under träden. Alla flygfän är det ju betydligt värre med!

Våra är ute dygnet runt.
Huvudsaken dom har vatten... helst möjlighet att gå under nå träd el dylikt för skugga oxå.

Mian går ute dygnet runt, men dom brykar oftast få komma in en stund varje dag och sova lite.

Bromsen har var ättrig i sommar.Ändå har våra hästar klarat sig bra p.g.a.täcken.

Ute dygnet runt, med skydd av träd att gömma sig för solen. Går ändå ute på mossen största delen av dagen, mest mat där. Går in bland träden någon gång då och då. Far inte så illa av myggen, vilket vi har mest av, tur det!

Hade gärna tagit in dem en stund på dagen men stallet är inte färdigt ännu...så vi har inga boxar att ställa dom i och pappa har "byggarbetsplats" där inne!

mina går in vid niotiden på morgonen och är sedan inne hela dagen fram till sex-sju tiden. Den ena tål inte bromsbett, hon bara springer sig svettig, verkligen rusar, och när hon blir biten så blir hon alldeles knottrig. Så de är inne och sover i det svala stallet på dagarna, och får äta och sova utan att bli störda av bromsj-larna.

Min går ute dygnet runt. Har skog att gå in i men det gör hon aldrig. Verkar inte särskilt störd av vare sig värme eller flugor.

Mina två går ute dygnet runt. På dagarna brukar jag ha öppet in till stallet så att de kan gå in i svalkan ifall de vill. Oftast brukar de dock gå in i nån skuggig del av hagen när det är varmt ute. Sen bukar jag rida på kvällen, när det inte längre är så varmt.

Jo, ja vet. Nu har vi faktiskt gjort så att stalldörrarna och grinden till hagen är stängd, för de har ju ändå valt att stanna kvar ute i hagen fast de kunnat gå in. Och bakom ladan är det nästan lika svalt och skuggigt som inne i stallet (när dörrarna är öppna då).

Ute dygnet runt men får komma in ett par timmar på dagen och svalka sig.
På dagen har jag stalldörrarna stängda och öppna på natten så blir det svalt tills dom kommer in :D
Värmen är nog inte så farligt men slapp dom mygg & bromsar så vore det inga problem :crazy:

Mina går ute dynget runt. De har tillgång till mkt skugga och även ligghall. Oftast står dom ändå mitt i solen. Största problemet här är myggen.
Men vissa av hästarna är småsvettiga när dom går i hagen....

Skönt att det nu ska bli några grader svalare för allas skull (pust)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 113
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar