Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du vill inte värma en sårskada då du inte vill höja temperaturen så att bakterier börjar trivas i såret/stänga in syre).
du vill inte värma en sårskada då du inte vill höja temperaturen så att bakterier börjar trivas i såret/stänga in syre).
Det är ett väldigt litet sår som slutit sig![]()
Jag håller absolut med att hålla såret rent och låta det vara öppet är ett bra alt. Jag försöker själv alltid använda den först. Dock har jag väldigt svårt att släppa ut en häst i hagen med ett öppet sår (om såret sitter illa till, som tur är så gör den inte de på Ts berättelse.)
Men allt beror på vart såret sitter och hur den påverkar benet i övrigt. Jag lägger hellre bangade om jag vet att benet kommer svullna upp mycket över natten. För ett väldigt tjock svullnad ben är inte bra det heller.
Nej . Se ovan .
Inte alsolsprit på sår! Alsollösning är okej om man inte har tillgång till rent vatten och mild tvål men inte sprit i sår. Det försenar läkningen och gör ont som tusan helt i onödan.