A
Aniie
Jag har köpt mig ett varmblod som ej är startad har bara gått ett provlopp och sedan efter de varit skogshäst. När jag fick henne så kunde hon inte mycket, var väldigt stel i högervarv och hade svårt för galoppen, (rusade in i den) jag provade en dag att hoppa henne över ett litet hinder hon kändes lite osäker och hoppade av väldigt långt ifrån och högt över, och sedan har hon blivit allt säkrare och säkrare och nu drar hon sig emot hindren, och fattar ibland galopp innan och hoppar jätte fint, hon hoppar 1meter utan problem. syns på henne att hon gillar att hoppa. För ett tag sedan red jag för en tränare och tränade hennes baland, hon sa att det inte var så konstigt att hon hade svårt för galoppen ibörjan, då hon inte hade den rätta balansen, men nu har hon blivit mycket bättre, nu fattar hon galopp från skritt bara man lägger bak benet och säger galopp. men det går undan. Tränaren sa också att hon tror att min häst kommer att kunna tävla La och kanske till och med Msv klasser om hon fortsätter med denna viljan. tycker ni att jag ska satsa på hoppning med henne?
många säger ju att varmblod är inge bra ridhästar & absolut inga tävlingshästar, men det tycker då jag.
tacksam för svar.
många säger ju att varmblod är inge bra ridhästar & absolut inga tävlingshästar, men det tycker då jag.
tacksam för svar.