Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Jag som är 81a har aldrig känt mig så gammal som på syrrans studentskiva förra veckan! OMG, säger jag bara!!! Jag fattade knappt vad dom snacka om. Speciellt när de börjades komma till vem som kapar vem! Vaddå kapa?!?!?!?!?????!?!!!!! Haha

Skysst av föreningen att ha sånna dagar. Smart av dom för då slipper det samlas så mkt skräp i förråden!

Drygt att det hela hänger på en dag sådär. Tycker ju att nån av partena kunde gå med på en dag mer el mimdre. Måste ju bli som att flytta två gånger. Man tycker ju att ni borde kunna få ställa in det i nått av garagen eller så. Hoppas det blir så smärtfritt som möjligt iaf! Ska inte du börja jobba där också mitt i allt eller va det 2mån dit?

Jo det blir verkligen stressigt där några dagar, så då försvinner jag nog igen ;)
Jag börjat (tack och lov) inte jobba precis då, utan den 20 juni. Usch och fy fasiken - jag vill INTE jobba......................

Det har vi fullförståelse för, men bara om du lovar att visa lite bilder när du återkommer sen! ;)

Kl

Hoppsan hejsan vad det hann bli många inlägg under kvällen!

Angående att känna sig gammal, 3 av 4 medisar är födda på 90-talet :crazy: Tjena, jag har ridit sedan innan ni var födda, liksom (vilket inte märks för fy fanken vad dåligt jag rider nu för tiden)

Angående avundsjuka, så kan jag göra en "Mamma byter bo" med dig Lottch under en spännande utlandsvecka och komma hem lagom innan jag hinner sakna någon allt för mycket :) Förstår att det måste vara jobbigt att bo långt ifrån sina kära, men vad härligt att ni kan ha så goda relationer trots avstånden!

Grattis Oscar på din födelsedag! :bump::banana:

Vi startar dagen med lite snö på backen och en och annan snöflinga som sakta faller mot backen :D

Grattis Oscar på din födelsedag! :bump::banana:

Vi startar dagen med lite snö på backen och en och annan snöflinga som sakta faller mot backen :D

Oscar tackar :laugh:

Jag blir inte förvånad det minsta. När vi åkte hem ifrån BB 4 maj förra året åskade det i Borås, haglade på hemvägen och snöade hemma.

Grattis Oscar! :laugh:

Tänk, nu är vi inne på sista månaden av ettårsfyllande vårbäbisar. Sen börjar sommarbäbisarna fylla ett :eek:

Ja jisses dax för oss att börja tänka på 1års kalas också! :)

*kl* annars så har jag ringt och bokat tid för inskrivning idag. Jag slapp hälsosamtalet :) så 16maj ska jag dit. Får jag ta med mig Milton? För mathias jobbar och vet inte om jag har någon barnvakt så tidigt. Kanske kan gå en vända innan så att han sover i vagnen, borde funka.
Sen så blir bvc besöket idag 10.30 ist. Ska bli kul och se om M växt något!
I em blir det babysim och sen ridning för mig! Ska ni andra hitta på?

Oscar tackar och bockar.
En liten nostalgitripp:
Helt nykläckt.
32362089.jpg

För en stund sen.
32362084.jpg

Grabben med gluggen :D

Du får säkert ta med honom. Inne hos min barnmorska fanns ett litet bord med leksaker, de va säkert till för medhavda syskon:D

Sen så skulle ju hon tvungen träffa en karl och flytta från stan. Ni vet för att skalla barn och hela biten...

<cut>

Men jag ser honom fortfarande som delvis min ;).

Skalla barn ja, det var så skoj så vi skallar ett till. ;)

Jag vet i alla fall vart jag ska börja leta om han en dag mystiskt försvinner från hagen... *hehe*

Kan tyvärr inte se bilderna, men jag vet ju hur fin han är gammelgubben. Just nu ägnar han tiden åt att skola sitsen på en vän som har lagt av sig lite.

Någon frågade om vi red AR, och ja, det gjorde jag fram till ca 2005 då jag gick över till den klassiska dressyren. Idag rids han på olika betslingar beroende på dagsform, allt från jaktkandar till träns, kandar och stång/kapson.

Och Svartfot, såg att ni har ett Västerviksbesök inplanerat till semester, det tycker jag låter som en strålande plan! Förhoppningsvis ska vi inte behöva ägna oss åt att leta häst i gigantisk hage med höggravid Jegra den här gången... :D

Viket märkligt väder, 4 maj gick jag och M ute på grusvägarna och försökte snabba på förlossningen (hade värkar hela dagen, startade natten den 3) och vi hade 10-12 grader varmt och sol, när fnulan föddes sedan den 5 så var det strålande sol och även 10-12 grader varmt :)
Vädret är jätte konstigt, bara helgen som var var det ju fint väder och varmt. Nu hade vi 4,6 (?) ute och det är så kyligt att jag och Isabella sitter inne medan karlarna bygger på altanen/huset.

Igår och i förrgår snöade det här, bara några flingor - men ändå. Tror inte det snöade alls i april..?

Maj i fjol var supervarmt. Så även juni och juli. Får se vad denna sommar bringar!

Och här blåser det så mycket så jag vill inte vara ute alls med A för hon tappar andan i stormen ju :( Alla utomhusplaner kom av sej helt. Säkert pga kylan som vårat ena sto vägrar föla oxå. :grin:
Jag som hade tänkt fortsätta klippa ner nyponbuskar i hagen (eller den blivande) men det får allt vänta.

Ska nog gå ut i förrådet och leta reda på de andra sofföverdragen och byta istället.

15 augusti börjar A dagis.... Tiden går på tok för fort.

Här blåser det ingenting men det är kallt som sagt och Isabella ligger nu nerbäddad i vagnen och sover :)

Vi hade nyponbuskar i hagen, en kallvinter och uttråkade hästar senare är alla buskarna borta :D hade även mängder med hallonbuskar och de är borta de med.

Och här är det både regn och blåst, så min pimpinetta rottis VÄGRAR gå ut... Fick ta på henne koppel och dra ut henne, hon kissade efter 5 m och sprang in. Suck! Vilket resulterat i att vi har inomhusdag i pyjamas idag! har tänt en brasa till och med för att öka mysfaktorn, så där har rottisen parkerat framför och ligger och snarkar gott. Snacka om subarit!

Selma har ätit lunch och precis somnat. Hon halkade till idag och ramlade på vardagsrumsbordet och slog i haken och bet sig i tungan. :( men när det slutat blöda och hon fått vatten verkade skadan vara bortglömd. :)

Nu tänkte jag göra varma koppen och sitta och mysa i soffan framför brasan innan jag fortsätter med allt tvättande. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat