Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Det ligger nog en stor skopa sanning i det.

*och så kl*
H är på väg mot tvåsiffrigt: blir snart 10 månader. Superbäst, ingen protest ;) Vad gäller personligheten så är det verkligen kul att se hur hans humor växer fram, hur han hittar på saker för att locka mig att skratta, hur lätt han kan linda sina föräldrar kring lillfingret :angel:

Går sedan ett par månader tillbaka runt saker men visar inget intresse att släppa taget, och att promenera när vi håller honom i händerna tar på tok för lång tid så det vill han inte. Nä, då är det bättre att krypa i räserfart eller springa som ett jehu i gåstolen. Av samma anledning är det såå boring att vara ute, det går ju inte att röra sig i alla kläderna :mad: Blir väl bättre nu när det börjar torka upp så jag inte behöver ha full mundering på honom när han ska sitta på marken.

dsc00230_142545097_145994728.jpg

Vad tråkigt med din pappa. :( jag hade blivit ledsen och besviken, precis som du, hade även sagt att jag var besviken. Ibland känns det som om vissa behöver höra det för att förstå att man blir ledsen. Min sambo är sån. :p

Håller även med Michellan om varför man klarar av att släppa sina egna barn. Har man ingen bra relation från början, utan gör det man blir tvingad till, så är nog inte barnen förknippad med något positivt. Vilket jag personligen tycker är helt sjukt, då jag inte ens kan föreställa mig att göra samma sak.

*kl*

Vi kom hem från canada igår och jag är så jetlaggad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Somnade vid 21 igår, vaknade vid 6.30 när Selma vaknade och skulle bara blunda i en halvtimme innan lunch, men vaknade 2,5 timme senare, helt groggy. 9 timmars tidskillnad på 3 dagar var ganska drygt. Nu ligger jag och Selma i sängen igen och ska bara vila en kort stund... :angel:

Just det har jag funderat ganska mycket på. Jag har ingen aning om vilka alla är som läser min blogg och det händer ju faktiskt att jag skriver när jag är ensam hemma och att jag ska åka till stan (dock aldrig klockslag) och det är ju inte så jäkla smart egentligen. Någon av dem som läser kanske inte alls är ett big fan av mig utan snarare tvärtom. Försöker faktiskt att undvika att skriva när jag är ensam och funderar starkt på att bara skriva när jag har varit till stan och inte att jag ska till stan. Vi bor ju så och särskilt nu på sommaren att ingen ser om någon får för sig att komma till oss, nu har vi visserligen larm men vad hjälper det när man bor typ i skogen, egentligen.

Vore jag dig hade jag inte skrivit i bloggen om jag skulle åka nånstans. Inte här heller för den delen eftersom du länkar till bloggen och det var ju inga problem för mig att ta reda på exakt vart du bodde (eftersom jag var så nyfiken :angel:).

Larmet avskräcker väl en del får man hoppas, men jag ser larmet i första hand som trygghet för min egen del. Så länge min telefon är tyst så vet jag att det inte har hänt något. Jag vill aldrig nånsin mer komma hem till ett länsat hem utan att åtminstone blivit förvarnad.

Vad tråkigt med din pappa... :( Särskilt nu också när ni flyttat och inte har så mycket annat umgänge.

Varför är alla -86: or här? :D ;) Jag känner mig verkligen gammal när jag tittar på körkortet, fast jag känner mig som typ 20. :banana: Eller nä, kanske inte om jag tänker efter... ;)

Oj, vilken blixtvisit! :D Vad hade Selma för sovtider när ni var där? 9 h är ganska mycket ju. Vi har 5 h tidsskillnad och det tog bara några dagar innan Vilgot hade fått sina normala sovtider mellan 20 och 06 ungefär. Fattar verkligen inte hur det gick till, för vi har absolut inte styrt in honom på de tiderna utan snarare tvärt om.

Varför finns det aldrig hängare i badrummen på hotell?? :confused: Det står att man ska hjälpa till att värna om miljön och att man ska hänga upp sina handdukar om man kan tänja sig att använda om igen. Men var i hela friden ska man hänga dom? Hur trevligt är det att hänga handdukar över badrumsdörren, stolarna och spjälsängen? :confused: Nä, ibland tror jag inte att de tänker till för 5 öre. Tror de skulle få betydligt mindre tvätt om de satte upp några krokar i badrummen. :grin:

Nej jag är inte så svår att googla på, hade varit lättare om man hetat Anna och bott i storstad men har man ett ovanligt namn och vet var någon bor så är det plätt lätt att hitta en. Fast jag har å andra sidan inte försökt att vara så anonym heller ;)

Jag är 85a, lastgammal med andra ord. ;)

Vi skulle bara se på hockey, om det var någon här som såg vancouvermatchen live i torsdags såg även mig live :p vi var bjudna av Mats Sundin och han är tydligen en legend där, stod bredvid honom ett tag och då hann de filma. Det blev ett sånt kaos efter att de filmat honom att de var tvungna att låsa vår loge för att människor skulle ta sig in för att bli fotade och få autografer.

Men det var riktigt kul faktiskt, Mats visade oss runt på hans favvoställen och restauranger och vi har nog aldrig fått så bra service någonstans. :D tyvärr blev det dåligt med shopping, köpte lite gapkläder till Selma bara och ett par minnetonkas till mig själv, de hade nämligen typ samma skatt som i Sverige så det var ingen skillnad på pris. Bu!

Vi gjorde inga försök att ändra selmas tidsrytm, men det är klart att den blev lite rubbad. Hon sov mellan 18-03 ungefär och var vaken några timmar och sen somnade hon om vid 5-6 och vi gick och åt frukost vid 7. När vi kom hem igår så somnade hon 20 som vanligt och sov till 6.30, tyvärr blev ju våra tider rubbade idag när jag somnade, men annars har det gått över förväntan. Får se hur det går ikväll...

Tvingade sambon att följa med mig till granngården för att köpa ogrässpray och några småregnar. Gissa vilka som kom hem med allt förutom ogrässpray. :grin: imorgon åker jag dit igen, fast med en lista den här gången. :p

Fyyy va häftigt... Vadå VIP!!! Härliga liv :)
Hade GAP något extra fint i sommarkollektionen? Jag blir ju så avundsjuk här borta ;)

Låter som om ni hade en bra tripp :) Förhoppningsvis hittar du också tillbaka till dygnsrytmen igen :)

Äh, jag är inte 86:a ;)

Lottch: Låter som en härlig semester! Vore inte dumt med miljöombyte några dagar. Blir lite småavis på ditt liv ibland, du verkar ha så spännande släkt och åka till intressanta platser!

Jag är inte heller -86:a!

KL

Jag skulle också behöva miljöombyte. Min käre man tyckte att jag skulle åka till en kompis på Cypern, bara Vera får för sig att det går att livnära sig på annat än mig.... Som det känns nu så kommer det aldrig att ske :grin:

Har Milton lärt sig att det går att leva utan flaska(sakta men säkert iaf) så lär sig nog Vera det med. Plötsligt händer det brukar det heta!

Här är en till 86:a! Men det jag tycker är så härligt med tråden är att vi är sån blandning av åldrar och livsstilar! :)

H anser också att boobs är bäst.. Fast han är inte lika anti annan mat som lilla Vera varit :) Han är rätt kul när han drar i urringningen och sedan skrockar "höhö - höhö - höhö" när jag tar fram tissen åt honom. Min förhoppning var att han självmant skulle vilja sluta omkring 10 månader, men så verkar det inte bli :grin: S då får han väl amma på en stund till då, helt enkelt.

En till bröstgalning här ;) han stoppar gärna ner hela handen och gräver eller borrar in ansiktet mellan bröstet och gnuggar det fram och tillbaka och säger "mmm" :laugh: knas-unge!

Det är bara för någon vecka sedan som Iggy börjat äta ordentligt så nu ammar vi bara kväll och natt. Men det är mest för han tycker det är mysigt, inte så mycket mat.

Förövrigt är jag fortfarande helt slut efter helgens kalas med tillhörande matlagning och tårtbakande. Påminn mig om att aldrig mer göra en mmf-tårta! Nästa gång köper jag en tårtj*vel :devil: 3 mmf-satser, 2 slicke-pottar och X antal psykbryt senare blev det en tårta till slut. Ska försöka lägga in bild på eländet senare.

*kl*

Är trött, mörbultad men glad. Var hos en annan sjukgymnast idag med naprapat-inriktning. Sambon var hos honom för flera år sedan med sin rygg och bad mig beställa tid till honom igen, när jag väl ringde så frågade jag om de behandlade gravida. Det var inga problem fram till vecka 20.
Första sjukgymnasten som verkligen gjorde något! Han varnade mig att jag förmodligen skulle känna mig överkörd, men om jag ville försöka ändå? klart jag viille!
Han vred och tryckte på höfterna och sen tryckte han till bröstryggen så det knakade i hela rummet. Obehagligt men vilken skillnad det blev direkt. Känner mig som sagt var mörbultad men känner inget av den gamla smärtan :bump:
Hinner med en behandling till om det behövs. Imorgon ska jag ut och gå för att se om det är skillnad när jag rör mig.

Håller tummarna :banana:

Jamenvisst, att borra in fejset mellan brösten är ju så nära himmelriket man kan komma :D

Jag är avis på ditt hus, så man skulle kunna säga att det är lika... ;) det är underbart att ha ställen att resa till och människor som man älskar världen över, men jag skulle mycket hellre ha alla mina nära och kära runtomkring mig och jag kan vara riktigt avundsjuk på min sambo som har alla sina släktingar nära, kan kännas så tomt när man har kalas och de man vill ska komma är på andra sidan jordklotet. :( eller när jordbävningen på nya Zeeland var, oron innan man visste att alla var ok var fruktansvärt. Nu ska en av mina sysslingar flytta ill London och jag är så himla glad, vi har redan planerat en massa Sverigehelger. :love:

Emelie: de hade massor med fint! :love: köpte shorts, baddräkter och heldräkter som hade uv50 skydd. Shorts, klänningar, pyjamaser osv. Tänkte köpa ett par skor, men hittade aldrig riktigt sånna sandaler jag ville ha. I-landsproblem! Måste kolla in hemsidan om de hade något jag missade. HM hade så sjukt söta kläder där jag var, det är inte alls lika roligt hemma. :(

Åhh va härligt! Jag älskar när man blir tillknycklad så att det knakar överallt! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
885
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka