Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

kl

Här har vi åkt på värsta förkylningen :(
Jag började få ont i halsen i fredagskväll och var snuvig igår, Mikaela åkte på det ordentligt inatt så vi har inte sovit mycket här, jag fick någon timma extra imorse när sambon gick upp med henne men inatt får jag ju ta allt själv... ev parkerar vi oss i soffan för sittande sovning :p

sen över till något helt annat...
denna vecka ska jag försöka mig på att baka cupcakes för första gången för troligtvis kommer min kusin och grattar Mikaela i helgen för nu är det ju bara dryga veckan innan hon blir 1 hon med. Sen ska jag se om jag kan lyckas få hit min pappa som bor i nynäshamn att gratta henne med eftersom vi inte har några andra här, blir inte mycket till kalas här inte :(

Nä, jag är jättenoga med att aldrig skriva på Fb att jag inte är hemma. Inte ens om jag åker en snabbis till affären skulle jag skriva det. Vi har en familj på gatan där mamman bloggar. Hon heter ett ovanligt namn som hon är ensam om i Sverige och det framgår i bloggen vart hon bor. Ändå skriver hon gladeligen ut datum och information om alla (ganska många) resor de ska göra. Det blir jag jättestörd över. Vill inte ha fler tjuvar till gatan. :crazy:

Teknikprylar har jag inte sett något alls av. Det är ganska dåligt utbud över lag tycker jag. Gatan är jättelång, men det är i princip bara billiga kläder, restauranger och skräddare. En och annan minimart och 7eleven finns också.

Men vet ni vad?! Det finns verkligen ingen ost här!! :eek: På frukosten finns stora trekanter av hård cheddarost, men sån kan man ju inte ha på mackan. :confused: Idag har jag letat efter egen ost i affärerna, men det absolut enda jag hittade var dån där en och en förpackad cheddarost som man lägger på burgare. Ville ha typ små cream cheese förpackningar egentligen, men det finns verkligen inte. Så jag fick nöja mig med cheddarost, bättre än ingenting iaf.

Det var tur att vi inte tog med oss matburkar till Vilgot som vi först tänkte göra. Han äter köttbullar med potatismos och spagetti med köttfärssås med god aptit. Sen beställer vi alltid in ett fat med färsk frukt och det är han helt galen i. :D

Nu är det kväller och Vilgot har precis somnat. Vi sitter ute på balkongen och lyssnar på vågorna som slår in på stranden. Vi bor bara ett stenkast från stranden, men ser den knappt pga en massa träd.

Oj, sorry Om jag var lite otydlig :D givetvis ska ni få veta vad vi fick för den ;) Vi fick 28,000 för älskade bilen, helt okej tycker vi nog.

ah, men det är ok ändå. Ni är nöjda och fick ändå 3000 kr mer än vad han ville ge från början ju.
Hi hi hi, inte otydlig, bara hemlighetsfull :D

denna vecka ska jag försöka mig på att baka cupcakes för första gången för troligtvis kommer min kusin och grattar Mikaela i helgen för nu är det ju bara dryga veckan innan hon blir 1 hon med. Sen ska jag se om jag kan lyckas få hit min pappa som bor i nynäshamn att gratta henne med eftersom vi inte har några andra här, blir inte mycket till kalas här inte :(

Du får helt enkelt ta och bjuda in dina närmaste (geografiskt sett) Bukevänner med barn på 1-års kalaset :idea:

Nä, jag är jättenoga med att aldrig skriva på Fb att jag inte är hemma. Inte ens om jag åker en snabbis till affären skulle jag skriva det. Vi har en familj på gatan där mamman bloggar. Hon heter ett ovanligt namn som hon är ensam om i Sverige och det framgår i bloggen vart hon bor. Ändå skriver hon gladeligen ut datum och information om alla (ganska många) resor de ska göra. Det blir jag jättestörd över. Vill inte ha fler tjuvar till gatan. :crazy:
.

Just det har jag funderat ganska mycket på. Jag har ingen aning om vilka alla är som läser min blogg och det händer ju faktiskt att jag skriver när jag är ensam hemma och att jag ska åka till stan (dock aldrig klockslag) och det är ju inte så jäkla smart egentligen. Någon av dem som läser kanske inte alls är ett big fan av mig utan snarare tvärtom. Försöker faktiskt att undvika att skriva när jag är ensam och funderar starkt på att bara skriva när jag har varit till stan och inte att jag ska till stan. Vi bor ju så och särskilt nu på sommaren att ingen ser om någon får för sig att komma till oss, nu har vi visserligen larm men vad hjälper det när man bor typ i skogen, egentligen.

Därför jag är glad att vi har Kia här hemma. Spanar man på oss så ser man henne ute och att hon är hemma när vi är borta och skriver även om henne i bloggen. Tror ingen skulle vilja hälsa på henne ovälkommen. Hoppas jag iaf!

Jag va med på klubbens Kompis Cup i dressyr i helgen. Tänkte hänga ut mig här :o Vissa av er har nog redan sett den på fb.
Skulle aldrig våga lägga ut den här filmen på dressyr, då blir jag väll halshuggen. ;)

Hästen ifråga är ridskolehäst men världens sötaste! Va länge sen jag red henne seriöst. Jag har taskig kondis och magmusklerna orkar inte riktigt. Så ni får ta det för vad det är, men gör ett försök att liva upp tråden lite iaf! :)

Jag hoppas att länken ska funka:
Dressyr

Jag blir så trött, bjöd ju in min pappa till att fira Mikaelas 1årsdag men självklart kunde han inte komma, på lördag skulle de på dop för hans frus barnbarn och på söndag så var fruns andra dotter med familj kvar på besök, vilket tydligen är viktigare än hans egna barnbarn :grin:
Och helgen efter det hade de något möte med campingen där de har sin husvagn... det är ju inte precis som om de inte hade en aning om när Mikaela fyller år, jag blir så besviken även om jag borde vant mig vid det här laget!

Ojdå, nu blev det visst blöjbytesdags, fasiken vilken stank ungen kan komma med :D

Vad tråkigt :( Bellans farmor har bokat in nattjobb hela helgen som kommer nu så när hon hade tänkt att fira sitt barnbarn kan man ju fundera på. De lägger ju schema själva så hon kan inte skylla på någon annan. Farfar är i alla fall här nu och bygger altan med oss men det märks att de bryr sig mer om Isabellas kusiner.

Det tråkiga är ju att jag är enda barnet och Mikaela första barnbarnet. Att hans fru har tre barn och 5 barnbarn, varav ett i skåne som de träffar oftare än Mikaela, dopet är för fruns ena dotters 4de barn och hon är lika gammal som jag :o
Jag borde ha lärt mig vid det här laget att inte förvänta mig något men man har ju en tendens till det ändå...

Men du och jag är väl också lika gamla? Är inte du också -86:a? Fyra barn, ja det är starkt jobbat, ag som har fullt upp med ett :D

Tråkigt att din pappa är en sån. När min bio.pappa träffade sin nya så var det tack och adjö för mig och brorsan, då var det bara hennes barn som dessutom var nästan vuxna och vuxna som gällde. De var de viktigaste personerna i världen och vi var knappt vatten värda men det berodde på henne och han är en jävla toffel som inte står upp för sina barn som han påstod att han älskade.
Men hoppas och tror länge innan man ger upp helt så jag förstår din förväntan, den har jag nämligen också haft.

Det är så tråkigt med sådana historier.. och, nu ska jag generalisera på ett sätt som jag egentligen inte gillar, men alla sådana fall jag hört talas så är det pappan som lämnar sin "gamla" familj. Måntro vad det kan bero på? Är det jag som lyckats pricka in bara de varianterna, eller är det så att mammor mer sällan vill klippa banden med sina barn? Och varför?

(inte bara till dig Michellan, utan allmänna morgonfunderingar ;))

Näe vad tråkigt! Min kompis har lite liknande situation med sin far.
Blir så ledsen av att se henne så ledsen för att hennes pappa dissar och hellre lägger krut på hennes andra syskon och nya fruns barn.

*kl*
Igår firade vi Oscars ettårsdag lite i förskott med mina föräldrar och syrrans barn. Det va mysigt, men något saknades. Min syster skulle ju varit här med en liten bäbis också:( Hon och hennes man skulle nog kommit en liten sväng för att skingra tankarna lite sa mamma, men hon har åkt på en jäkla infektion till råga på allt och ligger i 40 graders feber och dubbel penicillinkur.

Men hennes pojkar hade det jättekul, stadsbor med intresse av traktorer (nämn en 2½ åring och en 5½ åring som inte är det ;)) De fick åka med en liten runda i ena traktorn, de va i 7e himlen!

Vi har gått i hop till att fixa en sandlåda till Oscar. Jag och sambon har fixat själva lådan (specialbeställd av en finsnickare nere på byn) och mor och far köpte sanden, ca 3 ton. Plus en massa sandlådeleksaker:)
Han fick även en finfin sommarjacka av sin mormor.

Nu sitter jag och funderar på om jag skulle åka till stan en sväng och fixa en liten present som är lite mer från mor till son, nåt mer personligt som bara är hans, som inget framtida syskon kan ha/ta. Gärna ingen leksak eller klädesplagg då vill säga.
Nån som kan komma med ett förslag? gärna inte så jättedyr heller.

Jag kan se en stor sak - dålig anknytning till sina barn redan när de är små. Sedan att han skaffade en riktig satkärring till sambo är ju en bidragande orsak.
Det är lättare att klippa banden till någon man inte har en bra relation till...

*kl*

Nu var det länge sedan vi körde en liten uppdatering om våra små (stora) busfrön. Många har ju redan fyllt år och de andra fyller ju snart.

Jag börjar!

A är snart 13 månader, 11.5 kg och 80 cm. Vill helst sova mellan mamma och pappa, har sovit en hel natt i egen säng. (nu i påsk då pappa var borta :angel:)
Går sedan flera månader och säger mest "titta" och "dä" även "isa" (eg hunden men innebär allt som går att gosa med) och "ise" till katterna. Självklart säger han "mamma", "pappa" är svårare.

Vägrar ha haklapp på sig, nu har han även börjat totalvägra handduk efter badet. Vilket innebär en tandhackande småknottrig A och en mamma som försöker torka en tvärsur unge.
Han börjar på dagis den 17 maj och blir storebror i september!

Vill helst vara ute hela dagarna :)

Det trista är att han bryr sig, han kan bara inte visa det plus att han är en toffel han med...
Nya frun är trevlig men för henne så är det ju hennes barnbarn som gäller och om inte hon puschar pappa så gör han inget på egen hand och då är hon ändå bättre än förra frun som var en riktig kärring.

Ja, jag är 86a med :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
890
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka