Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Han ville köpa den, fast inte för pengarna som jag kan tänka mig att gå ner till.. Skulle tänka lite på det sa vi och har en timme typ på oss innan de ska köra tillbaka till Ullared. Vi har begärt 35,000 för den och kan tänka oss att gå ner till 30,000, men han vill inte ge mer är 25,000. Vet inte hur vi ska göra, men just nu ser det ut som det inte blir affär dessvärre.. Tänkte fråga hur ni hade gjort, men det är ju svårt för er att råda kanske eftersom ni inte sett bilen :)

Det var faktiskt precis vad jag sa till honom, att för 6 månadslöner säger jag upp mig, men mindre är det inte värt. Två år var ju sanslöst bra! Här är det ju snarare så att jag är välkommen tillbaka, men de vet att jag söker nytt och vill slippa försöka hitta nån som kan jobbet ännu en gång.

Usch va trist... Men ha lite is i magen. Har du tur är de desperata nån timme innan...
Hur står priset jämfört med andra liknande bilar? Årsmodell, mil och service är väl viktiga punkter att tänka på... Vad får man dra med din bil på ekort? Jag kanske ska passa på att byta ut min ena ;)

Modett. Superfint :) Va skönt att ha ett hus där man "bara" behöver måla o lasera lite... Här fick vi riva väggar o dra el o skit..

Ja det är toppen! Det finns ju alltid saker att göra, men skönt att ha huset "beboeligt" och mest bara fixa ytskikten :)

Vad ligger liknade bilar på i pris?

Att försöka pruta 10' på en bil i den prisklassen tycker jag är ganska fräckt. Har han sett bilen? Gillar inte folk som prutar innan de sett grejjerna. Ifall de tittat och säger att den är inte värd mer än XXX därför att det är dessa fel så ja. Stå på dig med ditt pris. Vill han ha den kommer han köpa. Han viste att den låg ute för 35 och att ni vill gå ner till 30 tycker jag är väldigt bra!

Kanns som jag ar helt off har, fattar ingenting av det ni skriver! :D

Min jakla unge har redan borjat vakna kl 6 pa morgonen! :eek: Det var sa skont nar han sov till 8:30 forsta dagen och da fick vi anda vacka honom. Undra hur det blir nar vi kommer hem, da kommer han val att vakna kl 3 i flera veckor... :crazy:

Idag har det varit lite svalare vader och en regnskur pa kvallen medan vi satt pa en restaurang. Vi vill ta en bat till nan fin strand nanstans, men vi vet verkligen inte om vi tors gora det. Vilgot gillar inte alls det har varma vadret och han blir ganska snabbt dasig. Vi far kanske vanta nagra dagar till sa kanske han vanjer sig och sen hoppas pa en mulen dag.

Jag har precis shoppat nagra jattefina trojor till Vilgot. Finns massor av fina t-shirtar i klara farger med superfina motiv pa. Fast jag hatar verkligen att pruta. :o Men 22 spann for en t-shirt maste val vara helt okej. :idea:

Massage ar ju ocksa helt sjukt billigt. Fick en hel timme igar for 65 spann och da ingick manikyr ock en ananasklubba (en kvarts ananas) ocksa. Tyvarr ar de sa himla hardhanta sa det knappt ar skont. Imorse nar jag vaknade hade jag ont pa mitt vanliga stalle mellan skulderbladen och det hade jag inte innan. :grin: Sa det blir ingen mer massage for mig.

Nu ska jag nog ga upp till mina killar igen. Det borjar bli dags for kvallsvalling och nattning. :laugh:

Men du vet ju att det alltid pratas om allt i denna tråden ;)

Hoppas verkligen att vädret blir lite mindre varmt så att ni kan hitta på lite kul saker med. FAst jag hade ju älskat shoppingen... Hade köpt minst en fejkväska och ett par solbrillor i bra klass ;)
Jag glömde ju köpa inköpslista till dig innan du åkte ;) Det är ju inte dyrare att frakta det från andra sidan jordklotet än ifrån typ grannen sjukt nog ;)

Jag tycker ni ska stå fast vid erat pris. Ni har väll inte haft bilen ute så länge? Vill han verkligen ha den så får han ta det för erat pris.

Ni har väll inte hunnit beställa nya papper också va? För då är inte dom gamla giltiga längre. Så råkade dom göra som sålde volvon till oss.

Vad lugnt det var här idag!

H har fått feber. Inga symptom på förkylning eller annat, så kanske är tredagarsfeber. Lilla stackars Gosi. Fast han verkar inte så värst påverkad, lite sämre aptit och något dämpad bara.

Ni har ju inte snackat nånting nästan sen jag var här sist! Vad gör alla? Nu har jag äntligen fått internet att funka på min iPhone, så nu sitter jag vid poolen och tittar på när Vilgot badar med pappa. Det duggregnar, så vi får se hur länge vi kan vara ute. Det sitter en thailändsk ekorre i kokosnötspalmen ovanför mitt huvud och nedanför vår balkong växer det bananer. :D

Ang shopping så är jag så jäkla snål när det kommer till kritan. Tur är väl det, annars hade jag hamnat i Lyxfällan för länge sen. :o ;) Har inte köpt nånting till mig själv, bara till Vilgot och hans grannkompis.

Skulle så gärna vilja lägga ut lite bilder på Fb, så ni får se, men eftersom jag skriver aldrig där att jag inte är hemma, så det kan jag tyvärr inte göra.

Det finns massor av katter här på hotellet. Alla har deformerad klumpsvans :(, men Vilgot är lika fascinerad av dom som av katterna hemma.

Hoppas alla får en bra dag idag, fast ni ligger och sover nu. :D

Jag brukar lägga ut bilder på pixbox när jag inte vill lägga dom på fb... Men jag håller med. Kan ju vara bra att inte uppdatera folk om att huset står tomt...

Snål med shopping i thailand är ju dumt ;) Passa på när du inte behöver betala så mkt för det. Saker köper du ju ändå ;)
Hur är det med prylar eg? Behöver man mer till hongkong o så då? Vet att folk brukar handla på sig tvspelkonsoller o så...

Usch va trist... Men ha lite is i magen. Har du tur är de desperata nån timme innan...
Hur står priset jämfört med andra liknande bilar? Årsmodell, mil och service är väl viktiga punkter att tänka på... Vad får man dra med din bil på ekort? Jag kanske ska passa på att byta ut min ena ;)

Vi fick den såld och är nöjda med priset :banana: :banana: Så jäkla skönt!

Bilen låg väl på ett ganska normalt pris, mot samma typ av bilar som också låg ute för försäljning. Till och med lite lägre, eftersom det var en import och ingen servicebok tyvärr. Vi har dock skött den exemplariskt och det visade sig att vår "verkstadsman" är gift med killens svärmor här utanför Hässleholm, världen är liten ibland :D Så han visste ju att allt var ordentligt gjort, vilket nog gynnade oss båda =)
Attans att jag inte såg att du var intresserad tidigare ;) Vi passerade ju Bromölla igår, så du hade kunnat få bilen hemlevererad :D Har ingen aning om vad den fick dra med ekort, har ju bara bkort och inte ens där har jag koll på hur mycket bilen får dra, hahaha!

Vad ligger liknade bilar på i pris?

Att försöka pruta 10' på en bil i den prisklassen tycker jag är ganska fräckt. Har han sett bilen? Gillar inte folk som prutar innan de sett grejjerna. Ifall de tittat och säger att den är inte värd mer än XXX därför att det är dessa fel så ja. Stå på dig med ditt pris. Vill han ha den kommer han köpa. Han viste att den låg ute för 35 och att ni vill gå ner till 30 tycker jag är väldigt bra!

Han hade sett bilen när han försökte pruta ner den så pass "mycket" eller vad man säger. Han hade bra argument för det, fast jag tyckte faktiskt inte att argumenten var starka nog.. Vi bytte kamrem vid 19,000 mil och den hade nu precis slagit över till 26,000 mil = alltså ska den bytas igen om ca 3000-4000 mil, vilket han tyckte att då var det snart dags och det är en stor summa. Jag anser att (givetvis beroende på hur mycket man kör, men som jag kör och kanske relativt normalt körande människor) på det kör man ju ca 2 år till innan det är dags.
Jaja, vi fick den såld i alla fall och är nöjda med det, så skönt även om jag, nostalgisk som jag är, saknar min fina bil!

skönt att ni fick den såld :)

Men, hallå, vad fick ni för den då? Nu är vi nyfika här inne :D (klart du inte behöver svara om du inte vill)

Själv sitter jag på jobbet och jobbar som bara den, har 3 datorer igång som jag springer och synkar mellan, hihi. Vi skall ju ha revision nu mån-tisd och sen kurs efter det så det blir mycket intensivt ett par dagar.

Åkte ner genom Sverige igår kväll och kom fram till sydligaste skåne vid 22:30 tiden.. Men vet ni vad? Under hela resan på typ 60 mil, så fick jag se 1!! brasa. Det kändes skumt tycker jag. Borde ju kunna sett många fler? Var ni ut och kikade på elden något igår? AKB kanske hade en egen brasa? Hur som, fattar ni vad skönt det var att köra långt när det inte är någon trafik nästan alls? Det var super, knappt en enda bil på vägarna.

När vi åker hemåt igen på torsdag så skall vi mellanlanda i Karlskrona för att titta på en häst :D Så det blir "andra" sidan av skåne vi far genom då.

Lillpysen och storebror var inte som de brukar på denna bilfärd ner, de var vakna vääääldigt länge.

Brist på brasor kan ha berott på att det va eldningsförbud på dom flesta ställen!
Spännande med häst, måste du berätta mer om!

+aneka
Åh, kära vänner, det berättar jag när jag kommit hem igen :D
Lite hemlisar måste man ju få ha.

(Tävlingsvalacken skall på utdömningsbesök på ATG på måndag morgon, alltså inte i morgon utan när jag kommit hem igen)

Aneka, ja så kan det ju klart ha varit med brasorna. Tänkte jag inte ens på. Det regnade som f-n i Jönköpingstrakten.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
890
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka