Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Ja jag hade tänkt mig någor svart först men nu har vi bestämt att den ska stå i matsalen mot ett fönster och bara ha stolar i köket så nu börjar jag ändra mig. I matsalen har vi vita stolar med gråaktigt tyg, lite manschesteraktigt men det vet jag inte om jag vill ha men kanske något åt det linfärgade hållet. Sedan en massa kuddar :love: det gör inget om det blir en kattsovarplats så tygmaterialet spelar ingen större roll längre.

Senast ändrad:

Det var helt klart värt det, men det där husköpet kändes lite onödigt liksom. Vi hade ju redan ett annat hus. Men nu har jag det jättebra och ska aldrig skilja mig! ;)

Fast känslor kan man ju inte rå för så det är väl kanske inte så konstigt att det blev ett onödigt husköp? Ibland blir det inte som det är tänkt men bra ändå :idea:

Här bor vi i ständig renovering men gör allt själva. Det enda vi inte gjort själva är sätta in luftvärmepumpen. Elen drog vi själva så kom en kompis som är elektriker och kollade och kopplade ihop det. Just nu är hela golvet i sonens rum uppbrutet ända ner till marken och ska isoleras om. Det tar sin tid men då vet vi att det blir bra.

Lottch- åhh vad avis jag blir!! Jag vill oxå ha en ridbar häst. Vi har elva hästar hemma och INGEN jag kan rida :(

*kl*
Sitter äntligen vid en riktig dator och kan hänga med lite bättre i tråden!
Herrejessus vad ni skrivit sedan igår :eek:
Tack för att ni letade reda på mig i hösttråden och mitt bf kom med i första inlägget.
A har äntligen kommit in i en rytm där han bara sover en gång om dagen och då gör han det gärna två timmar. Tyvärr så brukar han somna precis innan jag ska till jobbet så jag hinner inte njuta av den tiden ;)
Han kommer att få sova in sin spjälsäng ett tag till, den är byggd av en möbelsnickare och är större än standarden. Han snurrar runt som bara den när han sover och sen tror jag att han skulle bli väldigt svår att lägga om han kunde klättra ur och springa runt i rummet istället.

Till helgen ska sambon ev ner till tyskland och hämtar en KOMBI...äntligen :laugh:
Om det går som vi tänkt så åker han ner med kompisen som är här nu, och det är han som har bilen dessutom. Tyvärr så är tyskland ganska (mycket) byråkratiskare än vad sverige är så det tar en dag att fixa de tillfälliga försäljningskyltarna plus att de ska serva bilen med. När han ändå är i närheten så kör han säkert och hälsar på sin mamma en natt med. Detta betyder att jag är hemma själv med barnen i början av nästa vecka. jag är glad att mamma är ledig så jag kan få lite hjälp. Jag har tänkt ta ledigt en del i nästa vecka och om det är bra väder så åker kanske vi till havet någon dag.

Alltså elen är ju dragen men ska kopplas in. Köket har ju gått förvånadsvärt smidigt ändå efter att golvet blev färdig isolerat :idea:
Jag vill inte bo i ständig renovering och det är dels därför vi tar det lugnt och tar rum för rum när vi känner för det och dels för ekonomin skulle aldrig palla att göra allt på en gång. Men vi gör också allt vi har kompetens för själva för att det ska bli billigare men det tror jag nog de flesta gör om man inte är väldigt rik.

Vi håller ju på med rummet till H men denna vecka har det inte hänt mycket. Sambon med kompis har passat på att kapa ved och greja med bilarna nu när det varit bra väder. Vi har även varit och hälsat på kompisar i deras sommarstuga.
Väggarna är nästan färdiggipsade och ska spacklas. Det som är svårt är golvet, Jag vill inte ha laminat då jag tycker att det är så högljutt(?) Vi vill ha något mjukare och mera ljuddämpande så det lutar åt någon form av matta. Sambon ska ev till tyskland och det vore ju bra om han hittade något där. Kronan är ju hyfsat stark och priserna på byggmatrial är bättre där öht.

Ska se om jag kan fixa in några bilder på rummet imorgon, nu ska jag sticka vidare på babyoverallen :)

Ja eller mest har hon väll varit trött tror jag. Men dom andra syskonens barn har hon passat. Iofs skulle föräldrarna jobba då men iaf. Jaja ska inte gnälla. Svärmor är bra underbar iaf! :)

Ja vore jätteroligt att få se bilder :laugh: är inte limonium (stavning?!) ganska populärt och lite tystare? Vi har valt laminat faktiskt :) tycker det är fint men det är som du säger lite ljudligt trots alla dess märkliga underlags-grejer.
På tal om barnrum så är ju inte Isabellas helt klart än, saknas leksakförvaring men än så länge har hon få och de passar i en liten korg nere i tv-rummet.

Nu är första natten i nya sängen avklarad. Tror maken var upp tre gånger inatt eller nåt för att titta till V. Han är en riktig hönspappa! :D :love: för en kvart sen vaknade han och då satt han på kudden längst in i hörnet. Gosunge!

Nu tittar vi på Barnkanalen och när han är klar med det ska vi gå upp och äta frukost och allt det där och sen promenera bort till golfbanan.

Förundras lite.. Ni som skriver att barnen ser på barnprogram - SER de på barnprogram? Alltså stilla och intresserat? Min unge far runt som en propeller från det han slår upp sina två blå, stannar upp och ser på tv MAX för att dansa med i någon reklamjingel.

Vi var btw hos fotografen igår, det var INTE lätt! H stod stilla på samma ställe i max 2 sek. Trött och mammig var han också. Som tur var så blev det några fina bilder ändå, vi har valt ut 6 och det är banne mig smärtgränsen. SHIT vad dyrt det är!

Han kan sitta i kanske 15-20 minuter och titta på morgonen, men sen tröttnar han och hasar ner för sängen och springer iväg. På kvällen sitter han gärna i någons knä lika länge eller ännu längre stund och tittar.

Vilgot är himla aktiv när han håller på med något, men har inga problem med att sitta stilla och ta det lugnt mellan varven. Fortfarande kan jag sätta honom i matstolen medan jag tex lagar mat och det funkar bra.

Jag vet, det är skitdyrt med fotografier... Vi har fortfarande inte köpt några bilder från bröllopsfotograferingen och det börjar verkligen bli dags! Det blev många bra bilder så det är så himla svårt att välja. Vi vill ha en avlång ram med 9 små bilder och den kostar 2900. :crazy: Sen skulle vi nog gärna vilja ha en större bild i sovrummet och då blir det väl lika mycket till.

Men ni har ju bott där ett tag och vi har nyss flyttat in. Det är väl därför vi bor i ständig renovering kanske. Det går nog över. Fast jag har iofs inga problem med det. Än. Men det var rätt mycket "måstegrejer" att fixa här. Typ som att bryta upp och isolera om golven så det inte är fyra minusgrader på den i vinter igen ;) vi kommer förhoppningsvis spar pengar på uppvärmningen på det i vinter. Men just nu längtar jag såååååå efter att få börja med stallet!!!

Nja det är snarare så att vi renoverar inte allt på en gång än hur länge vi har bott här och vi började med stallet för att kunna ha hästarna hemma.

Under våra snart 4 år i huset har vi bara gjort 3 större renoveringar och det är köket, tv-rum/matsal och Isabellas rum samt en altan. Vi tar som sagt bara ett rum i taget och förra året gjorde vi ingen renovering alls då blev det bergvärme och 3-kammarbrunn.
Nu när köket är klart så kommer inte vi fortsätta med nästa rum utan nu får vi lov att tanka sparkonton och kanske renover ett rum nästa år. Jag tror snarare på hur bråttom man själv har om man får bo i ständig renoveringsröra än hur kort/lång tid man har bott i sitt hem.

*kl*

Vissa dagar älskar jag A mera än andra. Idag slog han till med sovrekord till kvart i nio :eek:.
Då hade min telefon ändå ringt två gånger och väckt mig, men han reagerade inte, och jag somnade snabbt om.
Nu har han precis ätit frukost och är på ett strålande humör :)

H sover ännu men det är inte något ovanligt, han börjar bli lite tonåring tror jag :grin:
Själv så måste jag snart göra mig iordning för jobbet, min sovmorgon gjorde att jag inte riktigt hänger med. Efter frukost brukar ju klockan vara max 8 :D

Ja, har man fyra minusgrader på golvet så har man nog rätt bråttom med att fixa det ;) Vårat hus var inte beboligt utan rusten.

*kl*

Alicia tittar inte heller på tv längre stunder. Bara om det är reklam :) då sitter hon som klistrad. Men vi har iofs inte satt henne framför tvn heller, det kommer nog ändå. Jo, om det är musik så tittar hon oxå och dansar :)

Såg att flera av er har satt upp barnen på hästar. Blev sugen på det jag oxå. Måste fundera på vem jag ska sätta upp henne på bara. Kanske skulle vänja in någon av shettisarna att ha något på ryggen.

Åh vad härligt! M vaknade 6.10 idag och gick inte att få att somna om, så hennes pappa fick stiga upp med henne då. Vid 9 kom hennes pappa och väckte mig och nu ligger han och slumrar en stund. Eller jag kan nog säga att M väckte mig för hennes pappa satte henne i sängen och frågade om mamma fick en kram varpå hon kryper upp till mig och ger en Bamsekram :love: Jag tror inte att man kan få en bättre start på dagen. Dessutom är hon sprudlande glad och så jäkla rolig nu, underbar tid!

Ja men det är ju det jag säger? Har man bråttom så spelar det ju ingen roll om man har bott 1 månad eller 10 år i ett hus :confused:

H sov till 06.45, det är sovmorgon i det här huset :D Men det märks att han fortfarande var trött efter att ha sovit dåligt igår på dagen, för nu har han förmiddagssovit i 2 h. Vilket var helt perfekt, hovslagaren har hunnit vara här och jag fick mig lite datortid i lugn och ro dessutom :love: Gissar att gosgrisen vaknar snart dock.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 502
Senast: Halcyon
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar