Varma ridskor

R

RebeckaKihlberg

Någon som kan ge tips på varma och sköna vinterskor att ha i stallet?!?
Har haft ett par från Jacson = UR kassa, funderar på Mountain Horses RANGER GROOM, FIELD GROOM och RIMFROST PADDOCK ....någon som har någon av dessa skor...eller andra förslag?!? :confused: :D

jag har mountain horse protective jodphur
och den är toppen varm och go!!
Men jag brukar ändå ha en thermo sula i
för det där "lilla extra" :D
Men den är absolut vatten tät,
och snygg är den också :cool:

jag har ett par rimfrost paddock.

tycker dom är underbart sköna att både jobba i stallet med och rida i! :love:

fast jag blir lätt varm, o dom är för varma om det är +grader, vilket det mest varit här nu.. :smirk:

Hej !

Jag använder Graninge jaktkängor med högt skaft och en fårskinnsula i , funkar även om graderna sjunker till -20

Huvudsaken för mig är att skorna är vattettäta, varma och bekväma.....utseende spelar mindre roll.
RANGER GROOM & FIELD GROOM ser såååå sköna ut...dock lite klumpiga....hmm...får väl skutta iväg och prova skor i veckan!!

jag har sånna här fat mina är inte av märket jolly jumper, men ser exakt likadana ut.
UNDERBART varma och sköna.

Det är typ sånna jag haft från Jacson,men dom var såååå obekväma, fick skit ont i min ankel efer en kort stund :(

Det är väl typ sånna som H**ks har fast som dom kallar Jolly Jumper :confused:

Har letet efter Dojan lääänge....älskade nämligen de paret jag hade innan....men hittar det INGENSTANS :mad:

oki...
mina e nått annat märke..köpta på hööks för två år sen
"steeds" står d på dom...ÄLSKAR dom...inte ont nånstans..

De klarar kanske inte ett bad ;) men jag har varit ute i lera och ösregn med mina, och de håller fötterna varma och torra. :) Är inne på mitt andra par Easy Rider nu - :love: !!

Det är just de som är problemet....i och med att jag har egen häst så blir det en hel del lera och regn..blöta gräsmattor m.m.
Sen måste dom vara vamrt fodrade åzå...då jag är i stallet ca 3½-4timmar vilket kan resultera i riktigt kalla fötter annars...vilker är mindre trevligt :crazy:

Så dom MÅSTE vara vattentäta...å varma

De nya Graningekängorna tror jag är superbra. Jag har dessa, känns som att gå i ett par pjäxor men de är varma och sköna. Har även ett par easy-rider, fast som sommarskor, hade inte ens tänkt tanken att gå ut med dom när det regnar :crazy:

Dessa såg riktigt bra ut ju....ska kolla upp & prova ett par tror jag!!

Tack för tipset :bow: :D

Provade dom i ridsportsbutiken här, kan säga att de är mycket bekvämare och snyggare än va de ser ut :love: Ska köpa dem i veckan tänkte jag :)

jag kan inte ha en fot som är helt i plast (alltså på skon, typ dojjan skorna). eftersom dom inte andas så fryser jag som fan i såna!

kan vara något att tänka på!

jag har mountain horse vinter ridstövlar... 3 nummer för stora... frös inte en gång under den kalla vintern förra året...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 447
Senast: Buongusto
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 745
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 328
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar