Värma carpus (framknä)?

Ajabaja

Trådstartare
Hur värmer jag hästens carpus/framknä?
Fick rådet av vet att kyla efter träning och värma annars eftersom ponnyn har en böjreaktion i vänster carpus. (han är rtg och utredd, detta blir behandlingen)
Kyla är ju lätt men värma? Kan back on track vara ett alternativ?
:bump:

Sv: Värma carpus (framknä)?

Jag hade också problem med hur det skulle lösas och fick tipset att linda med stabila paddar (tex. formsydda) som sticker upp över knät och lägga i en extra back on track pad överst. Man fäster liksom bot padden med den vanliga. Hoppas att du förstår hur jag menar för det funkade skitbra för mig.

Jag hade kört på antingen stora paddar så man lindar över hela knät eller med knäsvettare och liniment under. :) Har du svårt att få ett högt bandage att sitta så är knäsvettare lättast. Bara att sätta fast och sedan tex ett vanligt stallbandage som slutar strax under knät på så sitter det väldigt stabilt.

Tack för svaren!
Spännande, har aldrig lindat så högt, men det är ju bara att prova. :) Har aldrig lindat denna ponny alls eftersom det är en shettis, eftersom paddarna går en bra bit upp över knäet så blir det nog ganska lätt.

Vad är en knäsvettare?
:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 973
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
4 240
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: ll.96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka