Varm sula, fodrade skor eller ullsockar?

sweet_knorven

Trådstartare
Jag ska köpa nya ridskor då de jag har nu är trasiga. Det jag funderar på är ifall jag ska köpa ett par i normal storlek och ha en varm sula eller ullsockar (om det nu får plats i sin vanliga storlek, vad är eran erfarenhet av det?) eller ifall jag ska köpa ett par fodrade skor nu och sen köpa ett par ofodrade till när det är varmare?

Hur hade du gjort, vilket tycker du verkar vara det bästa alternativet?

Sv: Varm sula, fodrade skor eller ullsockar?

Mountaine Horse Rimfrost halvhöga skor har jag ALDRIG frusit i. Rekommenderar varmt.

ska jag ha i varmare sockar brukar jag få gå upp 1 storlek mot vad jag brukar ha.

För mig skulle det aldrig funka att ha samma skor året om.
På vintern vill man antingen ha fodrade skor eller plats för tjocka sockar. Gärna både och.

Förr hade jag ett par för stora ridskor på vinter som jag klämde i sockar, men jag frös nästan alltid ändå..
Nu har jag köpt varmfodrade stövlar och de är helt underbara :love:

Så jag tycker att du ska köpa varmfodrade vinterskor MED plats för extra sockar!

jag har fårskinnsfodrade höga stövlar. men såna finns ju som jodphurs också.

annars har jag haft equipage furlin, dom är jättsköna och ganska varma.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
550
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
609
Senast: lil-sis
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 675
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 538
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar