Varm kota..

skrangelwangel

Trådstartare
Hallå! För ett antal veckor sen skadade sig min häst i transporten och rev upp ett sår vid hoven. Har kunnat rida henne som vanligt, men lagt märke till att hennes ena kota är en aning varmare än den andra. Hon får väldigt många vilodagar. Är väldigt orolig, men vill inte kalla ut veterinär i onödan.

Sv: Varm kota..

Är den fortfarande varm så hade jag velat åka in till klinik och göra en utredning med ultraljud. Min häst skar upp sin kota förrförra hösten, ville inte läka och gick upp igen och igen. Ingen hälta dock.
Åkte in till klinik och ultraljudade, visade sig att såret var fasligt nära senan och mycket djupare än vad vi trott.
Blev vila och back och bandage i hagen så det inte skulle komma in smuts (dvs samma som innan, men bra att veta hur det egentligen ser ut).

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 793
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka