I
irja1986
Var igår hos veterinären med en av mina katter för förmodat öronskabb. Veterinären behandlade honom på plats och gav mig ej namngivet preparat att behandla min andra katt med hemma samt upprepa behandlingen om en vecka. Behandlingen utförs genom att 0,1 ml sprutas in i vardera öra.
Efter hemkomst från veternären kom de bra överens, dvs allt var som vanligt. Senare på kvällen gav jag även den andra katten medicin och efter det bröt helvetet löst. Omedelbart efter att den andra katten blev behandlad började de bära sig mysko åt.
Den katt som varit hos veterinären reste ragg över hela kroppen, blev låg och rörde sig i ultrarapid och den andra katten fräste åt honom och slog till honom för att sedan gömma sig under soffan. Så fort den som varit hos veterinären kom i närheten så slogs de och det blev bara värre.....Klockan två väcktes jag av ett jävla liv, katter som skrek, blomkrukor som flög tillsammans med annan bråte som råkade befinna sig i vägen. Då tröttnade jag och den ena hamnade instängd i köket medan den andra (som blev behandlad hemma) togs upp i sängen och genast kröp ner under täcket och låg där och tryckte resten av natten. Han är för övrigt inte en katt som sover i sängen, och framförallt inte under täcket, i vanliga fall. Hoppades att de skulle ha lugnat ner sig (läs: tagit sina små förnuft till fånga!) till på morgonen men nej då! Den veterinärbehandlade är när han är själv normal i beteendet men i kombination med den andra så burrar han upp sig och den andra morrar, fräser och GÖMMER sig. Den som nu gömmer sig är i normala fall den av dem som är tuffast.
Jag fattar nu ingenting???
De här katterna har under de senaste 4,5 åren levt ihop utan problem och nu verkar de inte ens tåla att se den andra på foto....Försökte självklart få tag på veterinären vi var hos men han har julstängt till 3/1! HJÄLP!
Någon av er som har en aning om vad det kan bero på? och isåfall vad man kan göra åt det.
Tack på förhand!//Susanne
Efter hemkomst från veternären kom de bra överens, dvs allt var som vanligt. Senare på kvällen gav jag även den andra katten medicin och efter det bröt helvetet löst. Omedelbart efter att den andra katten blev behandlad började de bära sig mysko åt.
Jag fattar nu ingenting???
Någon av er som har en aning om vad det kan bero på? och isåfall vad man kan göra åt det.
Tack på förhand!//Susanne