VÄrldsklass pÅ dressyrhingstar vem/vilka?

Sv: VÄrldsklass pÅ dressyrhingstar vem/vilka?

Absolut...visst är det RR:s helbror Romanov som är far till Rafael...det gick visst lite fort där..:)))

Rafael är fantastisk,men vad vet vi om hans förrävning???
Rubin Royal är ett betydligt säkrare kort-mödernet är helt outstanding,dock vet jag inte hur hans äldsta avkommor gör sig i sporten,han har många bra yngre förmågor helt klart,men hur många går s-klasser-någon som har koll på detta???

Träffade Quaterback för några veckor sedan och ska man värna om benstället är han inget alternativ, väldigt hastrång och uttåad bak. Då såg hans far betydligt trevligare ut i benstället men även i övrigt. Båda hade dessutom någon pigmentförändring runt ögona (vitt) så jag gissar att det är ärftligt?
Tog du några kort?

Rafael är fantastisk,men vad vet vi om hans förrävning???
Rubin Royal är ett betydligt säkrare kort-mödernet är helt outstanding,dock vet jag inte hur hans äldsta avkommor gör sig i sporten,han har många bra yngre förmågor helt klart,men hur många går s-klasser-någon som har koll på detta???

Jag tror faktiskt att man vågar chansa på en hingst som har vunnit allt och fått 43 poäng av svenska ASVH på en 50-poängsskala (enligt mina källor var det ett par ur nämnden som omedelbart bokade betäckning med R efter avslutad bedömning).

Jag tror faktiskt att man vågar chansa på en hingst som har vunnit allt och fått 43 poäng av svenska ASVH på en 50-poängsskala (enligt mina källor var det ett par ur nämnden som omedelbart bokade betäckning med R efter avslutad bedömning).

All avel är en chansning,men vilka kriterier man väljer hingstar till sina ston varierar naturligtvis.Vad vet du om Rafaels möderne?

Min fråga angående Rubin Royals äldre avkommor i sporten kvarstår,ingen som vet?

Absolut...visst är det RR:s helbror Romanov som är far till Rafael...det gick visst lite fort där..:)))

Föredrar definitivt Rubin Royal framför Romanov av många anledningar,men bla därför att Romanov inte får verka i svenska avel pga OSC.

Någon måste ju ta in semin på hingsten också!

Har ingen aning varför ingen tar in semin från RR,men Rafael har ju en importör,tyvärr kan inte han inte lämna så mkt info om Rafaels möderne,vilket är tråkigt då det är extra viktigt med tanke på att hingsten är så ung.Hiddeous,du kanske vet mer......?

Har ingen aning varför ingen tar in semin från RR,men Rafael har ju en importör,tyvärr kan inte han inte lämna så mkt info om Rafaels möderne,vilket är tråkigt då det är extra viktigt med tanke på att hingsten är så ung.Hiddeous,du kanske vet mer......?

Nej, jag har inget eget sto så jag har inte undersökt saken närmare av det skälet (har dock kort pratat med importören som tyvärr inte vågade lova att hingsten finns tillgänglig nästa år, då trycket på hingsten är mycket stort.) RR tas inte in pga administrativt/logistiskt strul tidigare år.

Nej, jag har inget eget sto så jag har inte undersökt saken närmare av det skälet (har dock kort pratat med importören som tyvärr inte vågade lova att hingsten finns tillgänglig nästa år, då trycket på hingsten är mycket stort.) RR tas inte in pga administrativt/logistiskt strul tidigare år.

RR tävlar och finns bara tillgänglig på fai för export.Rafaels importör kanske läser på mödernet till sina importer lite mer till kommande säsong......Världsklass hingstar uppfattas oneklingen på olika sätt-toppad nedärvning eller toppade bruksprov.

RR tävlar och finns bara tillgänglig på fai för export.Rafaels importör kanske läser på mödernet till sina importer lite mer till kommande säsong......Världsklass hingstar uppfattas oneklingen på olika sätt-toppad nedärvning eller toppade bruksprov.

Hingstar som toppar bruksprov är ofta de som nedärver sig bäst - enligt vetenskapliga studier.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Avel Mitt sto är e: blue hors hertug ue: Midt west ibi light Jag har planer på att betäcka mitt sto och skulle gärna vilja ha lite tips och...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: KickiH
·
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 576
Senast: Ramona
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10