Sv: VÄrldsklass pÅ dressyrhingstar vem/vilka?
För att spinna vidare;
Älskar naturligtvis Florencio själv..
) Vad som kanske kan vara lite av en nackdel med kombinationen TS sto och honom är att stoet inte är så stor själv. Florencio kan nog behöva lite större ston för att riktigt komma till sin rätt.
Man skall nog också ha lite i bakhuvudet att stoet bör vara hyfsat korrekt vad gäller extremiteter också.
Håller absolut med om Skovens Rafael...eller varför inte hans far Rubin Royal, som åtminstone jag är barnsligt förtjust i också.
Vi har dessutom fött upp en avkomma e. RR som vi är väldigt nöjda med. Stor, långbent med härlig typ och mycket gång. Född -06 så inte visad ännu annat än som föl. Tyvärr har ingen tagit in på honom i år men vem vet hur det ser ut nästa år. Vi har funderat på att göra det själva men det blir inte aktuellt till nästa år då våra ston fölar sent.
Vi har ytterligare en avkomma hemma med lite samma blod. Ett stoföl e. Blue Hors Rush Hour som har härligt typ, väldigt högställd med attityd, utstrålning och gång...så han kan också vara värd att titta på.
Sedan har jag fått en ny favorit vad gäller gång och mekanik som jag gärna skulle vilja se mer av och det är For Compliment. Ingen som tar in på honom men om man har sto utan föl vid sidan kanske det kan vara värt att åka.
Finns det någon av er andra som sett föl e. For Compliment eller sett honom mer???