VÄrldsklass pÅ dressyrhingstar vem/vilka?

Sv: VÄrldsklass pÅ dressyrhingstar vem/vilka?

Biggles ,svensk snygg och bra huvud.Mycket hög ridbarhet och mycket högställd..Har själv en vallack efter honom som är helt underbar..

Biggles ,svensk snygg och bra huvud.Mycket hög ridbarhet och mycket högställd..Har själv en vallack efter honom som är helt underbar..

Har också en Bigglesavkomma, 3 år, u. Amie (e.Adept, så kan ni kolla Blupen på henne om ni vill). Trots att Biggles har ganska bra Blup så blev avkomman inte direkt högställd, och benen är sämre än mammans (utåttåad bak och parallellförskjuten fram). Temperamentet är dock fantastiskt, goare och mer social häst och cool så in i bomben får man leta efter, men en hingst i värdsklass som trådskaparen vill ha, njaaa.

Jag röstar för Don Primero :love: om du inte är rädd för smått.

• bra stam
  • nedärvt mkt bra gångartshästar
  • verkar ok i temperamentet

eller varför inte självaste Florestan? :love: Också en fantastisk hingst :)

Även om hon själv är riktigt korrekt skulle jag vara försiktig med att välja en alltför inkorrekt hingst eftersom genetiken fungerar somsåatt man inte bara nedärver det som syns utan egenskaper kan hoppa över generationer.

Men struntar du i benställning säger jag Master, finns med på lista över världens tio främsta dressyrförvärvare för tillfället.

Ser förresten att hon fick 8 och inte 9 på benen som treåring. 9 fick hon på typen.

Instämmer i Master,varför gå över ån efter vatten.Har för mig att Kyra K själv har en avkomma e Mater u Midt.Har dålig koll på om Master verkligen nedärver sina framben???

Jag har personligen också dålig koll men har fått det påpekat så många gånger från andra så någon sanning ligger det väl i det.

Håller med om att det är dumt att gå efter vatten nu när vi har en egen lysande dressyrförvärvare, som dessutom kommer från en hingstlinje som lämnat stjärnor i generation efter generation!

Biggles är inte en hingst i min smak för 5 öre.

sen så ska det vara en hingst som är bättre än så.

meriter meriter meriter...

Rascalino ( Rotspon - Velten Third)

HLP 2004 148,29/1/31 Dressyr 153,37/1 Hopp 103,56/¨8

Eller varför inte Rotspon, Brentano II.

I Sverige Rubignon, om han står till förfogande nästa år.

Instämmer i Master,varför gå över ån efter vatten.Har för mig att Kyra K själv har en avkomma e Mater u Midt.Har dålig koll på om Master verkligen nedärver sina framben???

Master lämnar fantastiska avkommor, har själ ett sto efter honom och hon är precis så som en häst ska vara, temprament men ändå inte dum och super gångarter. Dock något svaga kotor, men har man ett sto med bra ben kan man nog absolut fundera på honom:) :bump:

Hoheinstein, Florestan, Donnerhall, Brentano II, Werther, Lauries Crusador xx .... är namn jag inte skulle tacka nej till i en hästs stamtavla.

Varför inte Sandrohit eller Sansisco. Don schufro han har ju verkligen bevisat något.

Varför inte Sandrohit eller Sansisco. Don schufro han har ju verkligen bevisat något.

Sandro Hit e en superhingst, men just nu har hon ett föl efter Sandakan vid sidan.så den linjen har vi redan varit lite inne i.

sansico riktigt gångartshingst,
men ja tycker han saknar hingstkaraktär.

Vad felades med Florencio? Han lämnar fantastiska avkommor. Annars tipsar jag om Skoven's Rafael.

Quarterback måste vara ganska het på marknaden nu om man skulle vilja sälja, en av hans avkommor gick för 120.000 euro på fölauktionen i Verden och jag har sett några riktigt fina föl efter honom i Sverige i år.

Ingen kommentar till Quarterback??

För att spinna vidare;

Älskar naturligtvis Florencio själv..:)) Vad som kanske kan vara lite av en nackdel med kombinationen TS sto och honom är att stoet inte är så stor själv. Florencio kan nog behöva lite större ston för att riktigt komma till sin rätt.
Man skall nog också ha lite i bakhuvudet att stoet bör vara hyfsat korrekt vad gäller extremiteter också.

Håller absolut med om Skovens Rafael...eller varför inte hans far Rubin Royal, som åtminstone jag är barnsligt förtjust i också.
Vi har dessutom fött upp en avkomma e. RR som vi är väldigt nöjda med. Stor, långbent med härlig typ och mycket gång. Född -06 så inte visad ännu annat än som föl. Tyvärr har ingen tagit in på honom i år men vem vet hur det ser ut nästa år. Vi har funderat på att göra det själva men det blir inte aktuellt till nästa år då våra ston fölar sent.

Vi har ytterligare en avkomma hemma med lite samma blod. Ett stoföl e. Blue Hors Rush Hour som har härligt typ, väldigt högställd med attityd, utstrålning och gång...så han kan också vara värd att titta på.

Sedan har jag fått en ny favorit vad gäller gång och mekanik som jag gärna skulle vilja se mer av och det är For Compliment. Ingen som tar in på honom men om man har sto utan föl vid sidan kanske det kan vara värt att åka.

Finns det någon av er andra som sett föl e. For Compliment eller sett honom mer???

Ingen kommentar till Quarterback??

Träffade Quaterback för några veckor sedan och ska man värna om benstället är han inget alternativ, väldigt hastrång och uttåad bak. Då såg hans far betydligt trevligare ut i benstället men även i övrigt. Båda hade dessutom någon pigmentförändring runt ögona (vitt) så jag gissar att det är ärftligt?

Jag har sett tre Quaterback avkommor i verkligheten, och ingen av dessa är varesig hastrånga eller utåttåade bak, men det kan kanske komma från mödernet att de ej blir det. Angående pigmentet kan jag ej uttala mig om framtiden, men i nuläget syns inget av det på dessa tre heller. Hursomhelst de få avkommor jag har sett har alla haft mycket goda gångarter och varit snygga.
I övrigt så såg jag det dyra fölet på video från auktionen,och det är få föl som har den traven och hållningen som föl. Har bekanta som har dräktigt med honom i år, så det ska bli mycket intressant att se vad som kommer ut. Som jag skrev så verkar han ganska "inne" just nu och ska man sälja så kollar folk mycket på stammar.

Håller absolut med om Skovens Rafael...eller varför inte hans far Rubin Royal, som åtminstone jag är barnsligt förtjust i också.

Rafael er e. Rubin Royals broder Romanov.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Avel Mitt sto är e: blue hors hertug ue: Midt west ibi light Jag har planer på att betäcka mitt sto och skulle gärna vilja ha lite tips och...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: KickiH
·
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 576
Senast: Ramona
·
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10