Ok men den sändning jag såg som avslutades i förtid slutade helt. De sa typ hejdå, inte att den fortsätter på play.Själv har jag slagit över till play när de gått över till SVT24 så jag har inte märkt av det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok men den sändning jag såg som avslutades i förtid slutade helt. De sa typ hejdå, inte att den fortsätter på play.Själv har jag slagit över till play när de gått över till SVT24 så jag har inte märkt av det
Läste just att Henrik ramlat av på framhoppningen idag igen.
Han sa ju det under den engelska intervjun.Läste just att Henrik ramlat av på framhoppningen idag igen.
Jag förstår den tanken när jag nu tittade på sista omgången, i mina ögon räddade Kingen sig två gånger med sina bakben Amazing!Jag tror att han ärvt Allans hovkameror...
Jag såg till min överraskning att han red med hackamore, vilket kändes som en frisk fläkt luft efter ha läst mera om dressyren senaste dagarnaEpaillard har gjort en fantastisk final, nästan så jag unnat honom att vinna.
Är ju inte helt ovanligt att hopphästar går med hackamore.Jag såg till min överraskning att han red med hackamore, vilket kändes som en frisk fläkt luft efter ha läst mera om dressyren senaste dagarna
Roligt!Är ju inte helt ovanligt att hopphästar går med hackamore.
Är ju inte helt ovanligt att hopphästar går med hackamore.
Det är klart att det är precis så det fungerar!
Ok så inom hoppning är "hästens missnöje" bara en styrkefråga ? Hmm Men inte i dressyren ?
12 var han tom.Den största skillnaden är ju att i hoppning sker mkt av träningen och utbildningen på tävling medan man i dressyren mest tränar hemma.
I hoppning och fälttävlan framförallt måste hästarna få km i kroppen om dom ska bli uthålliga och utveckla stamina i kroppen. Att hoppa flera så stora rundor går ju bara att göra på tävling..
Dressyrhästarna rids hemma och sen gör man första starten i svår klass. Funkar ju inte riktigt i hoppning.
Därför ser man många sämre ritter med mkt rivningar osv. Finns ingen andra tävlingar än mästerskap och nationshoppningar att göra det på helt enkelt
Nu såg jag inte den aktuella ritten utan såg bara dom 5 sista ryttarna. Men tungor ut och tjafs har ju tex Peder kämpat med i åratal på Charlie. Nu är hästen stark nog men det beror ju oxå på att Ebba har haft den själv såpass länge att det tagit sådan tid. Tror han var runt 10 när Peder fick honom.