Världens finaste <3

SweetBriar

Trådstartare
Nu har jag fått mina första kyckingar :love: Herregud, säger jag bara, kan knappt slita mig från dom, så otroligt ulligt gulligt underbara! Två stycken gula små ullbollar är det :)

14609391392.jpg

14609391389.jpg

14609391365.jpg

14609391355.jpg

forts i nästa.

Sv: Världens finaste <3

aaaaaw :love::love:kycklingar är ju underbara! Min höna ruvar för fullt så snart får jag också gula fluffisar :bump:

Ja, man kan ju inte annat än att älska dom :love:

Nagelacksberoende: Den var ju inte lite underbar den heller :love:

Sötnosar! Och vilka härliga reden hönorna hade.

Vi har också fått kycklingar. Kan lägga in några bilder i tråden senare om det är ok?

Tack :D Ja, dom är jättegosiga, tror dom är från åhlens, haha :D

Självklart är det OK att lägga in dina egna bilder oxå!

Tack till ni andra med :)

Åh va söta! :love:

Men jag undrar. Vad gör ni med dem? Föder du upp den och behåller dem som "husdjur" om man säger, eller slaktar ni/säljer dem?

Jag hade då inte kunnat ha dem till annat än gos! :D

Vi har dom som "husdjur" (elr, dom har ett eget litet hönshus bredvid stallet :D), har nu 8 hönor, 2 tuppar och kycklingarna då :D

Så har dom för att dom är så mysiga+lite för äggens skull, skulle aldrig klara av att föda upp dom för att slakta :eek: Nej, dom här hönorna får leva tills dom blir gamla :)

vi har ju flera nu!!:D nu:Jimmie+Anders+guldtuppen+koltrast+snövit+Yvonne+dom 5 bruna hönerna+4 små tuppar+ MIG!!:D+den svarta lilla hönan!:) Jag lilla bruna hönan:love:
lite lång uppräkning:)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 591
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 944
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama