Varje förälders mardröm...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varje förälders mardröm...

De lägger nog inte ner om de tror att det är en förälder.
Och man kan nog vara MYCKET säker på att föräldrarna håller koll på vem som är ensam med barnet efter ett sådant här "varningsskott".

Om det är någon i barnets närhet som utfört övergrepp får denne förmodligen reda på detta och tar sig i akt i fortsättningen. Det här är nog det svåraste som finns. Man har forskat och utrett och kan förmodligen som i det mesta här i livet konstatera att allt är individuellt. Försvarsmekanismen bortträning fungerar ofta i det här fallet eftersom det är så svårt att hantera ett övergrepp för psyket. Frågan är då om man ska gräva mer i det eftersom det förmodligen är så att för tillfället mår man bättre av att inte veta.

Har själv varit utsatt för övergrepp, dock inte rent sexuella. Hade faktiskt inte en aning om att bortträngning fungerade i verkligheten utan trodde att det var något som min hjärna aldrig skulle kunna utföra. Den dagen jag blev mogen att hantera det hela kom minnena upp av sig självt. Därmed inte sagt att det var lätt. Men det gick! I efterhand kan jag konstatera att det var tur att det inte blev framtvingat tidigare.

Och man kan nog vara MYCKET säker på att föräldrarna håller koll på vem som är ensam med barnet efter ett sådant här "varningsskott".

De ska väl inte lägga ner utredningen vem det än är så länge de tror att det faktiskt skett något? Jag som förälder skulle väl inte kunna hålla stenkoll medan jag var t.ex. på arbetet och barnet på dagis.

En person som gjort sådant här mot barn kan ju göra det mot andra barn och ska ha någon form av behandling/straff. Annars kan man ju begå alla möjliga kriminella handlingar under ursäkten att det är bäst för ett visst barn.

Menar du att aven om barnet blivit utnyttjat sa ska man inte borja grava i det utan bara halla mer koll pa barnet?

Bara for att barnet verkar glatt vid ett besok hos polisen?

En person som gjort sådant här mot barn kan ju göra det mot andra barn ......

Om det inte på något vis går att komma på vare sig vad som har hänt eller vem som ev. gjorde något, så gör man nog bäst i att låta bli att rota i det - för barnets skull.

Om man inte har någon gärningsman/kvinna att behandla så har man ju inte.

Menar du att aven om barnet blivit utnyttjat sa ska man inte borja grava i det utan bara halla mer koll pa barnet?

Om man inte hittar vem det är eller är säker så.
Man kan skapa ett trauma genom att rota för mycket.
Om man måste utsätta barnet för allt möjligt konstigt för att hitta någon skyldig så kan det vara bättre att låta bli.

Om Polisen tar in och hör alla vuxna i barnets omgivning och inte hittar något - vad skall de göra då?
Hypnotisera barnet och dra någon story ur det?
Det är något som man faktiskt vet är dåligt för barnet.

Man antar ju att de ar sa pass proffsiga att de inte utsatter barnet for allt mojligt konstigt utan rotar lite lagom. Jag menar inte att man ska korsforhora barnet och dra ut en historia som inte ar sann for att fa ratt for sina pastaenden. Men om barnet har skador som inte kunnat uppkomma pa nagot annat satt an fysiskt vald sa maste ju NAGOT ha hant, eller hur?

Men som foralder maste man alltid leva med att nagot kanske har hant ens barn, och vem ska man misstanka?

kl:
Mitt barn har inte blivit utsatt för något "konstigt" vad gäller undersökningar eller "förhör"! H*n var sövd när läkarna gjorde undersökningen och ska inte undersökas igen eftersom de var två läkare och det skulle räcka... "polisförhören" sker inte på någon polisstation utan i en egen lokal med lekrum och jättebra personal - de leker med barnet och går sen in i ett annat rum med stängd dörr - men barnet får gå ut när det vill till mig... problemet är att mitt barn är lite för smart, h*n vet att h*n är där för att leka med "de snälla tanterna" och att h*n kan smita iväg när h*n inte vill "samarbeta"... och polisen har bara två försök på sig - de har med andra ord lekt två ggr med mitt barn utan att de ens kunna börja ställa frågor och nu måste de be om lov från åklagaren om ett samtal till... det är helt sjukt!! det är inte säkert att de får fråga ut barnet en gång till - och då gör de inget mer!! de tar alltså inte in personer runtomkring barnet och gör förhör om det inte får ut någon information från barnet eller om någon annan hört något... rutinen är sån, läkarna ser något fel och anmäler, polisen försöker prata med barnet och om inget kommer fram så lägger de ner helt!! sen är det upp till soc och föräldrarna att komma överens om något... jag känner mig helt sviken!! hur kan någon tro att jag vågar lita på att inget händer mina barn!!?? det här är ett jävla skämt!!:crazy:

det vi hoppas på nu är att polisen dels får tillstånd av åklagaren att ha ett till samtal - och vi har pratat om att låta en dagisfröken följa med istället för mig...

Men de måste vara försiktiga med barnet.
Många är de barn som kunnat vittna om att de hade mått bäst av att man inte grävt i det hela.
Så det finns inte så mycket val.

Risken är stor att barnet faktiskt inte minns ett dugg.
Och att om man t.ex. utsätter det för hypnos så kommer det att må jättedåligt.

Vad du skall göra i det här fallet vet jag faktiskt inte.
Tas inte du, pappan och dagispersonalen in på förhör?

Är det helt otänkbart galet och fel om man frågar barnet själv, om man kommer in på ämnet lite löst, frågar om någon rört så det inte känts bra?

TS: FInns ju inget man kan säga, värsta mardrömmen för alla föräldrar :cry:

Men de måste vara försiktiga med barnet.
Många är de barn som kunnat vittna om att de hade mått bäst av att man inte grävt i det hela.
Så det finns inte så mycket val.

Risken är stor att barnet faktiskt inte minns ett dugg.
Och att om man t.ex. utsätter det för hypnos så kommer det att må jättedåligt.

Vad du skall göra i det här fallet vet jag faktiskt inte.
Tas inte du, pappan och dagispersonalen in på förhör?

Självklart ska man vara försiktig med barnet!!
Problemet är att polisens rutiner går ut på att ta emot anmälan, ha två samtal med barnet och om de inte får fram något ur barnet (oavsett hur långt de kommit med att skapa förtroende och om de ens kunnat fråga barnet något eller bara "lekt") eller att någon annan anmält att de hört något så lägger de sen ner fallet!!

Så nej - de har inte "förhört" mig, en person som jag inte ens vet om hon är polis eller något annat har suttit i lekrummet och frågat "om jag har några tankar om det här"... och jag har svarat att jag inte vet vad jag ska tro...

och nej... de kommer inte att ens prata med pappan eller dagispersonalen...

Men det är ju helt galet det du säger. Det finns massor med kompetenta yrkesutövare som kan hjälpa barnet efter ett sånt här trauma. Om nåt sånt här har hänt måste dom ju få tag på förövaren så att h*n inte kan skada något mer barn. Alla kan ju inte gå runt och förtränga nåt sånt här.
Att man mår bäst för stunden av att inte rota i det, må va hänt. Men i ett längre perspektiv måste ju sånt här ont ut ur kroppen. Inte stängas in och förgöra..

som jag har skrivit tidigare så har barnet varit hos sin pappa och på dagis... någon kortare stund, kanske 20 min tillsammans med en av våra vänner och hennes sambo tillsammans med andra barn (det är liksom alltid barn här!!)

byta dagis går ju lätt, men menar du på allvar att jag ska ge upp hela mitt nya liv, flytta tillbaka till mitt ex och övervaka dem 24 timmar om dygnet?

Om nåt sånt här har hänt måste dom ju få tag på förövaren så att h*n inte kan skada något mer barn.

Och det är viktigare då än att barnet skall må bra?

Det finns undersökningar som visar att det bästa för barnet är att inte rota i det som har hänt om det är en engångsföreteelse.
I annat fall så måste man ju få stopp på det men då brukar det ju märkas på barnet att det inte mår bra.

Och det är viktigare då än att barnet skall må bra?

Det finns undersökningar som visar att det bästa för barnet är att inte rota i det som har hänt om det är en engångsföreteelse.
I annat fall så måste man ju få stopp på det men då brukar det ju märkas på barnet att det inte mår bra.

Jag förstår inte hur du tänker här. Klart som korvspad att dom måste avbryta beteendet på personen som utsatt barnet för övergrepp..
Hur vet man att det är en engångsföreteelse? Ja förövaren kanske bara angripït detta barn en gång, men alla andra som kanske råkar ut i framtiden?

... men menar du på allvar att jag ska ge upp hela mitt nya liv, flytta tillbaka till mitt ex och övervaka dem 24 timmar om dygnet?

Nej varför skulle du göra det?
Jag kan inte ens begripa varför du skulle byta dagis.

Pappan kanske skall vakta bättre?
Dagis kanske skall vakta bättre på sin personal?
Du kanske skall vakta bättre på folk i din omgivning?

Vad är det som säger att det har hänt när de var hos pappan?
Vilka har barnen träffat när de är hos dig?

Att handla i panik i det här läget är inte bra för barnet.

Jag förstår inte hur du tänker här.

Att man inte kan offra barnet i jakten på förövaren.

Det finns undersökningar som tyder på att det är mycket traumatiskt för barnet om man försöker att "klämma ur det" vad som har hänt.
Och att detta "klämmande" gör en betydligt större skada än själva övergreppet.

Är det helt otänkbart galet och fel om man frågar barnet själv, om man kommer in på ämnet lite löst, frågar om någon rört så det inte känts bra?

Det är ju det som de försöker att göra.
Men barnet är inte inne på det spåret så de får inte kontakt nog att fråga.

"Hur mår du?" är ju en bra första fråga.

Nej varför skulle du göra det?
Jag kan inte ens begripa varför du skulle byta dagis.

Pappan kanske skall vakta bättre?
Dagis kanske skall vakta bättre på sin personal?
Du kanske skall vakta bättre på folk i din omgivning?

Vad är det som säger att det har hänt när de var hos pappan?
Vilka har barnen träffat när de är hos dig?

Att handla i panik i det här läget är inte bra för barnet.

Barnen har ju inte "varit hos mig"!!
De bor hos sin pappa
Jag träffar dem där
Yngsta barnet har inte lämnats ensam när jag varit där (jag träffar dem så lite ändå just nu)
Dagis är ju inte inblandade och kommer ju inte bli det om polisen lägger ner fallet - visst vi kan ta upp det inträffade (och kommer ju att göra det) men det kommer ju skapa rykten i den här lilla staden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 476
Senast: Treo
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 303
Senast: krambanan
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka