Vårjacka, vad ska jag ha?

Gimlan

Trådstartare
Kontorsråtta, iklädd korta kjolar, täckande strumbyxor och lågklackat på jobbet. Prydligt men med färgklickar (typ röd kjol med volym till en övrigt diskret klädsel), lite glitter eller bling. Jag behöver en vårjacka, gärna klassisk som håller. Får kosta några tusen. Vad ska jag ha?

Jag har köpt en från Woolrich nu till våren. En orange trenchcoat i lite prasselmaterial. Köpt på outlet, men de kanske har liknande kvar i sitt sortiment. Värt att kolla iaf :)

Jag behöver en vårjacka, gärna klassisk som håller. Får kosta några tusen. Vad ska jag ha?
En trenchcoat förstås.

11690771.jpg

tlpsdp1469788028249.jpg

M3221HA0F-K11@10.jpg

Jag hade kikat vintage om jag var du. Sjukt mycket fina trenchcoats och kappor finns det. Som dessutom inte alla andra har. På t.ex. etsy finns massvis med fina!

Tillägger att facebookgruppen "kläder från 50-60-70-talet - sälj och köp" är grym om man letar snygga saker. Kan ta lite tid att få ansökan godkänd pga kö men är sjukt värt det!

Kontorsråtta, iklädd korta kjolar, täckande strumbyxor och lågklackat på jobbet. Prydligt men med färgklickar (typ röd kjol med volym till en övrigt diskret klädsel), lite glitter eller bling. Jag behöver en vårjacka, gärna klassisk som håller. Får kosta några tusen. Vad ska jag ha?

Om du har korta kjolar så skulle jag välja en längre kappa för att skydda benen om det bir lite kyligt, och lite varmare. Typ sånhär. Går att ha öppen, eller med tjock tröja och halsduk.

Jag har tänkt köpa denna som jag gillar, som vår/hörstkappa:

atn1024_Coat-Savannah-C021TS01_01.jpg

Om du har korta kjolar så skulle jag välja en längre kappa för att skydda benen om det bir lite kyligt, och lite varmare. Typ sånhär. Går att ha öppen, eller med tjock tröja och halsduk.

Jag har tänkt köpa denna som jag gillar, som vår/hörstkappa:

atn1024_Coat-Savannah-C021TS01_01.jpg

Den ljusa :love::love::love:
Var kommer den ifrån?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 393
Senast: Mirre
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·
Äldre En av mina vänner gick bort under tragiska omständigheter strax innan jul, bara 27 år gammal. Nu börjar det dra ihop sig till begravning...
Svar
19
· Visningar
3 980
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår