Varit på utstälning idag :)

Ciindy

Trådstartare
Nu har jag och vovven varit på uställning, stora gällivare utstälningen. Vi var 5 stycken norrbottenspetsar. Jag fick 2 st ettor, ett ck, och ett Reserv C.A.C.I.B (:confused:). Antar att jag ska vara nöjd ,fast det kan ju vara bra att veta vad det betyder igentligen, kanske nån kan förklara? (Kanske läge att kalla på Gnist :angel:) Ni får gärna förklara allt, även fast jag tror att jag förstår ettorna :D Men vad CK innebär vet jag inte riktigt, och C.A.C.I.B har jag aldrig hört talas om :eek:...

Så hjälp nu en oerfaren handler.

Sv: Varit på utstälning idag :)

Kv1 = Kvalitetsklass 1 = Mkt god typ
Kv1 = Konkurrensklass 1 = Bästa av de hundar i den klassen
CK = Certifikatkvalitet = Berättigad att tävla om CERT
CACIB = CACIB (Certificat d'Aptitude au Championat International de Beauté)
Vid internationella utställningar tävlar hanhund och tik, var för sig, om internationellt utställningscertifikat, dvs CACIB och reserv-CACIB (R-CACIB).

Man ska ha 4 CACIB i tre olika länder för 3 olika domare för att bli INTUCH

:bow: tack. Men jag förstår inte riktigt när man får CACIB? Och när får man ett R CACIB?

Vid internationella utställningar tävlar hanhund och tik var för sig om internationellt utställningscert, CACIB och reserv-CACIB.

CACIB kan tilldelas vinnande hund i Bästa hanhundsklass respektive Bästa tikklass och

Reserv-CACIB kan tilldelas närmast placerad/behörig hund i klassen.

Man ska ha 4 CACIB i tre olika länder för 3 olika domare för att bli INTUCH

Vad betyder det här??? Tre olika länder? Vet att retrievers(andra raser med) i Finland bara behöver 2st CACIB för att bli Internationell champion och de har inte behövt få dem utomlands??? Jag är lite borta nu...:confused:

Det är skillnad mellan olika raser vad som krävs. Glömde skriva in det bara ;)

För de flesta terriers gäller: Fyra CACIB utdelade i minst tre länder av minst tre domare.
Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och
sista CACIB.

För norrbottensspets (bland annat) gäller : Två CACIB utdelade i två länder av två domare samt jaktprovsmerit (jaktmerit krävs även för SUCh ). Minst ett år
ha förflutit mellan första och sista CACIB.

Okej, men jag tänkte mera på det med olika länder? Måste man åka utomlands eller räcker det att domaren är från ett annat land??

Okej, det tycks vara olika i olika länder då....:)

Grattis vad kul för er, vi har visat våran bejbis i valpklass och där fick hon en 1:a, HP och blev BIR valp. En annan är oxå novis på detta, men jag misstänker att det blir fler gånger.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Med Cujo och Atlas. Atlas var först ut i ringen och det gick jättebra måste jag säga Han hade vissa besvär med att hålla nosen uppe...
Svar
12
· Visningar
1 236
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka