Vargtänder

Sv: Vargtänder

alla hästar kan ha vargtänder ja.

jag tror du tänker på de sk "betarna" - framme i munnen, som hingstar/valacker oftast har. även ston KAN få dessa, men det är mer sällsynt.

Ok :)
Jag har ett sto på foder som har krånglat mycket med munnen den senaste tiden. Biter fast i vä sida och släpper hö. Kolade in i hennes mun igår och tyckte mig se en vargtand på hö sida. Tror ni det kan ha nåt samband med att hon släpper bettet där smärtan är och håller det på andra sidan??

Yes, det låter ju hur rimligt som helst, många hästar får just ont av sina vargtänder! Kolla upp!

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
863
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka