G
ginsa
Har fått ett litet problem angående vargtänder. Hade en hästtandläkare ute förra veckan som konstaterade att pållen har två stora vargtänder som måste bort om hästen ska kunna gå bra med bett i munnen. För tillfället är han väldigt strulig med munnen och går gärna och slår lite med huvudet. Jag tyckte att personen i fråga som fått sin utbildning i USA verkade väldigt duktig och trovärdig. Hon kunde dock inte göra detta utan en veterinärs medverkan eftersom sedering behövdes och hon behövde också en veterinärs godkännande. Vi bestämde att jag skulle kontakta min veterinär och försöka ordna en tid.
När jag pratade med min veterinär blev jag dock utskälld och fick höra att dessa hästtandläkare bara är oseriösa kvacksalvare som inte kan något. Hon påstod också att vargtänderna knappast kan ligga i vägen för bettet eftersom de sitter i överkäken, osv osv.
Nu vet jag inte hur jag ska göra, vem ska jag tro på? Ska jag kontakta en annan veterinär eller ta kontakt med en annan hästtandläkare som också är veterinär?
När jag pratade med min veterinär blev jag dock utskälld och fick höra att dessa hästtandläkare bara är oseriösa kvacksalvare som inte kan något. Hon påstod också att vargtänderna knappast kan ligga i vägen för bettet eftersom de sitter i överkäken, osv osv.
Nu vet jag inte hur jag ska göra, vem ska jag tro på? Ska jag kontakta en annan veterinär eller ta kontakt med en annan hästtandläkare som också är veterinär?