Vargtänder

Piquer

Trådstartare
Kan vargtänder ha inverkan på ridningen?

Hade tandläkare ute till mitt 5 åriga fullblod idag & en vargtand rök (hade bara en)

Förövrigt bara bra....

Sv: Vargtänder

Din ridning kan det nog inte påverka, däremot får ju hästen helt andra förutsättningar om den har ont eller upplever obehag. Då blir det gärna att hästen spänner sig och försöker komma undan obehaget. Har aldrig sett en häst som haft ont arbeta på ett bra sätt.

Han har varít lite spänd på just den sidan som tanden drogs ut (ja om det nu har ngn betydelse, ingen erfarenheter utav vargtänder)

Så det ska bli lite spännande & se om det kanske är det som spökat eller om det blir en påhälsning hos kiroprakton oxå.

Ja, vargtänder har inverkan på ridningen mkt ofta och det är därför man tar bort dem.

Min erfarenhet är att inte rida en häst med vargtänder... bara att ta ut, så snart man kan i princip, dom är bara ivägen, oavsett om dom är stora eller små. (värre om dom är små faktiskt), så vargtänder har definitivt inverkan. Jag har ridit ett par som hade mkt problem med dessa (särskilt då dessa två är mkt känsliga som ridhästar överlag).

Håll koll på andra sidan, så inget annat dyker upp (som man kanske inte ser själv).

Tack för alla svar :)

Det var inget på gång på andra sidan ännu, men vi ska ta ut tandläkarn om ett halvår igen.

Men det var iaf kul att han var fin förövrigt i munnen. :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 817
Senast: Tualma
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka