Här läggs det mycket tid och energi på att lösa gris frågan men hörs inte lika mycket då alla vill samma när det handlar om grisarna.Det är svårt att säga, jag är inte tillräckligt kunnig eller insatt i alla specifika genetiska problem som vi har i vår stam nu, så jag kan inte uttala mig om hur det ser ut om ett par generationer
Att länka till svensk jakt som hittat en i rovdjursföreningen som håller med, är inte tillräckligt med underlag för att hävda att jakt behövs...
Länka till forskarstaben du hänvisar till istället! Det vore intressant att läsa
Dessutom, i relation till annan viltvård som jägare bedriver så tycker jag att vargfrågan får en oproportionerlig stor plats. Om vi ska diskutera problem i viltfrågan, som kan lösas med jakt, så tycker jag att Vildsvinen ska upp på agendan!
Där kan vi tala om att den oerhörda mängden individer orsakar stor skada på mark, hund och person...Där finns ett stort behov av att kontrollera antalet, varför läggs energin på vargen som är ett mycket mindre "problem"?
Någon som är insatt och kan svara?
Grisarnas framfart här har skrivits om i tidningar och varit med i västnytt mer än en gång.
Vad får dej att tro att det inte pratas om problemet med grisarna?