Vargjakten ställs in i elfte timmen

Tror folk att anledningen till jakt är att vargen tar tamboskap och/eller folk är rädda för dem?
Då kanske man ska läsa på.

Det var samma bråk när de fick igenom licensjakt på björn. Inte en j-kel som bråkar om det nu! Och vad "hände" när de blev licensjakt på björn? Helt plötsligt dubblerades stammen från 1500 björnar till över 3000 björnar.

Kramarna är ju bra blåsta. De är emot jakten att naturen ska sköta sig själv och tackar sen jägare som lyckas avsluta lidandet på de skabbsmittade vargarna. Jag får inte ihop det. Ska naturen sköta sig själv så Hur kan de accepteras att jägarna skjuter om de har skabb. Då är de synd om vargen för den lider. Men hur tusan tror de att de funkar i naturen?

Tror folk att anledningen till jakt är att vargen tar tamboskap och/eller folk är rädda för dem?
Då kanske man ska läsa på.

Det var samma bråk när de fick igenom licensjakt på björn. Inte en j-kel som bråkar om det nu! Och vad "hände" när de blev licensjakt på björn? Helt plötsligt dubblerades stammen från 1500 björnar till över 3000 björnar.

Kramarna är ju bra blåsta. De är emot jakten att naturen ska sköta sig själv och tackar sen jägare som lyckas avsluta lidandet på de skabbsmittade vargarna. Jag får inte ihop det. Ska naturen sköta sig själv så Hur kan de accepteras att jägarna skjuter om de har skabb. Då är de synd om vargen för den lider. Men hur tusan tror de att de funkar i naturen?
Nu ska vi nog inte dra alla "kramare" över en kam!:)

Den direkta anledningen till jakten är väl att de sakkunniga som rått riksdagen har ansett att vi har tillräckligt med varg och att beståndet bör beskattas en aning.

varför vill de jaga varg? Jag ser inte fler syften än de som nämnts nämligen behålla älg, skydda tamboskap och invånare.

Inte just till dig enbart då flera skrivit samma sak, men alltså.. Det finns faktiskt fler arter i skogen än älg..

Syftet med jakt på varg är detsamma som syftet med jakt på mink, mård, grävling, räv, lo, björn, hare, rå, hjort, gris, fågel osv osv osv osv. Dvs att hålla stammen på en bra nivå för den biotop de befinner sig på och en frisk och välmående stam oavsett art tål utan problem att beskattas, vilket är en förutsättning för att hålla marken i balans!

Dom där aktivisterna är inte ett dugg djurvänliga det känns mest som att dom bara vill ställa till det (mediahorer)
Såg att Örebro skjutit fullt men fick en extra varg pga skabb även där.

Dom där aktivisterna är inte ett dugg djurvänliga det känns mest som att dom bara vill ställa till det (mediahorer)
Såg att Örebro skjutit fullt men fick en extra varg pga skabb även där.
Hur dom i verkligheten känner för djur visar de när de släpper ut hundratals minkar till , för de flesta av minkarna en plågsam död.

Här har vi haft fri kalvjakt i många år .Fast senaste åren så har vi fått tilldelning på kalv och det beror på att vi måste skjuta lika mycket kalv som vuxna så skjuter vi två stora så måste vi skjuta två kalvar innan vi får fortsätta med stora men skjuter vi 15 kalvar och en stor så är det inga problem men blir det tvärt om så får laget problem med minskad tilldelning av stora nästa år !

Fy satan:

http://www.dt.se/dalarna/ludvika/aktivister-storde-vargjakten-skabbvarg-skjuten-i-bjornhyttan

Det var givetvis för jävligt att jägaren inte fick in ett bra skott på en gång (kan vara svårt på en varg) MEN ATT HINDRA EFTERSÖK ÄR FANIMEJ DJURPLÅGERI! :rage: Plus att titta på vargen de sköt, var inte det bra?! Men det hade väl varit bättre att låta den plågas till döds...

Jag finner inte ens ord :(

Läste detta igår (källa):
– Vi har inte hittar några förändringar som vi kan säga beror på inavel i vargstammen. Det verkar som om varg är en art som klarar stark inavel ganska bra.
Det säger Erik Ågren, viltpatolog vid SLU i Uppsala där man hittills har obducerat 17 av de vargar som fällt under den nu pågående vargjakten.

Skönt att höra att man hittills inte funnit några fysiska förändringar som beror på inavel i vargstammen! Särskilt eftersom de skjutna vargarna tillhör några av de mest inavlade reviren.
Två av de obducerade vargarna har dock varit angripna av skabb.

Och så klart oerhört ledsamt att två av vargarna hade gamla skottskador :(

Nu är det bara tre vargar kvar innan Värmlands kvot är fylld.

Det verkar som att gårdsjöreviret mer eller mindre har tömts i alla fall, och då har de ändå skjutit fler vargar där än vad som "skulle" finnas i det reviret, om jag har förstått det hela rätt.

När det gäller sjuka och skadade djur så anser jag att man ska göra allt som krävs för att få stopp på viltet.
Då kan jag faktiskt försvara ett icke direkt dödande första skott som gör att viltet lägger sig i sårlega några meter bort så eftersökspatrull snabbt kan avliva istället för att skenar flera km och inte hittas alls.

I Värmland höll väl också aktivisterna på och förde oljud men "från rätt håll" så vargarna gick mot skyttarna?

Pinsamt att läsa de svar was skrivit om händelsen i dalarna. Man undrar vad det är för några som skriver så otroligt illa!

Här är den skabbangripna vargen som sköts i Örebro län för några dagar sedan. Stackars, stackars djur, vilken jävla plåga skabb är rent ut sagt :(:cry:
Obs, varnar för otäck bild.
Skabbvarg.%20Foto%20lst.jpg

Precis som inte alla djurrättsaktivister är idioter så är heller inte alla jägare det. Avarter finns i alla samhällsgrupper och inom alla möjliga aktiviteter, så och inom jägarkåren och det är heller inget vi jägare förnekar på något vis att det finns såna. Det vi opponerar oss mot är att alla dras över exakt samma kam och klumpas ihop.

............................................................................................................................................

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargarna-tog-aggi-pa-promenaden

Inte bara jakthundar som råkar illa ut när det finns varg tätt inpå.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 344
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
30 568
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Hiss och diss del 5
  • Sodastream

Hund, Katt, Andra Djur