Har hunden lös, men hon "jagar under bössan" så att säga så kommer gråben så...Lös okopplad, ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har hunden lös, men hon "jagar under bössan" så att säga så kommer gråben så...Lös okopplad, ja
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargarna-tog-aggi-pa-promenaden
Inte bara jakthundar som råkar illa ut när det finns varg tätt inpå.
Jag tycker att det är så sjukt att vargarna verkligen ÄTER hundar, inte bara dödar dem.
Det känns liksom kannibaliskt...
Lös okopplad, ja
Att man inte ska gnälla då, den kopplade hunden klarade sig ju.Majoriteten av alla sällskapshundägare har sina hundar lösa och okopplade på mer eller mindre daglig basis. Bara att gå in och läsa på hundarean här på buke för att se att det är så, så vart vill du komma?
Jag vet en hund som blev angripen när den satt kopplad i ett äppelträd på en gräsmatta.
? det är väl naturligt djuriskt, att inte döda för nöjes skull utan tillgodogöra sig det man dödarJag tycker att det är så sjukt att vargarna verkligen ÄTER hundar, inte bara dödar dem.
Det känns liksom kannibaliskt...
Att djuraktivister inte är helt kloka är väl ganska välkänt.
Detta däremot tyder ju på att även jägare är idioter till viss del...
De hittar varje år "kronans djur" med mer eller mindre allvarliga skottskador.Att djuraktivister inte är helt kloka är väl ganska välkänt.
Detta däremot tyder ju på att även jägare är idioter till viss del...
? det är väl naturligt djuriskt, att inte döda för nöjes skull utan tillgodogöra sig det man dödar
så är det i alla fall när jag dödar, då har det alltid ett syfte. Är det inte för frysboxen så är det för att gynna en annan art.
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargarna-tog-aggi-pa-promenaden
Inte bara jakthundar som råkar illa ut när det finns varg tätt inpå.
De flesta jag känner som är för en reglerad vargjakt hatar inte vargen. Utan ser den som ett djur bland andra.Om vargar hade varit några hemska monster som sprang runt och dödade för nöjes skull så skulle jag förstå hatet mot dom. Detta är ju snarare vad människor sysslar med.
De flesta jag känner som är för en reglerad vargjakt hatar inte vargen. Utan ser den som ett djur bland andra.
Snacket om hat tycks istället komma från annat håll
Om du är i ett område för att jaga med drivande hundar så är det nog svårt att göra det utan att släppa hundarna...Suck. Hur svårt kan det vara att ha hunden kopplad om man är i område där det kan finnas varg?!
Och vilken grupp är störst och uppvisar mest hat?Hat verkar det dock finnas, det räcker att läsa på internet.
Suck. Hur svårt kan det vara att ha hunden kopplad om man är i område där det kan finnas varg?!
Suck. Många av oss vanliga jägare har under många år aktivt lobbat för att inte sällskapshundar ska drälla lösa och "få springa av sig" i skog och mark i parti och minut och därmed störa viltet, ffa under vår och sommar. Hur svårt är det för sällskaps och brukshundsfolk att förstå?
Väldigt = de släpper sina hundar i skog och mark = finns det varg där i närheten så löper dessa sällskaps och bruksjyckar till och med större risk än en jakthund att bli vargmat.
Fast nu handlade det om en sällskapshund på promenad.Om du är i ett område för att jaga med drivande hundar så är det nog svårt att göra det utan att släppa hundarna...
Och vilken grupp är störst och uppvisar mest hat?