Vargjakten ställs in i elfte timmen

Vet också en hund som blev angripen när det satt fastbunden på gården bara några meter från huset.

Men det är väl inte så konstigt? Men hur många kopplade hundar med en människa i andra änden av kopplet blir tagna av vargen?

Binder jag upp en av mina katter här ute på gräsmattan skulle jag inte bli särskilt förvånad om den skulle bli attackerad av en räv eller av en hund. Enkelt byte.

Man kan göra det mer eller mindre svårt för rovdjuren att ta ens djur.

Jag tror att vi redan kommit fram till att det finns idioter i alla led?

Intressant att det var det du kommenterade på inlägget, och inte hur frisk vår väldigt inavlade stam är.

Någon särskild anledning till att jag borde ha kommenterat på just det?

Men det är väl inte så konstigt? Men hur många kopplade hundar med en människa i andra änden av kopplet blir tagna av vargen?

Binder jag upp en av mina katter här ute på gräsmattan skulle jag inte bli särskilt förvånad om den skulle bli attackerad av en räv eller av en hund. Enkelt byte.

Man kan göra det mer eller mindre svårt för rovdjuren att ta ens djur.

Jo lite konstigt tycker jag nog att det var eftersom vargen är ett skyggt djur och gården hunden blev angripen på ligger precis bredvid en rätt hårt trafikerad 70 väg.

Någon särskild anledning till att jag borde ha kommenterat på just det?

Kanske för att det är något väldigt positivt för vår vargstam och för att det tyder på att de svenska vargarnas inavel inte spelar så stor roll? Vilket var vad artikeln handlade om.

Men visst kan man väl lyfta fram något som avklarats redan bland de första sidorna i tråden också.

Kanske för att det är något väldigt positivt för vår vargstam och för att det tyder på att de svenska vargarnas inavel inte spelar så stor roll? Vilket var vad artikeln handlade om.

Men visst kan man väl lyfta fram något som avklarats redan bland de första sidorna i tråden också.

Jag trodde i min enfald att man fick kommentera exakt det man ville och var intresserad av och just nu var det faktumet att vargar blir tjuvskjutna. FYI så har jag inte läst artikeln - jag svarade enkom på och utifrån ditt inlägg här i tråden.

Jag trodde i min enfald att man fick kommentera exakt det man ville och var intresserad av och just nu var det faktumet att vargar blir tjuvskjutna. FYI så har jag inte läst artikeln - jag svarade enkom på och utifrån ditt inlägg här i tråden.

Ja, naturligtvis får du det, det är ett öppet forum. Jag har inte sagt något annat heller :)

Att vargar blir tjuvskjutna, att det är för jävligt och att det finns idioter även i jägarkåren är liksom inget nytt under solen.
Att de obducerade vargarna, från några av de mest inavlade reviren i Sverige, inte har några fysiska men av sin kraftiga inavel är däremot något positivt och dessutom relativt nya fakta.
Att du är mer intresserad av att kommentera det negativa (som stötts och blötts till oändlighet bara i den här tråden) än de positiva nyheterna för stammen är självklart ditt val, även om jag tyckte det var intressant att plocka ut enbart den raden.

Jo lite konstigt tycker jag nog att det var eftersom vargen är ett skyggt djur och gården hunden blev angripen på ligger precis bredvid en rätt hårt trafikerad 70 väg.

De flesta vilda djur är skygga, det hindrar inte att en del av dem söker sig till bebyggelse ibland. Det är inte givet onaturligt eller ett tecken på att de inte är skygga.

Ett vilt friskt djur är under normala omständigheter naturligtvis skyggt. Men det räcker med en så enkel sak som hunger för att skyggheten ska minska och till slut försvinna.
En ung ensam varg har inte lätt att få tag i mat, så när hungern rivit tillräckligt länge i buken så närmar även den skyggaste varg husen...

Och vi har haft skator i sovrummet, fladdermöss i skorstenen, småvesslor på trappan till entredörren, sett lodjursspår mitt på gårdsplan och rävar i vedboden. Det är sådant som händer. Oftare ju närmare de vilda djuren man bor.
Det betraktar jag som helt normalt. Lite rädd för grävlingarna var jag dock.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 343
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
30 568
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV