Idag kl 13.10 kom vår son. 49 cm och 3280 gram. Helt otrolig upplevelse![]()
Åh grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stort grattisIdag kl 13.10 kom vår son. 49 cm och 3280 gram. Helt otrolig upplevelse![]()
Grattis!Idag kl 13.10 kom vår son. 49 cm och 3280 gram. Helt otrolig upplevelse![]()
Grattis! Måste ha gått ganska fort?
Hinner inte skriva här, men läser iaf i princip varje natt. Grattis alla som fött!
Min lille är en kung på att "snuttamma", vissa dagar/nätter känns det som jag inte gör annat än att amma.. Vilket resulterar i sömnbrist deluxe.Hoppas verkligen att det vänder snart, håller på att gå sönder. Har i dagarna börjat med napp på inrådan av BVC, men funkar väl knappt en tredjedel av gångerna ungefär. Laddar inför ännu en sömnlös natt då han nu har sovit nästan hela dagen.. Suck!
Tips? (annat än "sov när barnet sover"). Håller honom vaken bäst jag kan när han ammar, men han somnar ändå ifrån (och fortsätter sutta) trots handkramande, buffande blöt papperstuss osv. En amning kan liksom lätt ta 45 min, för att sedan börja om 10 min senare![]()
Stort grattis och du ska vara mäkta stolt att du burit och fött din son oavsett omständigheternaIdag runt halv tolv kom äntligen vår son.Känns helt galet, jag har nog fortfarande inte förstått att vi är föräldrar. Och dessutom till det här fina, fina barnet. Förlossningen och tiden direkt efter blev väl inte direkt som jag önskat men jag är väldigt stolt över mig själv som tog mig igenom detta.
![]()
GrattisIdag kl 13.10 kom vår son. 49 cm och 3280 gram. Helt otrolig upplevelse![]()
Alltså vad gör man när ena bröstvårtan inte är toppig utan rund så att bebisen inte får något tag?Det hjälper inte att försöka toppa till den genom att trycka/rulla.
Tack så mycket!Killgissar men kanske amningsnapp? Vän med bebis använder för att knodden har svårt att få tag utan vet jag
Och grattis!![]()
Funkar inte med kalla fingrar heller? Jag klämmer annars ihop bröstet "långt fram" i de lägena, det brukar räcka för att min lilla ska kunna få tag då.Alltså vad gör man när ena bröstvårtan inte är toppig utan rund så att bebisen inte får något tag?Det hjälper inte att försöka toppa till den genom att trycka/rulla.
Prova med hamburgergrepp, de ska ju inte suga på själva vårtan utan ha ganska mycket av vårtgården och bröstvävnaden i munnen. Jag har en bröstvårta med "mindre optimal" form och det är på bröstet med lite trögare utdrivning så båda barnen har föredragit det andra med resultatet att det ratade bröstet ofta varit överfullt och spänt.Alltså vad gör man när ena bröstvårtan inte är toppig utan rund så att bebisen inte får något tag?Det hjälper inte att försöka toppa till den genom att trycka/rulla.
Funkar inte med kalla fingrar heller? Jag klämmer annars ihop bröstet "långt fram" i de lägena, det brukar räcka för att min lilla ska kunna få tag då.
Prova med hamburgergrepp, de ska ju inte suga på själva vårtan utan ha ganska mycket av vårtgården och bröstvävnaden i munnen. Jag har en bröstvårta med "mindre optimal" form och det är på bröstet med lite trögare utdrivning så båda barnen har föredragit det andra med resultatet att det ratade bröstet ofta varit överfullt och spänt.
För mig har det gått lättare med tvillinggrepp eller att liggamma på den sidan.
Hoppas du får bra hjälp! Liggamning är guld värt, speciellt på nätternaJag vet inte, hela jag är som en bastu så mina händer är alltid jättevarma nu. Jag ska försöka skölja händerna i kallt vatten och se hur det blir!
Han verkar hugga in när han är över "knoppen", så när den inte finns så tar han inget tag utan bara snuttar runt och blir arg. Jag testade att liggamma men fick inte till det. Då hade jag ju dock varit vaken i två dygn i sträck, var nyförlöst och hade en jättearg bebis så utgångsläget var väl inte optimalt.Tack för tips, jag ska testa! Vi ska på koll ikväll och prata amning och de ska förhoppningsvis göra en amningsobservation så jag kan nog få hjälp därifrån också.
![]()