Vad roligt att du kommer ihåg mig, jag är ju inte så känd här på Buke och var inte så aktiv i sommartråden Hoppas du gör oss sällskap här snart!Kommer ihåg dig från sommartråden. Hängde också där
Hoppas på att få göra er sällskap här snart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad roligt att du kommer ihåg mig, jag är ju inte så känd här på Buke och var inte så aktiv i sommartråden Hoppas du gör oss sällskap här snart!Kommer ihåg dig från sommartråden. Hängde också där
Hoppas på att få göra er sällskap här snart!
Åh, när är din född? Jag har en född i maj -16, hängde i vårtråden :-)Vad roligt att du kommer ihåg mig, jag är ju inte så känd här på Buke och var inte så aktiv i sommartråden Hoppas du gör oss sällskap här snart!
Jag har en dotter som är född i juli -16, så det skiljer inte så mycket i ålder mellan våra barnÅh, när är din född? Jag har en född i maj -16, hängde i vårtråden :-)
Jag som undrar hur jag ska fixa en till med min lilla :-). Känns tätt - men jag vet ju de som har betydligt tätare.Jag har en dotter som är född i juli -16, så det skiljer inte så mycket i ålder mellan våra barn
Har berättat för chefen nu. Känns bra att ha det gjort.
I dag fick jag första kommentaren från en främling. En man som frågade om jag får jobba som gravid, med hänvisning till att man i liknande yrken får graviditetspenning. Svarade att jag får det tids nog, men är inte riktigt där ännu. Börjar på allvar noja att det är tvillingar.
KUB är ju kombinerat ultraljud och blodprov. Genom att kolla värden i dottmvlo och sedan mäta nackspalten på ultraljudet kan de sätta ett värde på hur stor risk det är för vissa kromosomavvikelserIkväll blir jag bara påmind om den förra förlossningen. Värk och illamående. Vill sova men det är inte så lätt. Nu märker man av att det växer där inne.
Har samtal inför KUB på tisdag. Trodde det bara var ett blodprov men hon nämnde också nått om ultraljud. Någon som gjort KUB förut och kan berätta? Blev aldrig erbjuden i förra graviditeten
Jo, vi känner också att det blir tätt och vissa dagar undrar jag vad vi gett oss in på Men samtidigt tänker jag att i det stora hela är småbarnsåren en kort period. Jag tycker att det här första året med dottern gått så otroligt fort och att dottern är så mycket mer självständig nu. Vi är rätt bortskämda och får sova hela nätter nu tex. Så jag försöker tänka att det kommer att gå bra och att det första året kommer att swisha förbi. När båda barnen kan gå och kan leka själv en stund, så känns det som att det blir lite lättare. Sen blir det förstås andra bekymmer då plus att man vet ju aldrig vad det är för filur som gömmer sig i magen. Dottern har varit väldigt lugn och eftertänksam, hon gör inget utan att tänka efter först, så den här filuren blir väl tvärtom iställetJag som undrar hur jag ska fixa en till med min lilla :-). Känns tätt - men jag vet ju de som har betydligt tätare.
Jag gjorde KUB med dottern och kommer att göra det den här graviditeten också eftersom jag är 37 år. I mitt nuvarande landsting erbjuds KUB bara till gravida kvinnor över 35 år. I mitt förra landsting erbjöds KUB till alla gravida kvinnor.Ikväll blir jag bara påmind om den förra förlossningen. Värk och illamående. Vill sova men det är inte så lätt. Nu märker man av att det växer där inne.
Har samtal inför KUB på tisdag. Trodde det bara var ett blodprov men hon nämnde också nått om ultraljud. Någon som gjort KUB förut och kan berätta? Blev aldrig erbjuden i förra graviditeten
I vilken vecka ringde ni MVC? När ska ni på första besöket? Vi ska höra KUB, gjorde det även med ettan då jag är "äldre mamma". Läste att det göra v 11-14 och blodprov från v 9. Och jag antar att man går till bvc först, eller? Minns faktiskt inte alls fast det var två år sedan.
Jag kan lite känna igen mig i dina tankar. Hittills har den här graviditeten inte allsNu när vi börjat bli officiella har jag blivit så nojig. Har haft lätt att bli gravid två gånger. Fick ett friskt barn första gången, varför skulle vi ha sådan tur att det går lika bra en andra gång?! Mest sådana tankar som spökar. Nästa vecka ska jag på inskrivning. Då vill jag även boka in KUB. Gjorde aldrig KUB förra gången, men då oroade jag mig knappt alls.
Nu har du ju fått svar, men vad jag kommer ihåg så var inskrivningen någon gång mellan v 8 och v 10. När det gäller KUB brukar de vilja göra ultraljudet mellan v 11 och v 14. Jag har för mig att de sa något sist om att v 12-13 var den optimala tiden att göra ultraljudet. Men jag vågar inte säga helt säkert. Jag kommer nog att ringa till "min" barnmorska nästa eller nästnästa vecka, då är jag i v 6-7. Barnmorskan jag hade med dottern är helt underbar, jag litar på henne till 150 % och vill hemskt gärna ha henne igen.Tack ni som svarat. Är i v 8 nu. Försökte ringa 4ggr på olika tider igår. Men varje gång sa de att det var många som ringde och jag skulle försöka igen senare. Antingen var det ngt strul med deras telefoner, eller så kommer det födas många barn i nordvästra Stockholm under april och maj nästa år :-).
Jag kan lite känna igen mig i dina tankar. Hittills har den här graviditeten inte alls
varit som min första, då började jag må illa tidigt och den här gången mådde jag illa en vecka efter ägglossning och sen har illamåendet klingat av. Istället för att njuta så kommer ångesten och tankarna på att något inte står rätt till. Nu är inte det samma oro som den oro du har, men jag tror att oron till viss del beror på att man har någonting att jämföra med och relatera till. Vi har ju gått igenom en graviditet, förlossning och det omvälvande i att få ett barn en gång förut och vet hur det kändes och var. Jag jämför en hel del med förra graviditeten och kommer nog att oroa mig pga det.
Tack ni som svarat. Är i v 8 nu. Försökte ringa 4ggr på olika tider igår. Men varje gång sa de att det var många som ringde och jag skulle försöka igen senare. Antingen var det ngt strul med deras telefoner, eller så kommer det födas många barn i nordvästra Stockholm under april och maj nästa år :-).
Oj! Till och med så?Minst två bebisar i nordvästra Stockholm bara i den här tråden, så vem vet Jag hade lite svårt att få tid, men jag ska gå till MVC på Kungsholmen.