Haha ja den där penicillinen var ju fruktansvärdFy, det låter inte kul alls!Minns själv kåvepeninen
och sprucken trumhinna gör ju så ont!
Har ni märkt effekt av nya medicinen?
Hoppas han kryar på sig snart!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha ja den där penicillinen var ju fruktansvärdFy, det låter inte kul alls!Minns själv kåvepeninen
och sprucken trumhinna gör ju så ont!
Har ni märkt effekt av nya medicinen?
Hoppas han kryar på sig snart!!
Krya! Inte kul att höra att det är fler som dras med mängder av sjukdomarblev nyss uppringd av läkaren som sa att dotterns odling visade UVI. Alltså det här är ju sinnessjukt! Andra antibiotikakuren here we gostackars lillan alltså
![]()
Haha ja den där penicillinen var ju fruktansvärdDet känns som det blir bättre med medicinen faktiskt, dock blev det ju bättre så fort trumhinnan sprack så efter det har han inte nämnt örat speciellt mycket.
Alltså, vissa meningar som kommer ur dom just nu är ju rätt härliga.Penicillinbehandligen färdig sen en tid tillbaka och örat verkar ha läkt fint, ska dock tillbaka på koll igen om ca 2 månader.
W är så söt. Berättar att han måste ha mössa för annars kan han få öroninflammation igen. Snubblar lite på ordet när han säger öroninflammation och säger då ”jag kan inte riktigt uttala det ordet men när jag är 5 år kommer jag kunna säga det perfekt!![]()
Det är bra när man kan skylla på lillasysterAlltså, vissa meningar som kommer ur dom just nu är ju rätt härliga.
Följande konversation utspelade sig vid middagen häromdagen. Att veta, sonen älskar Musse Piggs klubbhus på Disney+.
Mamman (lagom less på klubbhuset) : "det blir barnprogram på tv sen."
Sonen: "Matilda (lillasyster), vill du kolla barnprogram eller klubbhus?"
Också sonen: "hon säger att hon vill se klubbhus!"
Jaha.
Vi har (hittills) klarat oss med en förkylning, förra veckan.Oj nu har det återigen blivit ett långt glapp sen sist! Vi hade ju en överjävlig sjukdomsperiod på en månad men sen dess har vi fått må ok ändå, peppar peppar! Hur har det gått för er andra med höstens alla sjukdomar?
@Linn-Nora kan tänka mig att det blir lite kämpigt när ni är ute då.. Här är det inte så mkt bus men väääldigt mycket känslor överallt och det blir mycket dumheter för att göra motstånd när det inte går enligt plan. Det är verkligen en kämpig period den här berömda treårsåldern![]()
Vi har (hittills) klarat oss med en förkylning, förra veckan.
Vi har rätt mycket utbrott nu känner vi. Dock ska han flytta från dagmamman till förskola efter jul, så kanske är osäkerhet över det som spökar.
Tror och hoppas det blir bra. Vi är egentligen helt nöjda med dagmamman, men har stått i kö till den förskolan länge och nu blev det plötsligt en plats ledig. Dom driver även skola sen som vi vill att barnen ska gå och en plats på förskolan innebär automatiskt förtur till skolan sen.
Även om vi (kanske då) kommit på vad utbrotten beror på så är de rätt påfrestande när de sker.
Har faktiskt tänkt på att han oftare när han är nöjd säger "jag tycker om dig mamma" () så frågan är om han blir osäker pga utbrotten. Eller om han bara vill säga det ändå.
Blir större grupp, dom är max 6 st samtidigt hos dagmamman och det är inte ofta. Som tur är brukar dom träffa ett par andra dagmammor nån dag i veckan och därmed blir det ju mer som en förskolegrupp med fler barn och fler vuxna.Hoppas att ni blir nöjda med förskolan, är det mkt större grupper än vad han är van vid?
Ja dessa utbrott, de är kämpiga.. men som du säger, man har ju ofta en känsla av vad den egentliga orsaken kan vara. Inte alltid lätt att ta hänsyn till det mitt uppe i ett utbrott dock.
Halvt KL
Jag har känt mig som en dålig mamma oftare än någonsin den här hösten. Trött och sliten efter många dåliga nätter och så kommer massa provokationer och uppsåtliga dumheter.. tidigare har jag inte blivit arg eller särskilt irriterad men nu händer det flera ggr varje vecka och det känns så himla tråkigt. Ofta kan man ju lösa det mesta utan ngn större konflikt bara man har lite ork och idéer men det är typ obefintligt just nu.. Längtar tills den här fasen eller vad det nu är, är förbi så att vi får leva lite mer harmoniskt igen![]()
Min son bytte från dagmamma till förskola i den här åldern och älskade det. Han skolade i princip in sig själv och uppskattar fler jämnåriga kompisar. Jag gillar dagmamma generellt, men för just V var det rätt typ att byta.Blir större grupp, dom är max 6 st samtidigt hos dagmamman och det är inte ofta. Som tur är brukar dom träffa ett par andra dagmammor nån dag i veckan och därmed blir det ju mer som en förskolegrupp med fler barn och fler vuxna.
Men han har ju gått i snart 2,5 år hos dagmamman så det är klart det blir en omställning.
Blir större grupp, dom är max 6 st samtidigt hos dagmamman och det är inte ofta. Som tur är brukar dom träffa ett par andra dagmammor nån dag i veckan och därmed blir det ju mer som en förskolegrupp med fler barn och fler vuxna.
Men han har ju gått i snart 2,5 år hos dagmamman så det är klart det blir en omställning.
Min son bytte från dagmamma till förskola i den här åldern och älskade det. Han skolade i princip in sig själv och uppskattar fler jämnåriga kompisar. Jag gillar dagmamma generellt, men för just V var det rätt typ att byta.
Kl
Vi har också haft mycket sjukdomar i höst... Tror barnen gått två hela veckor sen i augusti.
E har precis lärt sig somna själv, väldigt skönt för oss föräldrar! Talet har verkligen lossnat, meningarna får allt bättre grammatik och det kommer nya ord hela tiden även om det finns en del uttal att förbättra. I samma veva börjar vi höra mycket mer om hennes kompisar på förskolan- härligt! Det räknas och pratas bokstäver också.
Oj nu har det återigen blivit ett långt glapp sen sist! Vi hade ju en överjävlig sjukdomsperiod på en månad men sen dess har vi fått må ok ändå, peppar peppar! Hur har det gått för er andra med höstens alla sjukdomar?
@Linn-Nora kan tänka mig att det blir lite kämpigt när ni är ute då.. Här är det inte så mkt bus men väääldigt mycket känslor överallt och det blir mycket dumheter för att göra motstånd när det inte går enligt plan. Det är verkligen en kämpig period den här berömda treårsåldern![]()
Förstår det där med tröttheten, då är man så mycket mer sårbar också. Men jag tror det är bra att visa alla mänskliga känslorHoppas att ni blir nöjda med förskolan, är det mkt större grupper än vad han är van vid?
Ja dessa utbrott, de är kämpiga.. men som du säger, man har ju ofta en känsla av vad den egentliga orsaken kan vara. Inte alltid lätt att ta hänsyn till det mitt uppe i ett utbrott dock.
Halvt KL
Jag har känt mig som en dålig mamma oftare än någonsin den här hösten. Trött och sliten efter många dåliga nätter och så kommer massa provokationer och uppsåtliga dumheter.. tidigare har jag inte blivit arg eller särskilt irriterad men nu händer det flera ggr varje vecka och det känns så himla tråkigt. Ofta kan man ju lösa det mesta utan ngn större konflikt bara man har lite ork och idéer men det är typ obefintligt just nu.. Längtar tills den här fasen eller vad det nu är, är förbi så att vi får leva lite mer harmoniskt igen![]()
Vi åkte faktiskt förbi förskolan häromdagen, bara för att titta lite från bilen. Han kunde se klätterställningen och gungorna tex. Det kanske är slumpen, men han har inte haft nåt sånt där rejält utbrott sen dess. Vi frågade när vi var på väg dit om han var lite nervös för att börja där. "Nä, jag är jättemycket nervös" sa han då, plutten.
Så vi ska åka förbi där nån gång igen tänkte vi, bara kolla utifrån.
Vi har funderat på det, får väl fråga hur de ställer sig till att man är där på helgerna.Sonen bytte förskola när han fyllt två. Personalen ville gärna att vi lekte på förskolans gård på helgerna innan bytet, just för att han skulle få chansen att utforska miljön lite i förväg. Det fungerade bra, så det är ett litet tips.
Vi har funderat på det, får väl fråga hur de ställer sig till att man är där på helgerna.
Vi var där första dagen igår. På eftermiddagen hade han hittat kompisar och ville verkligen inte hem. Gick bra idag med, tack och lov. Så känns lovandeHur har det gått? Har han börjat på den nya nu?
Dottern gick upp i en grupp med större barn efter jul. Tycker det känns som att det var bra för henne. Det är som att hon får mer stimulans bland de större barnen.
Tycker det är så häftigt, för oss kommer utvecklingen smygandes. Det var rätt jobbigt i höstas, mycket vilja och känslor. Men nu är det plötsligt mycket lättare. Hon är mer harmonisk och häromkvällen lekte hon själv i sitt rum i över en timme med olika rollekar.![]()