Det låter ju fantastiskt bra!Vi var där första dagen igår. På eftermiddagen hade han hittat kompisar och ville verkligen inte hem. Gick bra idag med, tack och lov. Så känns lovande .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter ju fantastiskt bra!Vi var där första dagen igår. På eftermiddagen hade han hittat kompisar och ville verkligen inte hem. Gick bra idag med, tack och lov. Så känns lovande .
Wow imponerande! Vi har inte vågat oss på att försöka det ännu däremot testade vi att bowla för någon vecka sen, det var oväntat uppskattat faktiskt!Livets första biobesök idag! Såg senaste bamsefilmen. Är riktigt imponerad över att hon ändå klarade att kolla på hela filmen utan alltför mycket myror i brallan
På tal om utveckling, hur sjukt fort kan inte barn lära sig saker? Vi är i fjällen denna veckan och W har lärt sig på 2 dagar att åka skidor. Bromsa, svänga och åka knapplift själv. Så nu har vi en liten kille som kan åka med oss i backarna, en sak jag alltid haft som en målbild långt innan jag fick barn
Åh så mysigt, och kul att det gick bra.Livets första biobesök idag! Såg senaste bamsefilmen. Är riktigt imponerad över att hon ändå klarade att kolla på hela filmen utan alltför mycket myror i brallan
Ja, det var så kulOj det var ju helt galet! Vad coolt! Jag älskar att åka skidor och lillan fick prova redan innan hon blev två, men är lite för försiktig och rädd/avvaktande för att lära sig ännu. Hon älskar det dock så tids nog får hon nog kläm på det!
Wow imponerande! Vi har inte vågat oss på att försöka det ännu däremot testade vi att bowla för någon vecka sen, det var oväntat uppskattat faktiskt!
Åh så mysigt, och kul att det gick bra.
Vi har inte vart på bio ännu men pratat om att åka och prova en helg
Tråkigt att ni var sjuka men samtidigt är man ju rätt van att ställa in saker pga sjukdom vid det här lagetHär fylldes det 4 för en vecka sen. Vi var sjuka hela familjen då så blev inget större firande.
Cykel har vi inte provat än. Han tycker det är svårt med att trampa på trehjulingen än. Har dock hört att det kan vara lättare med vanlig cykel ibland.
Nåt sånt "inte passar in" hade inte vi?4 årskontroll på BVC idag.
Var faktiskt roligt att vara där igen, blir ju inte så ofta nuförtiden. Godkänt på alla ”tester” var någon miss när man skulle ”välja bort den som inte passar in” men enligt BVC-sköterskan är det många som gör fel på den. Han hade dock dippat rejält på viktkurvan, han hade växt fint på längden. Var väl kombinationen av bit över medel på längd med en bra bit under på vikt som störde henne lite. Men vi ska försöka mata på nu och så blir det extra vägning efter sommaren igen. Någon mer som smalnat av så här vid 4?
Okej, det var en bok med fyra bilder och så var det kanske 3 frukter och en bil (bilen ska bort). Eftersom hon sa att många 4 åringar inte klarar det så fick jag känslan av att det kanske inte var så jätteviktigt och kanske därför ni inte fick göra?Nåt sånt "inte passar in" hade inte vi?
Å andra sidan fick vi kämpa oss blå för att få till synundersökningen så vet inte om nåt prioriterades bort...
Synen blev till slut godkänt, den hade jag varit nervös för! (Storebror har ett synfel som upptäcktes just på 4årskollen).
Åh nej vad tråkigt att ni inte fått kallelsen. Segt att behöva vänta även om det egentligen inte gör någon större skillnad i det stora hela. Hoppas vikten går åt rätt håll.Vår bvc ringde häromdagen och bara "jag hittade er kallelse kvar i skrivaren, kan ni komma i övermorgon?".
Eh nej, inte med så kort varsel. Så vi ska dit i början av juni .
Gissar dock att han kommer ha smalnat av enligt kurvan, vi tycker det själva.
Först en extrakoll hos bvc, sen ortopist dvs läkare. Vanliga optikern är från 8 eller nåt sånt.Okej, det var en bok med fyra bilder och så var det kanske 3 frukter och en bil (bilen ska bort). Eftersom hon sa att många 4 åringar inte klarar det så fick jag känslan av att det kanske inte var så jätteviktigt och kanske därför ni inte fick göra?
Skönt att det gick bra med synen till slut. Blir man skickad till optiker om de inte klarar syntestet?
Barnen ska smalna av mellan två och fyra års ålder. Det är helt enligt kurvan, så gissningsvis för er också. Min dotter har gått upp 1,5 kg och vuxit 8 cm på ett år, och följer kurvan perfekt (fast vi också tycker hon har ”smalnat av” och är ”liten i maten”).Vår bvc ringde häromdagen och bara "jag hittade er kallelse kvar i skrivaren, kan ni komma i övermorgon?".
Eh nej, inte med så kort varsel. Så vi ska dit i början av juni .
Gissar dock att han kommer ha smalnat av enligt kurvan, vi tycker det själva.