Storebror hade bara treårskontroll i gamla kommunen.Funderade lite på den här.. Tror att det är helt okej, men inser att vi kanske inte låter henne öva tillräckligt med knappar och dragkedjor och sånt. Det är så lätt att ta över för att det går snabbare
Tänkte jag skulle köpa lite pyssel till henne, piprensare och såna där små ögon man kan klistra på figurer och sånt. Och pärlor. Är nog bra att öva i alla fall!
Samma som i vår kommun med intervallerna
Hade dom tankar om talet? Tänker på logopeden. Du kanske har skrivit tidigare, men mitt minne sviker mig
Vad kollade dom mer på besöket? Är lite nervös eftersom dottern är lite liten.
Hon är sen med talet. Har ca 20 ord (med lite god vilja), inga meningar men kommunicerar bra på annat sätt, och förstår mycket. Vi är inte så oroliga själva så de går mycket efter det.
Hon fick rita, plocka upp saker ur en väska (som de ska namnge), hoppa, sparka boll, mäta och väga. Pratade lite blöja och välling. De dokumenterar bmi för första gången, väldigt odramatiskt dock utan hon poängterade att det de vill se är att de följer en kurva och inte plötsligt dippar eller drar iväg uppåt.
Ang finmotorik ställde jag frågan just för att jag funderade över pärlor på tråd. Frågade sen runt bland bekanta som jobbar med barn och tydligen många som inte kan i den här åldern. Var mest nyfiken