Vårföräldrar 2017 del fyra

Fille

Trådstartare
Mars
1/3-Fille 27 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet, Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Jag gör väl en ny tråd denna gång också ;)

Mars
1/3-Fille 27 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet, Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Jag gör väl en ny tråd denna gång också ;)
Du gjorde det ju så bra sist;):heart

Jag har alldeles för tråkigt här hemma, tur att buke finns! Men imorgon ska jag göra överlämning på mitt fackliga uppdrag samt gå på årsmöte på jobbet, har ställt klockan till och med, det är inte allt för ofta jag gör det längre! Och på tors blir det föräldragrupp, visning på förlossningen där jag inte får föda samt kalas för min bror :)

Jag har alldeles för tråkigt här hemma, tur att buke finns! Men imorgon ska jag göra överlämning på mitt fackliga uppdrag samt gå på årsmöte på jobbet, har ställt klockan till och med, det är inte allt för ofta jag gör det längre! Och på tors blir det föräldragrupp, visning på förlossningen där jag inte får föda samt kalas för min bror :)
Jag är ledig resten av veckan:D Nästa vecka jobbar jag mina 3 sista pass sen är det mammaledigt till hösten 2018! Minst..:bow:
Helt jäkla underbart!!

Imorgon ska jag bara ta det lugnt och njuta av att jag städat hela huset idag, senare i veckan blir det nog en liten vända till stan för lite shopping. Måste köpa några supermjukisar till efter snittet, amningsbehåar och linnen.

Jag är ledig resten av veckan:D Nästa vecka jobbar jag mina 3 sista pass sen är det mammaledigt till hösten 2018! Minst..:bow:
Helt jäkla underbart!!

Imorgon ska jag bara ta det lugnt och njuta av att jag städat hela huset idag, senare i veckan blir det nog en liten vända till stan för lite shopping. Måste köpa några supermjukisar till efter snittet, amningsbehåar och linnen.

Jag är helt ledig sen mitten av januari, innan dess pluggade jag i alla fall! Är van att jobba mer än heltid, ha häst och hund. Sista året har jag pluggat 100%, jobbat ca 25-30% och "bara" haft katt samt flyttat till liten stad från örebro, för det mesta har det gått bra men vissa dagar har det känts som att jag är påväg att bli knäpp :p idag är en sån dag, dock för trött och lite för tung för att orka göra nåt specielt! Men snart får jag nog att göra så det räcker och blir över ;)

Jag sällar mig till den uttråkade skaran! Det känns som en hel evighet innan det är dags för avkomman att göra entré...
Läste hos en tjej på instagram att det var så spännande med den här sista väntan, att inte veta om det var två, fyra eller sex veckor kvar. Jag kände att jag såg ut ungefär såhär över kombinationen gravid + väntan + spännande :eek: :yuck: :arghh:
Tur att vi alla är olika :)

Jag sällar mig till den uttråkade skaran! Det känns som en hel evighet innan det är dags för avkomman att göra entré...
Läste hos en tjej på instagram att det var så spännande med den här sista väntan, att inte veta om det var två, fyra eller sex veckor kvar. Jag kände att jag såg ut ungefär såhär över kombinationen gravid + väntan + spännande :eek: :yuck: :arghh:
Tur att vi alla är olika :)

Haha nä jag är nog på din sida, jag räknar dock med att gå över så slipper jag bli besviken om ungen inte kommet exakt på BF eller innan :p dock väldigt spänd på filuren i magen :)

@Fille Jag ser också fram emot den bäsis :). Gick över med ettan, visserligen bara tre dagar, men jag räknar med att gå över igen. Om sista veckan var lång så var det inget emot dom dagarna... Mamma och mina systrar fick alla några dagar före bf men jag var såklart tvungen att vara tvärtemot ;)

Glad att jag inte behöver gå över tiden denna gången! Dom sista upp till 4v (!!) veckorna jag slipper är verkligen långa. 2veckors tidig leverans känns optimalt:up: både mamma och syster har gått över och haft segdragna förlossningar och det gick ju i arv till mej med. Syrran gick över 3v med sin förste:eek: (och fick ändå sättas igång..) Jag gick över 9dagar.

Har löjligt ont i framfogen nu ikväll, alvedon och sängen tidigt! Är otroligt glad att vi har höj och sänkbar säng. Avlastar jäkligt skönt:love:

Glad att jag inte behöver gå över tiden denna gången! Dom sista upp till 4v (!!) veckorna jag slipper är verkligen långa. 2veckors tidig leverans känns optimalt:up: både mamma och syster har gått över och haft segdragna förlossningar och det gick ju i arv till mej med. Syrran gick över 3v med sin förste:eek: (och fick ändå sättas igång..) Jag gick över 9dagar.

Har löjligt ont i framfogen nu ikväll, alvedon och sängen tidigt! Är otroligt glad att vi har höj och sänkbar säng. Avlastar jäkligt skönt:love:

Oj lät de henne gå så länge?

Imorgon ska jag till ett lokalt litet spa och få ansiktet knådat :D Och på måndag är det dags att klippa och slinga håret. Tänkte fortsätta med en egobehandling i veckan så länge jag orkar.

På torsdag ska jag och Studievägledaren planera de 550p som fattas innan jag får ut slutbetyg från gymnasiet. Har alla kärnämnen klara så jag får läsa precis vad jag vill.

Lutar åt affärsjuridik, administration, personaladministration, redovisning och kanske lite filosofi. Tar en paus under mars och april iaf men tänkte försöka vara klar senast 31/3-18.

550p är nästan 28 veckors heltidsstudier på gymnasienivå så kan skjuta upp starten till juni utan problem också och lämna lite utrymme för att inte hinna klart på utsatt tid.

Är V en lättsam bebis som sover bra så blir det inga problem :)

Oj lät de henne gå så länge?
I Skåne fick dom gå över 3v förr i alla fall (pojken blir 12 i år) Hur dom gör nu vet jag inte. Här är det 2v.
Det fanns knappt nåt fostervatten kvar plus att han hade bajsat i det och han va rejält stor.
Dom fick dra ut honom med tång det sista (Huvudomfång på 44cm..:nailbiting:, Filippa hade 33 och det kändes fullt tillräckligt!)

I Skåne fick dom gå över 3v förr i alla fall (pojken blir 12 i år) Hur dom gör nu vet jag inte. Här är det 2v.
Det fanns knappt nåt fostervatten kvar plus att han hade bajsat i det och han va rejält stor.
Dom fick dra ut honom med tång det sista (Huvudomfång på 44cm..:nailbiting:, Filippa hade 33 och det kändes fullt tillräckligt!)
När jag väntade dottern så gick jag över tid med nio dagar, men jag hade fått igångsättnings tid på dagen tre veckor efter bf. Hon föddes -11

När jag väntade dottern så gick jag över tid med nio dagar, men jag hade fått igångsättnings tid på dagen tre veckor efter bf. Hon föddes -11
Jag hade skrikit högt om jag skulle behövt gå över 3v.. Fast jag tror att om Filippa inte dött i magen så hade hon nog inte kommit ut frivilligt. Hon föddes på måndagen och jag skulle blivit igångsatt på torsdagen samma vecka.

Här säger man 14 dagar och jag hoppas verkligen att man även håller 7 dagar vid IVF som en del andra har.

Urk för magsjuka barn!
Jag har svårt att ta hand om kräk även som ogravid, det är inte nådigt nu :yuck:
Precis när jag trodde att risken var över så spydde min äldsta dotter ner sin säng :meh:

Jag hade skrikit högt om jag skulle behövt gå över 3v.. Fast jag tror att om Filippa inte dött i magen så hade hon nog inte kommit ut frivilligt. Hon föddes på måndagen och jag skulle blivit igångsatt på torsdagen samma vecka.
Jag gnällde och skrek högt redan när jag gått över sju dagar.. Hatade att vara gravid efter bf. Även om jag inte var stor, men så fort man gick in på bf+1 så kände jag mig som en gigantisk strandad val :wtf:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar