Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pottträningen här går inte alls bra. Märta får panik när vi ska försöka... och blir hysterisk. antar att hon inte är redo ännu. Hon säger heller inte till om hon behöver gå på toa när hon springer naken hemma. Några tips på hur man ska vända det till något bra?
Beställde både den och blöjfriboken idag. Kan ju aldrig va fel att läsa på liteVi använde oss av boken "oh crap pottytraining" i mellandagarna med Flisan. Hade samma bok med sonen. Tog 3 dagar för båda att bli torra så den kan varmt rekommenderas.
Vi väntar på boken, borde komma idag eller imorgonImorgon tänkte jag börja potträna, enligt boken potträna på tre dagar. Önska mig lycka tillJag hoppas Cornelis fattar poängen fort!
Men då är ni på rätt vägVi väntar på boken, borde komma idag eller imorgon
(Vi har hamnat i läget där Sammy säger kissa och sätter sej på pottan eller hämtar den och då har han redan kissat)
Men det känns som man missar signalerna heltMen då är ni på rätt väg
Den vi körde efter pratade om utvecklingssteg
*clueless
* jag har kissat
*jag kissar
*jag måste kissa
Men då är ni på rätt väg
Den vi körde efter pratade om utvecklingssteg
*clueless
* jag har kissat
*jag kissar
*jag måste kissa
Lycka till! Det är väldigt skönt när de kan vara utan blöja!Imorgon tänkte jag börja potträna, enligt boken potträna på tre dagar. Önska mig lycka tillJag hoppas Cornelis fattar poängen fort!
Lycka till! Det är väldigt skönt när de kan vara utan blöja!
Igår hade I bestämt att hon inte skulle ha nattblöja (vi har haft kvar blöja då hon sover nattetid), men den blöjan har varit helt torr ända sen vi tog av blöjan dagtid (innan dess var det ofta kiss i blöjan på morgonen) så det kändes ganska lugnt. Nu hinner hon oftast till pottan eller toaletten när vi är hemma och när vi åker iväg så visar vi var det finns toalett eller har med oss en egen potta.
Stängde bildörren på Cornelis hand för någon timma sen, det gick bra men fy vilket dåligt samvete jag fick och vad rädd jag blev innan jag såg att det var okey![]()
Hemma ifrån en härlig helg med husvagnen, bokade plats alldeles intill lekplatsen så Sammy bara kunde springa rakt ut och leka hur mkt han ville med alla andra barn. Han i princip ramlade i säng på kvällarna
Nu när vi är på hemmaplan igen så är det dags att ta tag i att bli av med blöjan igen. Fick bli en paus när vi va iväg.
Husvagn är urmysigt! Vi gillar det väldigt mycket hela familjen och det är ett otroligt enkelt sätt att semestra på, man packar allt hemma och slipper leva i resväska. Barn har ju en helt fantastisk förmåga att hitta kompisar och det är otroligt intressant att iaktta hur dom närmar sej varandra och hur äldre barn per automatik hjälper dom mindre.Ibland tänker vi att vi vill ha husvagn, låter så mysigt sådär! Sen inser vi att vi också vill/behöver ha ny bil snart, köket behöver renoveras inom några år osv, då får husvagnen stå tillbaka. Men just det där leka, träffa nya vänner o sådär!