Fille
Trådstartare
Jag var på föräldramöte häromdagen på föris. De ska, from aug 2020, göra omorganisering. Det finns två hus med en parkering imellan. Just nu är det en avdelning i ena huset, blandgrupp och i andra huset finns två avdelningar, en grupp 1-3 år (där cornelis går nu) och en blandgrupp. Just nu går ofta cornelis lite mellan sin avdelning och gruppen som är blandad eftersom han uppskattar att leka med äldre barn och det funkar bra. Men efter omorganiseringen kommer det vara en grupp med ettåringar, en grupp med 2-3 åringar och en grupp med 4-5 åringar. Den sistnämda gruppen kommer vara i huset där det bara finns en avdelning och de två yngre grupperna i huset där det finns två avdelningar. Jag förstår absolut syftet med förändringen, men de kommer bara flyttaöver barnen som är födda 15 och 16. Vilket innebär att cornelis kommer gå i gruppen med barn 2-3 år, vilket i sig är rimligt, men oroar mig lite för att han kommer tycka det är tråkigt eftersom han helst vill leka med de ”stora” barnen, bästisarna är 4 och 5 år just nu.
Jaja, det är ju ett tag kvar men...
Jaja, det är ju ett tag kvar men...