TeamLundVer
Trådstartare
Ny tråd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar. Funderar på att skaffa en uppsamlare så hon kan få några tankningar på flaska. Smidigt med när jag är i stallet och det skulle bli panik! är det någon som märkt någon negativ skillnad om man petar in en flaska då och då när man helammar?
Vi frågade det på bvc, hon sa att det är enklare för barnen att äta ur flaska vilket kan göra att det blir jobbigt för dom att amma, så hon tyckte att man inte skulle ge flaska för ofta men någon gång då och då var "okey", sen gör man ju såklart som passar sin familj bäst. Jag pumpar och sambon ger cornelis flaska ca 2 ggr i veckan, blans annat när jag är i stallet. Det funkar bra för oss frågar du en annan bvc säger dom säkert nåt helt annat
Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar. Funderar på att skaffa en uppsamlare så hon kan få några tankningar på flaska. Smidigt med när jag är i stallet och det skulle bli panik! är det någon som märkt någon negativ skillnad om man petar in en flaska då och då när man helammar?
Jag storknar.
Gick undan för att mata fröken för att få lite lugn, då kommer gammelfarmor efter, ställer sig o stirrar o pratar. Jag ber henne gå och får till svar att "jag har sett bröst förr". (som om att dom syns för övrigt)
Det struntar jag i! Jag vill inte amma inför er. Respektera.
(annars är jag ganska obrydd med min amning men det är något med den där släkten...)
Ber man att få vara ifred ska man väl för helsike få vara det?! Jag kommer troligtvis inte amma "offentligt" förrän jag har fått riktig kläm på hur vi gör det smidigast. Kommer bli tokig om nån förföljer mej, oavsett om det är mamma eller svärmor. Maken är ju en helt annan sak.Jag storknar.
Gick undan för att mata fröken för att få lite lugn, då kommer gammelfarmor efter, ställer sig o stirrar o pratar. Jag ber henne gå och får till svar att "jag har sett bröst förr". (som om att dom syns för övrigt)
Det struntar jag i! Jag vill inte amma inför er. Respektera.
(annars är jag ganska obrydd med min amning men det är något med den där släkten...)
Vi ger flaska några ggr i v. Det gjorde vi även med första barnet. Vi kör calmanflaska som ska vara mer som ett bröst (sen vet jag väl inte hur väl det stämmer men oavsett vad funkar det hittills bra för oss).Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar. Funderar på att skaffa en uppsamlare så hon kan få några tankningar på flaska. Smidigt med när jag är i stallet och det skulle bli panik! är det någon som märkt någon negativ skillnad om man petar in en flaska då och då när man helammar?
Jäkligt mycket sammandragningar och en lite skum känsla i kroppen? Och nu ska vi iväg på påskmiddag hos svärisarna, skulle helst vara hemma och vila
Bara 1mil hemifrån och det är bara vi så jag kan ta mej friheten att krypa upp i soffhörnet när somStanna hemma då, kommer fler påskaftnar