Vårföräldrar 2016 del 4

Hur mycket ersättning äter era 3 månaders och hur ofta?

Vår lille äter ofta och som en häst. Men hb spyr visserligen oxå, han blir galen om man ger en mindre portion. Tur att han gillar i duscha :p.

Imorgon vankas magnetröntgen och en ny sövning för honom. :(

Lilla S är 3,5 månader och har från och med denna vecka börjat äta 150 ml vatten + 5 skopor ersättning. Blir väl 180 ml färdig typ? Hon har fri tillgång och i inget direkt mönster. Ibland går det 4-6 h och ibland bara 2 h. Hon äter 1 ggn per natt och då äter hon bara 120 ml. Sedan ammas hon 1-3 ggr, mest bara "mysamning".

Bytte ersättning från babysemp lemolac sensipro till NAN ha i fredags för att den från Semper gjorde att bajset blev alldeles slemmigt och vi behövde använda pysventil för att L skulle bajsa. Nu har han ist börjat fisa massor och även bajsat själv men bajset är brungrönt och luktar apa, det gör även fisarna:yuck: nu är jag o valet och kvalet att testa hipp ist efter att ha hört massor bra om den men vet inte om det är dumt att byta redan efter några dagar... Är väl kanske lika dåligt att köra denna en vecka eller två och sen ändå testa att byta? Det här med ersättning ger mig huvudvärk:banghead:

Suck!
Det blir verkligen sällan som man tänkt sig!

Vi satsar på Naturhistoriska idag med makens syster med familj. Kusinerna är 7, 9, 12 och 14 så jag tror vi iaf slipper springa efter ngn av dem. Och att lillen sover i sjalen. I går lunchade jag med en fd kollega i Mall of Scandinavia och lillen sov i 3,5 timme i sjalen. Så med honom funkar sjal super.

Vad skönt att sjalen fungerar för er. Det underlättar verkligen med sjal så jag är avundsjuk på alla det funkar bra för :o :). Fungerade i början för oss, om han fick ligga i vagga-position (under uppsikt givetvis då den inte är att rekommendera) men han vill inte sova upprätt/halvsittandes så förmodligen det som står + värmen det ger.

Gick det bra på naturhistoriska? Barnen är ju rätt stora så de måste ha varit rätt självgående ?

Alltså, precis när man tror att man vet hur de funkar... J hade somnat i min famn (ett av mycket få ställen hon kan sova på) och jag vågade mig på att försiktigt försöka flytta henne till vagnen i sovande tillstånd så att jag skulle kunna gå ut en snabbis till vår kvartersbutik. Vanligtvis vaknar hon direkt av sådana tilltag så jag vågade typ hoppas på att hon i absolut bästa fall skulle vakna med ett illvrål en minut efter att jag kommit hem igen... Och så sover ungen nöjt under hela handlingsrundan och sover sen kvar i den parkerade vagnen i hallen i över en timme?! :confused:

Jag blev så till mig över att plötsligt ha två lediga händer att jag sprang runt som en yr höna en lång stund.:laugh:

Alltså, precis när man tror att man vet hur de funkar... J hade somnat i min famn (ett av mycket få ställen hon kan sova på) och jag vågade mig på att försiktigt försöka flytta henne till vagnen i sovande tillstånd så att jag skulle kunna gå ut en snabbis till vår kvartersbutik. Vanligtvis vaknar hon direkt av sådana tilltag så jag vågade typ hoppas på att hon i absolut bästa fall skulle vakna med ett illvrål en minut efter att jag kommit hem igen... Och så sover ungen nöjt under hela handlingsrundan och sover sen kvar i den parkerade vagnen i hallen i över en timme?! :confused:

Jag blev så till mig över att plötsligt ha två lediga händer att jag sprang runt som en yr höna en lång stund.:laugh:

Haha men vad härligt, hoppas det håller i sig. Är så gött när dom sover där man lägger dom.

Lilla S är 3,5 månader och har från och med denna vecka börjat äta 150 ml vatten + 5 skopor ersättning. Blir väl 180 ml färdig typ? Hon har fri tillgång och i inget direkt mönster. Ibland går det 4-6 h och ibland bara 2 h. Hon äter 1 ggn per natt och då äter hon bara 120 ml. Sedan ammas hon 1-3 ggr, mest bara "mysamning".

Oj, det är vad våra tvåmånaders sätter i sig ungefär var tredje timme. Plus amning :o Undra på att de är ganska knubbiga :rofl:

Amma i sjal är super! Man har två ben och en hand ledig! Spana in Babybaby.se för videoinstruktioner.
/Hon som aldrig nästan haft händerna fria och nu har iaf en.

Bytte ersättning från babysemp lemolac sensipro till NAN ha i fredags för att den från Semper gjorde att bajset blev alldeles slemmigt och vi behövde använda pysventil för att L skulle bajsa. Nu har han ist börjat fisa massor och även bajsat själv men bajset är brungrönt och luktar apa, det gör även fisarna:yuck: nu är jag o valet och kvalet att testa hipp ist efter att ha hört massor bra om den men vet inte om det är dumt att byta redan efter några dagar... Är väl kanske lika dåligt att köra denna en vecka eller två och sen ändå testa att byta? Det här med ersättning ger mig huvudvärk:banghead:
Vi fick också stinkande grönt bajs med nan ha, det har dock börjat ändra sig, numera är det gulgrönt och luktar mkt bättre! Så håll ut ett tag tycker jag, läste någonstans att magproblem kunde förvärras av många byten. Det var därför vi höll ut med stanken!

Håller tummarna att hovis går bra! Mina två går inte att vara ensam med ens hemma..
I hope!

Åh, men visst är ni hemma båda två en längre period eller har jag blandat ihop det med någon annan kanske?
Vi har varit förskonade tror jag med att det gått smidigt, men dans på rosor är det ju inte alltid för det..

Imorgon ska ongen vara utan oss för första gången, vi ska på konsert och mormor ska passa. Blir ett par timmar men är bra uppvärmning inför lördag då vi ska till Göteborg och se Bruce Springsteen och kommer vara borta från kiddot minst 14 timmar i alla fall. Är sjukt taggad på konsert men det kommer kännas konstigt att inte ha bebis med sig, jag har inte lämnat henne mer än 2 timmar med sambon som mest på de här 7 veckorna och nu ska hon vara med mormor suuuuperlänge:eek: Ongen kommer dock ha det hur bra som helst, mest mamman som kommer längta hem lite kanske :angel:

Imorgon ska ongen vara utan oss för första gången, vi ska på konsert och mormor ska passa. Blir ett par timmar men är bra uppvärmning inför lördag då vi ska till Göteborg och se Bruce Springsteen och kommer vara borta från kiddot minst 14 timmar i alla fall. Är sjukt taggad på konsert men det kommer kännas konstigt att inte ha bebis med sig, jag har inte lämnat henne mer än 2 timmar med sambon som mest på de här 7 veckorna och nu ska hon vara med mormor suuuuperlänge:eek: Ongen kommer dock ha det hur bra som helst, mest mamman som kommer längta hem lite kanske :angel:

Kul!
Vi funderar på att släpa med kiddo till dropkick murpheys imorgon. Tänker att överlevde hon raubtier i magen ska hon nog klara av musik med hörselkåpor också. Annars är hon smidig att lämna bort till mormor också. Hade henne där någon timma förra veckan när jag skulle köpa kläder till mig själv (men hittade in till polarn o pyret istället.:o:idea:)

Kl. Herregud nu har ungen gått från att sova 5 timmar i sträck på natten till 7 timmar. Enkelt att vara morsa då alltså! :p

Kul!
Vi funderar på att släpa med kiddo till dropkick murpheys imorgon. Tänker att överlevde hon raubtier i magen ska hon nog klara av musik med hörselkåpor också. Annars är hon smidig att lämna bort till mormor också. Hade henne där någon timma förra veckan när jag skulle köpa kläder till mig själv (men hittade in till polarn o pyret istället.:o:idea:)

Kl. Herregud nu har ungen gått från att sova 5 timmar i sträck på natten till 7 timmar. Enkelt att vara morsa då alltså! :p
Jag med en kotte som bara sover om han får samsova, och max 2,5 h i stöten, samt är skitpigg vid 4-5 om mornarna och mest bökar runt bredvid mig efter det trycker inte gilla av ren avundsjuka!;)

Jag med en kotte som bara sover om han får samsova, och max 2,5 h i stöten, samt är skitpigg vid 4-5 om mornarna och mest bökar runt bredvid mig efter det trycker inte gilla av ren avundsjuka!;)

Det förstår jag! :up:
Tackar min lyckliga stjärna eller nåt för att hon sover som en gris oavsett vart man lägger henne (än). Där får jag säkert lite hjälp av att det sket sig med amningen kan jag tänka mig.

Kul!

Klart hon ska med och se Dropkick! Det där med god smak får man väl tvinga på ongarna? En fördel med att vara förälder liksom? :idea:;)

Jag hade gärna haft med henne på Springsteen men hon får inte plats i bilen så hon får stimma med mormor istället. Hon lär också vara van vid ett jäkla liv sen tiden i magen, hon var både på konserter och på Dreamhack Masters (och Star Wars-premiär) när hon låg och simmade på insidan :D

Ja jisses, våra ongar alltså. Min har sovit hela nätter nu i en vecka (6-7 timmar) förutom natten till idag men då tror jag lite magknip ställde till det. Tror du och jag blir rätt bortskämda av våra kids :o

Gud vad man är nojig alltså. Bebis är tre veckor snart.
Nu några nätter har han ätit sista gången innan han somnat för natten vid tolvtiden. Knorrat ett par gånger på natten...men inte ätit! Bara snuttat lite, ätit nån minut och snarkat vidare..
Jag trugar och ber men icke då..

Orolig för att han inte äter tillräckligt :cautious:
Glömmer dock bort lite att han äter konstant andra delar på dygnet :angel:

Klart hon ska med och se Dropkick! Det där med god smak får man väl tvinga på ongarna? En fördel med att vara förälder liksom? :idea:;)

Jag hade gärna haft med henne på Springsteen men hon får inte plats i bilen så hon får stimma med mormor istället. Hon lär också vara van vid ett jäkla liv sen tiden i magen, hon var både på konserter och på Dreamhack Masters (och Star Wars-premiär) när hon låg och simmade på insidan :D

Ja jisses, våra ongar alltså. Min har sovit hela nätter nu i en vecka (6-7 timmar) förutom natten till idag men då tror jag lite magknip ställde till det. Tror du och jag blir rätt bortskämda av våra kids :o

Javisst, det ska börjas i tid tänker jag och något ska hon ju ha mig till nu när hon inte själv kan avgöra sådana livsavgörande beslut som musiksmak osv... :D

Åh ja jag tror vi är hyfsat bortskämda alltså. Tom mina släktingar frågar om hon aldrig skriker. :o
Enda gången hon gör något väsen av sig är när det kör ihop sig lite i magen, men det verkar bli bättre och bättre det också. Den värsta dagen hade vi två timmar då hon var på kasst humör, 1 timme dagen efter, 45 minuter dagen efter det och de två senaste dagarna har hon knorrat lite någon enstaka minut när hon inte lyckats med bajsplanerna. :heart

Gud vad man är nojig alltså. Bebis är tre veckor snart.
Nu några nätter har han ätit sista gången innan han somnat för natten vid tolvtiden. Knorrat ett par gånger på natten...men inte ätit! Bara snuttat lite, ätit nån minut och snarkat vidare..
Jag trugar och ber men icke då..

Orolig för att han inte äter tillräckligt :cautious:
Glömmer dock bort lite att han äter konstant andra delar på dygnet :angel:

Han kanske håller sig proppmätt på det han käkat under dagen, vi hoppas på det!

Hann bara tänka att mitt hår såg riktigt tjockt ut när det stora håravfallet började. Ny räcker det med att man tittar på det så ramlar stråna av. För att inte tala om när lillfis tar tag i kalufsen - då snackar vi hårtufsar och inte strån som lossnar. Flintis till hösten gissar jag... :nailbiting:

Och appropå sovande, min fis har ju varit superduktig på att sova både på dagarna och nätterna. De långa passen på dagarna verkar vara ett minne blott. 45 min - 1 h i stöten verkar vara alldeles tillräckligt enligt lilla fröken. Dock superlätt att söva = lägg ner trött bebis i vagn eller spjälsäng. Tillsätt napp och snuttis och bebis somnar själv. Guld för mig som fick gå och vagga sonen x antal timmar som bebis.:up:

Hann bara tänka att mitt hår såg riktigt tjockt ut när det stora håravfallet började. Ny räcker det med att man tittar på det så ramlar stråna av. För att inte tala om när lillfis tar tag i kalufsen - då snackar vi hårtufsar och inte strån som lossnar. Flintis till hösten gissar jag... :nailbiting:

Och appropå sovande, min fis har ju varit superduktig på att sova både på dagarna och nätterna. De långa passen på dagarna verkar vara ett minne blott. 45 min - 1 h i stöten verkar vara alldeles tillräckligt enligt lilla fröken. Dock superlätt att söva = lägg ner trött bebis i vagn eller spjälsäng. Tillsätt napp och snuttis och bebis somnar själv. Guld för mig som fick gå och vagga sonen x antal timmar som bebis.:up:

Åh gud va härligt det låter! :love:
Jag försöker korta ner en vilopaus på dagen i hopp om att dom sover längre på nån annan. Annars är det 10, max 20 minuter / gång nu.. Har helt bytt om i sina rutiner på dagarna sen dom börja sova hela nätter. Kan säga att det blir väldigt lite gjort här hemma på dagarna :angel: ingen av dom vill ju "leka själv" i gymmet eller så längre heller.. :banghead:;)

Hur har ni andra tänkt med föräldradagarna?
Hur länge ska ni va hemma? Spara något? Spendera alla o va hemma länge? Dela med partner?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 346
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka