Jag kan säga att jag sover som en stock, vaknar typ inte av något....Fusk ni som inte drömmer!!! En natt vågade jag inte ens somna om
Jobbigt om man inte vågar somna om...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan säga att jag sover som en stock, vaknar typ inte av något....Fusk ni som inte drömmer!!! En natt vågade jag inte ens somna om
Är alla lika avslappnade med viktuppgången som det verkar? Jag är INTE det o funderar på om jag ska göra nåt pt det eller bara stå ut.. Hur tänker ni?
Tänker att det är och får vara en del av graviditeten. Vågen intresserar mig iofs inte så mycket men däremot sörjer jag lite att jag tappar så mycket muskler när jag inte kan träna nånting. Men jag vet att jag har en jävla disciplin sen när jag väl kan träna igen så det löser sig av sig självt så småningom
Jag hade gått upp 3 kg i vecka 20 men nu typ 3 kg till, v 25 snart.
Klart det är en del av allt men det behöver ju inte spåra! Borde kunna hålla mig inom 12-15 kg men jag var viktnojjig innan så det är nog därför. Det kommer ju att rinna av men hade hoppats på en lite mer fit kropp nu än denna degiga
@Melisen
6 månader efter förra förlossningen hade jag magrutor o var tokigt vältränad.. Blir nog bara promenader denna så musklerna lär lysa med sin frånvaro!
Jag äter mycket mer kolhydrater då jag inte åt några innan så det är klart man blir plufsig.. :P
Jag hade gått upp 3 kg i vecka 20 men nu typ 3 kg till, v 25 snart.
Klart det är en del av allt men det behöver ju inte spåra! Borde kunna hålla mig inom 12-15 kg men jag var viktnojjig innan så det är nog därför. Det kommer ju att rinna av men hade hoppats på en lite mer fit kropp nu än denna degiga
Är alla lika avslappnade med viktuppgången som det verkar? Jag är INTE det o funderar på om jag ska göra nåt pt det eller bara stå ut.. Hur tänker ni?
Det är bara att säga till så ska du får ut din journal när du åker ivägHos bm idag. Kändes lite konstigt. Bad ju att få byta bm och fick ju således en ny till detta besöket. Blir då ganska snopen då hon låter en barnmorskestudent vara med och dessutom sköta hela besöket, märktes att hon var ny och behövde mycket stöd men var supertrevlig. Men det kändes sisådär då jag hade en del att ta upp, nu struntade jag i det.
Nåväl, hjärtljud 145. sf-mått 25 cm i 22 fullgångna veckor, så ganska stor mage. Två järntabletter har dock inte haft märkbar effekt.. 103 i hb vs 100 förra gången. Bm trodde det beror på blödningarna.
Dessutom så har inte läkaren satt diagnosen föreliggande placenta praevia vid förra ultraljudet. Så då kom det upp för diskussion. Både jag och sambon konstaterade: fast hon sa att den är total och ligger likadant som vid RUL. Sånt gör mig irriterad, när de säger en sak och sedan inte noterar det korrekt i journalen. Det gick att läsa sig till att den ligger för livmodermunnen dock.
Nåja, nytt läkarbesök pga blödningarna 24/1 och nytt bm-besök 8/12. Känner mig inte alls hågad. De ville även ha samtycke till att läsa hela min journal och hämta info från vårdcentral, men nekade faktiskt det. Hon försökte förklara men sa bara, ja men då får ni fråga innan om ni behöver något, för tyvärr har jag inga goda erfarenheter från sjukvården och jag arbetar själv inom vården och såväl privat som offentlig sektor och vet precis hur det många gånger brukas. Så nej. Hon menade på att det var för bvc också. Tja barnet ska inte komma än på fyra månader så det hinner vi ta då... (har inte mycket till övers för bvc heller).
Största förändring sedan sist jag väntade barn. Man får inte journalen med sig. Tidigare fick man både vikt, sf-kurva och hjärtljud. Känns konstigt, för hur gör man då om man som jag har en problemgraviditet och släkt 66 mil bort. Händer något så har vi inte ett enda papper och de kommer inte åt att läsa journal heller. Får helt enkelt hålla mig hemma. Det var den här julen det...