Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara senaste veckan har det kommit massa nya ord ur munnen på E! Hon är ju lite sen med att prata tydligt (men babblar gör hon friskt ändå) men nu härmar hon mycket mer och det så roligt att höra Igår var deras mormor här och när hon skulle åka så säger hon "hejjå mommo" och hon har aldrig sagt mormor förut
I morse sa hon Coca cola när hon såg att det stod en burk på bänken
Haha det gäller att lära sig det väsentliga här i livet
S har verkligen perioder när han använder olika ord mer än andra. Just nu är "tokit" mest förekommande. Allting som mamma eller pappa gör i princip är tokigt Att själv göra busiga saker för att sen konstatera att det var "tokit" är också populärt
Lo sa helvete med eftertryck, två gånger härom veckan. Då gäller det att spela cool för märker hon att det är nåt ord man inte gillar säger hon det oavbrutet . "Fan också" kommer ibland också .Min skitunge svärde häromdan
Jag brukar aldrig svära men blev väl irriterad när jag tappade mat på golvet häromdagen, och så hör man bakom sej, härmapan,
'fan'
En får verkligen tänka sej för
Åh, inte bara vi alltsåLo sa helvete med eftertryck, två gånger härom veckan. Då gäller det att spela cool för märker hon att det är nåt ord man inte gillar säger hon det oavbrutet . "Fan också" kommer ibland också .
Min skitunge svärde häromdan
Jag brukar aldrig svära men blev väl irriterad när jag tappade mat på golvet häromdagen, och så hör man bakom sej, härmapan,
'fan'
En får verkligen tänka sej för
För övrigt är "NEJ" ett frekvent använt ord här hemma just nu. Både av oss föräldrar och av sonen. Vi försöker verkligen välja våra strider, men det är tydlig att sonen testar gränserna nu.
Här är "nej" också något som diskuteras en del. Häromdagen kom L till mig och sa: "Mamma, du får inte säga nej till mig.". Jag svarade att jag kommer att säga nej när det är något jag tycker att hon inte ska göra. Då gick ungen till den gode fadern och sa: "Mamma säger fortfarande nej till mig.". Vet inte riktigt vad de två hade kokat ihop.
Idag hade vi vuxenpoäng när vi var på vårt första föräldramöte!
Vad hände med tiden liksom??
Roligast är nog 'ajaj bäbbis, AJAJ bäbbis'
När lillebror gör nåt storebror vet att dom inte får
Sen är han de själv o gör samma sak
Han kallar honom för bäbbis, fast vi aldrig sagt det så det verkar vara nåt han klurat på själv han heter bäbbis på förskolan också