Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag säger som de andra - klart ni ska åka! För att vara på säkra sidan så kan ni ju alltid ta med babyskyddet och en liten bb-väska, om i fall att.Nu behöver jag lite rådfrågning.
Jag och mannen funderar på att åka till min familjs fritidshus i påskhelgen. Som en liten weekend tillsammans innan bebisen kommer. Förutsatt att jag fortfarande mår bra då såklart. Jag kommer vara i v 37 då, men jag mår fortfarande hur bra som helst bortsett från lite svullna fötter och onda händer. Hade "lite högt men fortfarande normalt" blodtryck sist hos barnmorskan. Jag ska tillbaka till bm på tisdag så jag får väl rådfråga henne och har det hänt något mer med blodtryck eller urinprov eller liknande får vi väl avstå.
Men jag har fått en del kommentarer från folk (som dessutom inte känner till det där med blodtrycket) om hur knäppt det är att åka bort så sent i graviditeten. Huset ligger 3 timmar hemifrån och 40 min från närmsta sjukhus/förlossning. Jag har inte tänkt så mycket på det alls (folk får väl barn i den delen av landet också i värsta fall ) men blir lite fundersam efter alla kommentarer.
Nej, tyvärr . Här jobbar kroppen emot mig och visar inga tecken på att vilja trycka ut ungen.
Nä det är lugnt här.....
Nu behöver jag lite rådfrågning.
Jag och mannen funderar på att åka till min familjs fritidshus i påskhelgen. Som en liten weekend tillsammans innan bebisen kommer. Förutsatt att jag fortfarande mår bra då såklart. Jag kommer vara i v 37 då, men jag mår fortfarande hur bra som helst bortsett från lite svullna fötter och onda händer. Hade "lite högt men fortfarande normalt" blodtryck sist hos barnmorskan. Jag ska tillbaka till bm på tisdag så jag får väl rådfråga henne och har det hänt något mer med blodtryck eller urinprov eller liknande får vi väl avstå.
Men jag har fått en del kommentarer från folk (som dessutom inte känner till det där med blodtrycket) om hur knäppt det är att åka bort så sent i graviditeten. Huset ligger 3 timmar hemifrån och 40 min från närmsta sjukhus/förlossning. Jag har inte tänkt så mycket på det alls (folk får väl barn i den delen av landet också i värsta fall ) men blir lite fundersam efter alla kommentarer.
Vanlig väska fungerar utmärkt! (och är mycket mycket billigare....)Behöver man en skötväska gjord för ändamålet eller går det lika bra med en "vanlig" väska?
Nu behöver jag lite rådfrågning.
Oj, jag skulle inte vara minsta orolig. Jag ska oxå bort i påsk, 30mil hemifrån och är i v 40 då.. Jag är inte orolig
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka
APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet
MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
3 bebisar innan veckan är slut låter bra!
Har du haft några känningar under dagen? Inga här alls..... Börjar undra om jag inte inbillade mig allt inatt?
Lite dålig statistik just nu, 2 av 8 beräknade marsbebisar som kommit i rätt månadTycker att vi behöver lite fler marsbebisar nu
Fel av mig, 3 av 8 är det ju faktiskt. Lite problem med att räkna visstLite dålig statistik just nu, 2 av 8 beräknade marsbebisar som kommit i rätt månad
Tur vi har några dagar på oss att ändra statistiken
Jag kan ställa upp !Tycker att vi behöver lite fler marsbebisar nu, så lägger in en beställning till helgen. Det här går på tok för långsamt. Heja er! Minst en vill vi ha!
Var det inte du som tyckte att det blev fel med statistiken när vi hade två för tidigt födda marsbebisar och att statistiken kunde rättas till genom att fler sedan gick över? Isf skyller jag min övertid på digLite dålig statistik just nu, 2 av 8 beräknade marsbebisar som kommit i rätt månad
Tur vi har några dagar på oss att ändra statistiken