Man får krama dem när de är sjuka!
Hahaha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får krama dem när de är sjuka!
Det är lite taskigt, men man får ju passa på då. Högst mysfaktor är när de bara har lite feber men inte spyr och snorar ner en.Hahaha!
Jag har provat att ha byxor på tös utan blöja men det brukar resultera i olyckor i brallan. Har Tova blöja under byxorna eller är hon torr nu? Iom att det är vinter tänker jag att det kan vänta, det där med byxor+blöjfritt då jag är lite rädd att hon går och håller sig länge om vi är ute eller så, utöver det där med olyckor i overallen. Det tar ju sin tid att 1. komma in (vi är ofta iväg när vi är ute) och 2. få av alla kläder och sätta på pottan men jag kanske ser problem som inte finns. Däremot är hon jätteduktig när hon är utan byxor och det är verkligen roligt.145 ord är massor! Jag har inte räknat efter, men Tova bubblar upp några nya varje dag så det skulle inte förvåna mig om det är nåt liknande. Favoriten är att sätta ihop nåt ord med ”bajs”. Och hon är helt övertygad om att hästarna bara bajsar hela natten, och hela dagen. Hon hjälper mig mocka varje dag och i hennes ögon är det väl berg med bajs
Hon är duktig med pottan med. Kutar iväg, säger ”Tova bajsa - potta - byxa” också börjar hon slita i byxorna
Tova är också bestämd med vad hon ska ha med i sängen. Är det fel gosedjur ropar hon kisse, nalle, docka eller apa…
Känns så konstigt att de blivit så stora, resultaten av alla våra gravidkrämpor
Tösabit har en kompis som var sen med tal men när vi började umgås ofta var det som att kompisen förstod att man kan säga ord som inte låter perfekt och börjar försöka massor. Vissa ord kom från min tös och andra från föräldrarna.Oj med ord de kan
Här har vi 1 ord - mamma
Vi ligger ju dock bland de sista i tråden, samt att han bevisligen är sen med talet. Inget som stressar mig dock, han förstår mycket så det kommer nog igång snart
Okej, när blöjan är på säger hon oftast till för sent, annars hade det varit praktiskt. Man ser hur hon står med benen i kors och säger "tississ!" och så springer vi fort som attan till pottan och när man börjar ta av kläderna är blöjan helt varm men det är ju fint att hon säger till i alla fall. Jag har lagt märke till ett större obehag av att det hänt saker i blöjan nu. Hon är inte sådär väldigt imponerad av att det är varken kiss eller bajs i den och då upplever jag ändå våra blöjor som ganska torra av naturen.Hon har fortfarande blöja nästan jämt. Ibland går hon med rumpan bar här hemma, men det är lite sporadiskt än hur hon sköter pottan så det chansar jag inte på Men det går åt rätt håll utan nån direkt ansträngning, så jag tror det kommer när det kommer. Lättare på sommarhalvåret som sagt.
Tös fick vara utan blöja så hon liksom skulle förstå vad som hände och får regelbundna frågor om hon behöver kissa eller bajsa.Vilse - jag trodde kotte var sist ut med pratet. Hon säger som sagt inte mycket förståeligt (speciellt inte om man räknar bort det som bara jag förstår som ba - banan till exempel)
Bra att du inte oroar dig, det kommer när det kommer ju. Så länge man ser att de förstår, försöker kommunicera och hör som de ska är det nog inget alls att fundera på.
Här har vi haft två hela nätter utan välling och med kotte sovande i sin egen säng!! I natt kommer säkert bakslaget när pappan är borta, men jag är beredd och ska göra mitt bästa för att stå emot. Hon äter knappt nåt alls ur flaskan, men ger dig inte förrän hon har fått den. Nu är det slut med det hoppas jag, för jag är helt slutkörd.
När började ni som har börjat med pott-träning och hur? Kotte hämtar mig och drar iväg till badrummet när hon vill ha ny blöja, eller tar helt sonika av sig den och ger den till mig... Känns som om det är dags att börja prova men hur gör man?
När började ni som har börjat med pott-träning och hur? Kotte hämtar mig och drar iväg till badrummet när hon vill ha ny blöja, eller tar helt sonika av sig den och ger den till mig... Känns som om det är dags att börja prova men hur gör man?