Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

nä tyvärr, kan försöka ta en idag om du är intresserad :)

mässan låter kul, minus alla människor. Vi var och badade igår, Charlie älskade det! allt utom duscharna, de var jätteläskiga. min mellanson kom in nu kl sju och sa "mamma nu är det snart morgon! solen har snurrat såhär *visar* och nu är snart natten slut" sen gick han och la sig igen haha :D

Haha han hade väl legat och funderat och var tvungen att berätta för någon :D

Om du lyckas få någon bild på tanden vore det roligt. Nyfiken på hur det ser ut. Är nya bebiständer vassa?

Idag bär det av till BVC för sexmånaderskontroll. Ska bli intressant. Nu är Tor ca 8 och 5 månader. Fast mest intressant att se hur stor han har blivit. Jättetung att bära runt på nu.

Han fick titta lite på teletubbies på youtube nu i morse. Mycket spännande tyckte han. Det var roligt att följa hans minspel när de söta små filurerna studsade omkring :D

Oj vad fort det går, och nästan alla era barn känns så stora... Sexmånaderskoll är ju en hel evighet bort här ;) Kotte är fyra månader och en vecka i morrn och vi ska in på bvc för en "vätning och mägning" som jag av nån anledning säger hela tiden :o

Det är annars rutinkontroll mellan tremånaders och sexmånaders här hos oss...

Ang julen så kommer inte vi heller ha nån gran i år, det känns lite som att be om bekymmer med en sån :) Julklappar har jag funderat lite i liknande banor som nån skev innan, att be om begränsning till max en leksak per person men vet inte om jag orkar med. Första och enda barnbarnet, enda barnet i byn osv... Det blev ett väldigt hallå när vi nämnde att vi inte tänkte ha nåt dopkalas utan bara "få det gjort" och det blev till slut bara enklare att göra folk till viljes... Så nu ska jag bara lyckas ringa prästskrället och boka in det också :angel:

Vissla -spännande med tand! Jag undrar samma saker som Solvind :)

Här har det förresten blivit helt uppåt väggarna med våra invanda rutiner sedan sambon kom hem... eller, vi har samma rutiner (som vi hade innan han åkte och som jag haft medan han var borta) men kotte är plötsligt inte alls med på noterna längre. Kink och gnäll, gråt och skrik under lång tid varje gång hon ska sova, speciellt till natten men även på förmiddagen.
Fruktansvärt jobbigt :(

Dagarna och rutinerna ser likadana ut som innan, men något stör henne...

Fy så jobbigt. Jag förstår hur det är för ylva är och har varit likadan en tid nu.
Någon skrev att de drömmer mycket i den åldern och att det kan ställa till det med insomningsrutinerna.
Jobbigt är det i vilket fall!

Ja det är kanske nån utvecklingsgrej? Vi har ju hängt upp oss på att det är vi som gör nåt fel (sambon är rädd att det är "hans fel" :() men det kanske är normalt så där som allt är när det gäller bebisar... Nåt har fungerat bra ett tag och när man börjar då rutin på det och falla in i det nya vardagsmönstret så fungerar det plötsligt inte alls längre...

20131008_113335-778533.jpg

på allmän begäran - Charlies tand! känns inget när man ammar, däremot bits han gärna i fingret.

här är han ute (favvostället) och käkar löv.

IMG_20131008_112434-763005.jpg

Ja det är det nog!
Känns så här med emellanåt men tror det är så för alla att när man väl fått rutin på något så får man börja om igen. De växer ju och utvecklas i en rasande fart! O_o

Ja det är det nog!
Känns så här med emellanåt men tror det är så för alla att när man väl fått rutin på något så får man börja om igen. De växer ju och utvecklas i en rasande fart! O_o

Ja så är det nig! Bra att kunna gnälla av sig här hos er i alla fall! :bow:

Visslan - underbar höstbild!

Jättemysig höstbild! :love:

Jag måste få gnälla av mig. Eller ja, inte gnälla. Bara beklaga mig :p
Har de senaste veckorna inte haft jättemycket att göra - utan har verkligen fått planera vad jag ska göra dag för dag.
Tills nu. Nu kommer allt på samma gång och jag håller på att stressa sönder mig. :bha:

Skrev ju innan att vi hittat ett hus som vi gillat - inga problem med att få lån! Men... under förutsättning att vår hus var sålt/nästan sålt...
Så vi har lagt ett bud på huset, med en tilläggsklausul som säger att har vi inte fått sålt vårt hus inom 6 veckor från kontrakts datum så hävs köpet.
Första budet nekade de till i fredags. Vi ska lägga nytt bud i mitten av veckan (det är vi ganska övertygade om att de kommer ta).
Men det innebär att vi nu i helgen har renoverat till tusan här hemma. Vår plan var ju egentligen att lägga ut huset först till sommaren egentligen :p
Mäklaren var här idag och förhoppningsvis kommer fotografen på torsdag.
Och ovanpå det så döps viktor på lördag. Och jag ska göra maten själv... Och ovanpå det så har jag börjat plugga, hade deadline idag på första provet och uppdraget. (precis färdig - pust- )

Resan till Ullared ons-torsdag nästa vecka kommer vara rena semestern! :D
Veckan efter det är det visning 1, efter det kan man förhoppningsvis pusta ut lite.......

Så mycket bättre allt känns när man fått beklaga sig lite :p
Nu ska jag hoppa i säng så jag får lite vila innan jag fortsätter stressa imorgon ;)

Pust. Blir ju helt slut bara av att läsa ditt inlägg :p . Men brukar ofta vara så har jag märkt. Att allt kommer på en gång när det händer något.

Vindvissla. Vilken söt liten tand :D . Ser inte så så farligt vass ut som jag befarat. Tänker mest på att det borde göra ont om de biter till med tand i underkäken men inte i över. Då biter de ju sig själva i tandköttet. Men det kanske inte händer? Tror inte det dröjer så länge innan det kommer på Tor.

Kl

Tor blev godkänd på sexmånadersbesiktningen så nu är hans nya korrigerade ålder sex månader istället för fem. De tyckte dessutom att man inte märkte att han är prematur förutom att han är liten.

Han hade växt tre centimeter men gått upp väldigt lite i vikt. Konstigt. Jag som tycker han blivit så tung. Han vägde 6.4 kg sist och 6.6 kg nu. Kanske behöver han mer riktigt mat nu för han äter numera rätt mycket ersättning. Måste börja göra egna puréer och få in rutin på att ge den. Hittills har jag inte gett varje dag utan mer när jag har hunnit och orkat. Försöker oftast när vi äter kvällsmat men det är ganska sent och han är trött då. Ibland har jag gett på förmiddag eller vid lunch men det är svårare att få in lämpliga tillfällen då.

Jag måste skaffa rutiner helt enkelt ... :meh:

Oj vad du har att stå i! Hoppas ni får ert sålt fort så att ni kan köpa det andra :)

Visslan, vilken himla fin höstbild!

Lew, har du räknat hur många veckor hon är? Det är ett utvecklingssprång vid 19 v som kan börjavredan några veckor innan.

Här hemma har S lite magproblem, typ förstoppad konstant, stackaren! Har köpt bifidus på Apoteket och det hjälper hyfsat i kombination med andra lösande livsmedel, men det känns inte helt bra.

Alva får messmör i flaskan och det verkar funka bra. Delade bud från bvc om det är okej eller inte. Vissa nekar pga tillsatt socker (köper den som heter natur och är osötad), andra pga salter (inget tillsatt salt). Det funkar dugligt i alla fall så jag ser ingen anledning att ta bort det.

Ang hårda magar så får viktor katrinplommon varje kväll. Igår hade han inte bajsat alls så då fick han lite extra..

Resultat? :D
15 min efter intaget har han bajsat ner både sig (bajs upp till nacken!! :eek: ), samt stolen han satt i (samt kuddarna där i ;) ).
Imorse fyllde han två blöjor inom loppet av 1 timme :p
Så det fungerade nog *s*

Den effekten har Tor också fått av katrinplommon. Nästan som en explosion i blöjan :D . Men ibland verkar det inte ha någon effekt alls. Här brukar det bli en rejäl bajsning ca var tredje dag. Lite för sällan för en sådan liten tycker jag. Men han verkar inte påverkad av det. Magen är mjuk och han har inte ont. Men det blir lite trögare att få ut så det blir ju lite extra jobb för honom när det är dags. Han äter ju niferex järndroppar också som ju gör magen trög

Enligt BVC ska jag ge katrinplommon och päron och i ingen banan. Men det är ju redan det jag gör. Tror jag ska testa messmör. Måste skaffa ingredienser att göra mat till honom också. Här ska det matas så han går upp i vikt :D . Är oftast sambo som handlar och han köper inget extra till Tor annat än ersättning. Tror inte han hinner med i utvecklingen när han jobbar :p Han vet väl inte riktigt vad han kan köpa heller. Jag ska iväg i eftermiddag och hämta ut ny medicin till lillhästen som inte svarar så bra på nuvarande och fången till och med blivit värre så ska passa på att göra en Torhandling då också.

Här har vi varit på bvc i dag. 6990 gram och 64 cm lång. Hon växer som bara den :)

Nästa besök om en månad och då är det vaccination också. Vill egentligen svara mer men nu är det visst i te roligt på filten längre...

Tråkigt med lillhästen och hoppas att det snart vänder.

Kl
Har precis pratat med bvc-sköterskan om Alvas mat och jag berättade om min oro att hon ska tappa igen. Hon tyckte att vi skulle försöka jobba oss uppåt med mat och snart försöka byta åtminstone lunchmålet till riktig mat så det ska vi väl göra. Jag har gnetat på med palsternacka, potatis, blomkål, ärtor och sånt så vi ska väl gå vidare nu. Jag tyckte ju att hon visst äter riktig mat då hon ju äter ett grötmål men det räknades inte :o

Har ju läkarbesök om ett par veckor så då tar vi lite vikt och sånt så vi ser att hon lägger sig fint på kurvan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII