Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Vilken sötnos!

*KL*

En liten sömnuppdatering från oss! Nu sover lilla E. 30-60 min på fm och 45min-2h på em. Är vaken ca 3-4 h mellan varje sovning. På kvällen så somnar han i sin säng med snutte och mamma lr pappa bredvid. Idag tog det tio min innan han somnade och utan att vara ledsen!

Vällingen går sådär, ibland dricker han mycket, ibland lite och ibland inte alls. Ammar fortfarande ofta på natten, ska ta tag i det när jag orkar.

Det låter nästan precis som Valle! Vilka tider sover din på natten? Valle somnar nu oftast vid 21.00 på kvällen, och sover oftast till 8.30. Med x antal uppvak för amning då... :grin: Fast så länge han somnar om direkt efter amning så tycker jag inte det är så jobbigt.

*kl

Ja då har jag varit på äventyr utan mina små troll..
Åkte till Monaco en snabbis. Min syster ska flytta dit så vi va där för lite praktiska saker. 3 hela dagar utan mina barn:o.
Men ack vad jag njöt trots saknaden. I augusti eller september åker jag troligen nästa gång och då följer båda barnen med.
Nån som rest långt med barn? Flygit? Känns pirrigt med den tanken redan nu:o

Härligt med semester!

Vi har inte gjort några långresor direkt...
Med storebror har vi varit till Gran Canaria, det tog ca fem timmar. Allt gick bra, hade med en massa roliga saker och någon klubba. Då hade han fortfarande blöja och det var tur, för han tyckte toaletten var läskig och ville inte sitta på den.

Med båda har vi varit till Paris. Det var inga problem, storebror lekte och tittade på ipaden och lillebror ammade och sov. Den här gången var inte toaletten läskig, så det var inga problem.

Kommer du att resa själv med barnen eller åker ni båda? Ta med något som håller den stora sysselsatt ett tag, film, lyssnarbok. Den lilla känns ju svårare...:)

Det kan vara bra att förbereda att resan inte är slut när planet är framme, tex att ni kommer åka buss länge eller hur det nu blir.

Vet att det finns någon tråd här på Buke om att resa med barn.

Han somnar runt åtta, vaknar på morgonen vid sju-åtta. Vaknar minst fem gånger på natten(det är en bra natt). Äter och somnar om.

Är du ny i den här tråden? Tycker inte jag känner igen ditt namn. Om du är det så välkommen! Är du inte det så förlåt, skyller i så fall på tröttheten.

Troligast så reser jag själv. Och tyvärr landar man i Nice och därifrån får man åka buss i ca 30 minuter..
Det är mest lillan jag oroar mej för. Hon kommer vara ca 1,5 år så hon kommer nog inte uppskatta resan.
Sonen är enkel och behändig så han oroar jag mej inte för.
Tur det är långt kvar då syrran inte flyttar dit förän i slutet på april eller maj. Jag tänkte resa redan till våren men tror jag förlänger sommaren ist och åker när badvattnet här inte är så skönt längre. ;)

Han somnar runt åtta, vaknar på morgonen vid sju-åtta. Vaknar minst fem gånger på natten(det är en bra natt). Äter och somnar om.

Är du ny i den här tråden? Tycker inte jag känner igen ditt namn. Om du är det så välkommen! Är du inte det så förlåt, skyller i så fall på tröttheten.

Ja, jag är ny! :p Tack!

Valle hade också sovtid vid 20.00 förut, men sen december har han förskjutit sovtiden till ca 21.00, men då sover han till 8-9 på morgonen, så det gör inte så mycket! :laugh:

I lördags var jag och min man borta en kväll för första gången, min mamma var barnvakt. Jag var supernervös innan för hur det skulle gå, var helt säker på att han inte skulle somna, alternativ vakna och inte kunna somna om. Jag brukar i regel få amma 1-2 ggr/kväll för att han ska somna om efter uppvak...

Men det gick så himla bra! Han hade varit lite ledsen precis när han skulle läggas, men då hade mamma vaggat honom i famnen tills han somnade, vilket tog ca en kvart, sen hade hon kunnat lägga ner honom i sängen och la sig bredvid. Sen sov han hela kvällen! Det har typ aldrig hänt förut! När vi kom hem vid midnatt så sov han fortfarande. Han vaknade inte förrän ca 1.30 för att amma, så himla skönt! :banana:

* Kl

Slänger in en snabb uppdatering om dotterns mage. Jag har ju mest klagat och nu är det så skönt att få säga att allt funkar. Jag fick öka mängden pulver som hon får för magen. Och nu har hon en fullt normalt fungerande mage. Jag märker knappt när hon gör ifrån sej utan känner på lukten att hon är klar. Inget skrik, gråt och hysteriskt knipande. Jag behöver inte hjälpa henne längre utan hon fixar det själv.
Snacka om lycka!
Hon mår oxå bättre i allmänhet. En gladare, piggare liten tjej som skrattar mer än hon gråter:love:

Min lilla har blivit snorig:( Han var täppt igår kväll när han skulle sova. Men det tog ändå bara sex minuter för honom att somna, höll bara handen på sidan på honom! Idag ska näsdroppar inhandlas.

Vid lunchen så äter han mat, men det är inget som riktigt passar smaklökarna. Efterrätten slinker lätt ner:) men maten uppskattas inte. Hittills har han bara gillat en maträtt, någon veg pasta, då åt han en halv burk. Men nu köper vi åtta månaders burkar och då är det inget som verkar gott. Ofta ser det ut som han håller på att sätta i halsen, han kanske inte är redo för bitar?

Han kan äta några smörgåsbitar eller pyttelite potatis om han får av oss men sen vill han inte ha mer. Försökte låta honom äta smörgås själv men han kramade bara bitarna i handen, var inte ens nära munnen.

Någon som har några tips?

(Jag ammar alltid efter lunchen)

Senast ändrad:

Precis så gjorde Axel också när jag började med lite bitar. Frågade på BVC och hon menade att han kanske inte redo för bitar. Han är fortfarande känslig för större bitar men han får brödbitar, riskorn mm för att "öva" varje dag.
//Qbaby

Idag provade jag att ge morotspuré, en 4 mån burk som blivit kvar i kylskåpet, det åt han med god aptit. Så nu tar vi ett steg tillbaka och ger lite mer slät mat. Kommer fortsätta att ge brödbitar, fruktbitar osv så han får träna.

Slänger in en snabb uppdatering om dotterns mage. Jag har ju mest klagat och nu är det så skönt att få säga att allt funkar. Jag fick öka mängden pulver som hon får för magen. Och nu har hon en fullt normalt fungerande mage.

Vad var det för pulver? *nyfiken*
Grattis till den ungerande magen :) En sådan är ju A och O har man märkt!!

*KL*

Hur har ni det allihop? Det är inte så mycket aktivitet i tråden längre. Är det någon som fyllt ett år än? Kanske lite tidigt än, kommer inte ihåg när första bebisen föddes.

Tror Nils kommer vara först 15 februari av oss som är aktiva:)

Här har jag och sambon varit matförgiftade, helt ärligt har januari varit en piss månad. Jag har fått tillbaka äggblåsor/chokladcystor/cystor på äggstocken så en stor del av januari har gått i smärtans tecken.

Dock har Nils börjat gå:) Fast om det ska gå fort så gäller det att krypa;)

Usch, hoppas februari blir bättre! Trist att dina problem har kommit tillbaka:(

Kul att han har börjat gå!! En härlig och ibland farlig tid...

Movicol heter det. Gör susen för henne :)

Men nu lider hon av magsjuka så nu behövs då inget pulver:grin: Jag kommer aldrig förstå varför barnen alltid ska bli sjuk på veckan när jag är ensam och inte på helgen då vi är två.

*KL*

I onsdags besökte Josefin tandläkaren för första gången, dock inte planerat tyvärr.

Hon skulle ställa sig upp mot stolen jag satt på och tappade taget och föll ner och slog munnen i stolen. Ingen dålig smäll! Jag hörde vad ont det gjorde :crazy:
Det började blöda och jag blev rädd att tänderna skadats så jag ringde 1177 och rådfrågade som tyckte jag skulle kontakta tandläkaren. Sagt och gjort vi fick komma in på en akuttid för att kolla det men det såg inte så farligt ut utan hon slog nog mest i läppen och tandköttet. Hon fick iallafall en tandborste för att hon varit duktig och lampan med spegel var roligt :p

Stackars liten! Skönt att tänderna klarade sig! Usch det är läskigt när dom ramlar så där.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar