• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare ThessanPhrincessan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Varför?

herregud hur kan man göra så??? :cry: hon borde bli piskad till döds! :mad:

dom säger ungefär det som står i artikeln. hon har 5 dressyrhästar i träning för olika ägare. vad är det för idioter som skickar sin häst till en dömd djurplågare!!???

Väldigt hemskt och vidrigt beteende. Mycket bra att det uppmärksammas som det gör.

Men lite kul att läsa de andra nyheterna på sidan! Bla att Anky har börjat träna reining och funderar på att köpa en reininghäst och satsa mot VM i Kentucky. Och att Coby van Baalen har köpt två nya hundar och att Ulla Salzgeber har kattungar-hur gulligt som helst!

Jag hoppade ett tag där att hästen skulle kicka henne i huvudet alt gå över och landa på henne (när hon "red").. :devil:

En sådan människa måste ju personliga problem..
Hon kan väl gå ut i skogen eller nåt för att slå sig lugn!
Jag skulle inte ha nåt emot att åka dit och ta med mig alla hästar hem och bränna ner stället. punkt.

Jag har lite svårt att fatta vad dom säger, någon som förstår?

Dessutom, vad är det hon vill uppnå med att spänna in till tusen och sen piska skiten ur hästen? Vad vinner man på det?

Och idioten som står och tittar på kan dom stänga in nånstans och slänga bort nyckeln. Jäkla mähä.

Fy fan vad sjukt. Alltså vad vill människan ha ut av det där? Spänna in hästen och piska den? Vad blir bättre?

Tyvärr är det nog många hästar inom "eliten" som far illa. Vet ett stall där hästarna går inspända i princip hela dagarna, även i boxen... allt för att de ska lära sig att de aldrig ska "går ur form"...

herregud hur kan man göra så??? :cry: hon borde bli piskad till döds! :mad:

dom säger ungefär det som står i artikeln. hon har 5 dressyrhästar i träning för olika ägare. vad är det för idioter som skickar sin häst till en dömd djurplågare!!???

Ställer mig lika frågande till det hela som du gör.
Ja döm henne i Iran inte i Tyskland. :devil:

"One can count 470 whippings in a session of 32,5 minutes"
Undra om hon skulle klara av samma mängd rapp under den tiden.

ja det är helt sjukt, hon piskar hästen i varje galoppsteg.:( hur kan man vara så OND??

värsta är att hon påstår att hon älskar sina hästar och behandlar dom väl. jag kommer ihåg fallet från förra året, då hon dömdes i tyskland. hoppas danska myndigheter griper in illa kvickt!!

:eek: Hur sjuk är människan egentligen?!

Skulle vilja se henne göra det mot min häst, hon skulle inte leva speciellt länge då. :devil:
Han försökte sparka ner en kompis till mig när h*n tömkörde, det enda h*n begärde var att han skulle gå framåt. Han kastade sig bakåt efter h*n och måttade med bakbenen genom hela ridhuset. :crazy: Så skulle någon försöka sig på det som på filmen, så ska man nog ha köpt en kista innan. :cool:

men även en tuff häst ger upp efter ett tag med den behandlingen. detta är ju misshandel satt i system, varför tror du hon har en medhjälpare och hästen så hårt inspänd som det bara går? kontroll. och sen spöet på i varje steg hästen tar.. dom lär sig att det nyttar inte att kämpa. man får bara ännu mer stryk. så tyvärr, det funkar inte så....

men även en tuff häst ger upp efter ett tag med den behandlingen. detta är ju misshandel satt i system, varför tror du hon har en medhjälpare och hästen så hårt inspänd som det bara går? kontroll. och sen spöet på i varje steg hästen tar.. dom lär sig att det nyttar inte att kämpa. man får bara ännu mer stryk. så tyvärr, det funkar inte så....

De lär sej även att det inte nyttar att ge med sej heller. Hur de än gör får de ju stryk..

Jo, jag vet... Men om du sett min häst den gången så skulle du förstå vad jag menar. Han hade verkligen mord i blicken.

Men självklart är det verkligen inget jag önskar på någon häst, hoppas innerligt att folk slutar skicka sina hästar dit.

kl

Jag forstar inte vad det ar hon har tankt sig? Vad ar det hon vill att hasten ska gora? :confused: Finns det nagon plan bakom hennes metod eller handlar det bara om att piska pa en hast for att hon tycker att det ar kul pa nat satt :(

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 919
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 633
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden