Sv: Varför?
För att kung Bore är en envis jäkel som inte vill släppa taget!
*varför är det inte vår?
För att kung Bore är en envis jäkel som inte vill släppa taget!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*varför är det inte vår?
*varför tog Sverige tillbaka skåne när skåningar inte är accepterade?
"Tillbaka"
Skåne (och Halland-Bohuslän) tillhörde Danmark länge.
Men visst var det svenskt från början?? eller har jag HELt missat skolundervisningen i skånes historia. I sånna fall har jag gjort bort mig nu!
*Varför vet jag inte det i så fall?
Jovisst men Danmark hade ju faktiskt HELA Sverige ett tag eller iaf större delen, det var väl ingen som brydde sig så mycket om Norrland
Norrland? Du menar allt norr om Göteborg?
Nämen det vet väl alla att Norrland börjar där Dalarna slutar?! Sedan är ju Dalarna helt klart viktigast för Sverige, kolla bara vad som finansierat alla våra krig
Ja vi har snott alla era norrländska tillgångar och värdefulla naturtillgångar för att snålisarna i Småland absolut skulle ha tillbaka Skåne Kan inte vara lätt för er där när isbjörnarna promenerar på gatorna, det är -30 och det finns inga träd kvar att göra någon brasa på (träden är nedhuggna för att skåningarna absolut skulle ha en bro till Danmark, gick åt många träd för att bygga den bron)
*varför sover man oroligt på natten?
*varför heter det facebook? Det är ingen bok....
*varför blir man glömsk när man blir gammal?
Fast jag sitter i Dalarna, dvs Svealand (... "svearna äga rätt att välja konung" osv). Annars har du uppfattat allt korrekt, förutom att bron byggdes av plundrat järn från Kirunavaara och Malmberget
Fast det sägs att sörlänningarna har malm också... (Dannemora och Zinkgruvan)
Typiskt dryga dalslänningar, skall alltid veta bäst och rätta andra. Ni har säker bara gömt allt järn och lurat skåningarna att bron skulle byggas av trä. När skåningarna väl än insåg att ni lurat dom var dom så illa tvungna att plundra gruvorna ännu längre norrut. Så det så! Inbördeskrig nästa!!!!!!
Bring it on bara... Fast vad ska ni kriga med? Potatiskanoner?! Vi har järn, koppar, molybden, zink, nickel och uran samt gott om mat (älg, ren och rådjur) och ypperliga transportfordon (skoter).
Och vi vet ju hur bra det gick för danskarna senaste gången i Dalarna...
Ha! Jag sa ju att ni hade gömt undan alla naturtillgångar! Vänta bara. Vi släpper loss skåningarna och låter dom prata på riktig bred skånska. Alla kommer hålla för öronen och vrida sig i hemska plågor
Ha! Jag sa ju att ni hade gömt undan alla naturtillgångar! Vänta bara. Vi släpper loss skåningarna och låter dom prata på riktig bred skånska. Alla kommer hålla för öronen och vrida sig i hemska plågor
Facebook är från dom böcker som college i USA använder sig av, där har varje college en bok med bilder på eleverna som kallas just facebook. När zuckerburg började med facebook va tanken att det skulle likna böckerna och släppas på olika college
Jag sa på skämt till min dotter att de längre upp inte pratar skånska utan de kommer flina åt oss. Hon tog det på allvar och blev faktiskt ledsen och sa just som jag skrev i min andra tråd för ett tag sedan -"Då ska jag inte prata mer när vi flyttar dit". Jag skämtade ju bara med henne