Varför vill ingen ha Popcorn????

H

Harmoni

Jag blir galen :eek: Jag förstår inte varför ingen vill ha honom han är en helt underbar liten kanin *gråter* han har varit min favorit i kullen ända sen man kunde tyda färgerna, och alla andra kaninungarna har blivit sålda :cry:

Han är rödbrun manteltecknad= madagaskar brokad= kastanjebrun med grå sidor,öron o tassar, magen är vit o bröstet o en lång smal bläs i ansiktet!

Han är helt underbart kelen, har underbart vackra föräldrar som hoppar grymt o själv hoppar han redan högt i buren!
Mamman är japantecknad svart/gul o pappan orange manteltecknad!
Bilder finnns på http://photos.yahoo.com/mariasegedi

(jag o harmoni har fött upp den här kullen: Paradisets hoppkaniner, Dvärgvädurar.)

Han är ju supersöt ju! Konstigt att han inte blivit såld ännu!Jag hade 2 dvärgvädurar när jag var tonåring, en silver med mörkgrå öron, nos och tassar och vit svans och en svart.Syrran hade en vit och en brun, de bodde ihop alla 4.

/TIGERHEART

Åhh Han såg ju ut som en lite Piff eller Puff!! :love: ;)

Vi hade en liten dvärgvädurs pojke som gick bort förra sommaren :( Han var UNDERBAR! :love:
Jag är inte bra på kaninfärger, men han va vit med mörkbrunt o ljusbrunt o lite grått :love:

han har fällt öronen fint!
och färgen är djup - du kan inte sälja honom till avel då?
hade det vart en hona kanske jag hade köpt honom :D

Raeman förklara färgen bättre så kanske jag kan hjälpa dig!

Empty: Bilden ljuger... han har tyvärr lite "lätta" öron fortfarande, detta pga att mamman inte är 100% renrasig-dessutom fäller de öronen senare i kylan!
Så avel duger han inte till bara hoppkaninsavel-där skulle han funka prima!

Kpist var din kanin harfärgad? Isåfall var han viltgrå! Var det vita bara på buken el var han fläckad med vitt? Isåfall hette färgen viltgrå manteltecknad!

Nämen ! Så kommer Popcorn se ut som vuxen! Färgen heter rödbrun manteltecknad! Din var bara mer vit men färgen heter samma!
idealet är så här lite vitt men mer är oxå godkänt!

Jo, hon är både beige och grå. Inte som fläckar utan "huller om buller". Jag har inte lyckats hitta nån bild på internet som är lik henne, därför vet jag inte vad färgen heter...

Hoppas att du förstår på ett ungefär hur hon ser ut.
:angel:
M.

Det kan tex vara färgen: isabella (gulbrun) el lux som mest verkar vara lila... jag tror mest på isabela? 'är kaninen beige med grå undersida,sidor o ansiktsmask ,öron o tassar då är den Isabella! (Det grå bleknar i solen till beige )

Jag kom inte in på sidan... Men Isabell kan det vara! Hon har gråa hårstrån och beiga hårstrån (enfärgade strån). Mest grått på öron, tassar, ansikte och under magen är det men det är blandat över hela kroppen.

Nåja, vad hennes färg än kallas så är hon lika söt ändå!!!!! :love:

M.

Åh! :) Fast han hade ganska rejält mycke mer vitt :o, kanske inte skulle blivit någon champion då :smirk:

Kpist: japp det är fortfarande samma färg! Fast skulle inte fått bra poäng... blir ofta så om man korsar två manteltecknade djur- man ska korsa en manteltecknad med en enfärgad för ideakfärg!
Raeman: Då tror jag den var Isabella absolut! En väldigt härlig färg!

ja, hon är fin :love: Popcorn också, kan inte fatta varför ingen vill ha honom! :confused: Jag kan tyvärr inte ta honom (även om jag kanske vill...) för vi har redan 3 katter och honkaninen i våran lägenhet... :angel:

M.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 907
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama