varför varför och varför

V

Vaccan

petar min katt upp jorden ur alla krukor så att dom dör ?
Jag hörde mej för på ett kattforum som sa att man kan spruta vatten när dom gör det ,ja så jag prövade det -och mycket riktigt har han slutat peta ...när jag ser ,kommer jag hem är det garanterat massmord på mina älskade pellisar (pelargoner :))....vad göra nu då ?

Min granne hade exakt samma problem så hon köpte Fenom allrengöring. Hon strödde pulvret på jorden och då fick blomjorden vara kvar i krukan.

Lägg dit citronskivor! Funkar superbra, och när de torkar blir de lite snygga också om man har tur! :idea:
Koncentrerad citron kan strykas på krukkanter och blad och stenar också..

Det där med citron funkar inte alltid har jag märkt. Min katt grävde lika glatt ändå, så jag hade golvet fullt av jord plus kladdiga jordiga citronskivor :crazy:

:rofl: :rofl: ursäkta.. :crazy: hmm.. trodde alla katter avskydde citron... tabasco då? det har jag också hört att det funkar..

petar min katt upp jorden ur alla krukor så att dom dör ?
Jag hörde mej för på ett kattforum som sa att man kan spruta vatten när dom gör det ,ja så jag prövade det -och mycket riktigt har han slutat peta ...när jag ser ,kommer jag hem är det garanterat massmord på mina älskade pellisar (pelargoner :))....vad göra nu då ?
Min bondkatt höll på så under sina första år. Det var ett HELVETE - jord överallt jämt! Men vi strödde rikligt med peppar i krukorna då och de funkade rätt bra. Man får strö på nytt rätt ofta bara så att det inte tappar sin effekt.

Tack alla :)
ska pröva me mina gamla fina akvariestenar först (snyggast) .
Finnen ,jag har haft plastblommor ,har några i hallen där de är för mörkt för att nått ska trivas men sånna blommor är SÅ tråkiga :)

Ja, peppar och tabasco kanske kan vara något... Det KAN väl ingen katt gilla att gräva i.

jag kan inte har blommer för mina katter puttar ner dom på golvet och när jag kommer hem från jobbet så är de inte mycke liv i blommerna så nu har jag plastblommer och de har gått bra förutom i början då de tuggade(trodde nog att de var äkta :crazy: :D :D

Kaffesump!!!! Funkar både inne och ute om man vill hålla katterna borta ur jorden. Dessutom fungerar kaffet som gödning åt växterna!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 642
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 910
Senast: monster1
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka