Varför täcker hunden över sitt kiss?

sage

Trådstartare
Min tik täcker över sitt kiss i snön och jag har funderat lite varför! Det är inte att hon krafsar och sprätter för att doftmarkera utan när det är pudersnö så puttar hon omkringliggande snö med nosen ett par gånger tills kisset inte syns längre. Är det någon annans hund som gör samma sak? Har någon en idé om varför hon gör så?

Senast ändrad:
Tiken här gör så, sen hon blev ensamhund. Men bara med kisset närmast huset. En liten bit bort i skogen markeringskissar hon istället. Misstänker att det kan ha att göra med att vi har diverse rovdjur och annat vilt inpå knuten? Men det har börjat nyligen, verkar dock infalla oftare när vi har färska djurspår i snön i trädgården, därav att jag misstänker att vilt påverkar.

Intressant, har inte tänkt på om hon bara gör det nära hemmet men det kan nog vara så för henne också. Vi bor inne i samhället så inga rovdjur men det är mycket hundar och hon är bara 7 månader så det kanske har lite med åldern att göra för henne också.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 526
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 443
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 994
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar