Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är det så svårt att tacka bilister som verkligen visar hänsyn när de möter hästar på vägen. Skälla på dem som inte gör det går bra. Men att tacka, nej det går visst inte.
Gör det nästa gång, tacka och visa att du uppskattar, då känner bilisten att de gjort nåt rätt.
*kl*
Ett annat exempel var när jag blev omkörd av en lastbil med släp. Sakta inte in och höll inte ut så jag och hästen fick kasta oss ut i diket och buskarna. Ingen trevlig erfarenhet. Kontaktade senare truckföraren på byns fabrik och beskrev lastbilen för att höra om den gått till dem. Jo mycket riktigt hade den det. Fick telefonnummer till åkaren som ägde bilen och namnet på chauffören. Ringde upp och förklarade vad som hänt. Åkaren koppla mig till rätt chaufför och jag hade en lång diskussion med honom. Förklarade att just lastbilar med pysande ljud är extra skrämmande för hästar. 3 dagar senare kom han förbi hemma hos mig med en liten chokladask och en ursäkt. Men han påtalade då också som någon skrivit att vi ryttare inte är så himla lätta att se trots dagsljuset. Så nu har jag reflexväst oftast när jag är ute och rider. Efter det har det aldrig varit problem med honom eller hans kollegor. Chokladen var god och killen trevlig.
Varför är det så svårt att tacka bilister som verkligen visar hänsyn när de möter hästar på vägen. Skälla på dem som inte gör det går bra. Men att tacka, nej det går visst inte.
Gör det nästa gång, tacka och visa att du uppskattar, då känner bilisten att de gjort nåt rätt.
Så sant! Men jag tackar ändå för tyvärr är det inget man kan ta för givet att bilister följer reglerna. Får tillägga att jag visar även mitt missnöje med trafikanter som visar särskilt dålig hänsyn...